Citat:
Ursprungligen postat av
Hackertyp0
Det var framme i nyheterna att GMs evt bil kan ha blivit sett av 4 kameror.
Det enda problemet är, att kamerorna inte sparar filmen
Ni kan läsa mer här:
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-12-29-vejkameraer-kan-have-filmet-emilie-mengs-drabsmand-men-de-optager-ikke
Jag misstänkte väl just detta. Det är fortsatt inte bekräftat vilken väg GM kört från Korsör till FP, men den rakaste och snabbaste vägen bör vara E20. Det löper också en väg (150) parallellt med E20 som mer eller mindre går via städerna.
Då jag misstänker att detta inte var ett planlagt överfall och mord, så tror jag att även valet av dumpingsplats skedde av en händelse eftersom den ligger nära vägen och/eller att GM av någon anledning känner till platsen.
Med en kropp i bilen vill man nog göra sig av med den på första bästa plats så fort som möjligt. GM i detta fallet valde att köra 65 km för att dumpa kroppen. 65km på E20 tidig julimorgon tar mindre än 40 minuter om man har bråttom. Varför åka så långt med ett lik i bilen och riskera bli stoppad i en poliskontroll t. ex.?
Vad säger ovan om denna GM? Det första jag kommer att tänka på är att om man har en mycket god lokalkännedom om Korsör med omnejd måste det väl finnas en närmare dumpingsplats än 65km?
Ovan får mig att tro att GM inte kommer från Korsör med omnejd.