Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Länka då till denna feministiska forskning, annars hittar du ju bara på.
Inte lätt för alla att veta men
Feministisk forskning är vad en feminist
känner är rätt.
Moira von Wright, rektor för Södertörns högskola och professor i pedagogik, skriver i sin av Skolverket beställda genusutredning:
”En jämställd skola arbetar utifrån en respekt för elevens egen livsvärld och världsbild, och en demokratisk undervisning kan då inte handla om att ersätta elevens ”vardagsförståelse” med en ”vetenskaplig” sådan.”
Flera feminister på forumet har påstått, i synnerhet i samband med USA-valet, att svensk media är opartisk.
Feministisk forskning. Pepp pepp.
Citat:
Igen: Det finns tokstollar inom varje ideologi. Naturligtvis även inom feminism och inte minst deras spegelbild: antifeminismen. Det är bara att ta en titt i detta delforum så står ni som spön i backen.
Ja, det finns givetvis tokstollar inom varje ideologi, det har jag redan hållit med om. Det finns massor av antifeminister som jag själv tycker är smått galna.
Men de syns inte i media.
Citat:
Vem är en feministisk galning? Jag? Bara på detta forumet i så fall. Här blir man kallad feminist endast för att man anser att kvinnor och män är lika bra.
Alla feminister är feministiska galningar. Man måste nämligen vara galen för att tro på marxistisk maktanalys och identitetspolitik.
De undantag som finns är de som kallar sig feminister men egentligen inte är feminister utan bara helt vanliga trevliga människor som inte särbehandlar folk utefter deras gener. "Jämställdister" kallar vissa sig även om jag tycker det är onödigt att sätta en etikett. Du kanske tillhör den kategorin?