2017-01-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den absolut största majoriteten gör ju inte det. Är det en dansk som gjort det så hjälper det knappast att stänga gränsen.

Nei, men det blir lettere å ta GM når han ikke så enkelt kan reise fra landet. Med grensekontroll vet man både hvem som reiser inn i landet og hvem som reiser ut.
Senast redigerad av RumleGaasegg 2017-01-01 kl. 21:16. Anledning: skrivefeil
Citera
2017-01-01, 21:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Nei, men det blir lettere å ta GM når han ikke så enkelt kan reise fra landet. Med grensekontroll vet man både hvem som reiser inn i landet og hvem som reiser ut.

Ja det förstås, men det förutsätter att det upptäcks tämligen omedelbart. Jag vet inte om många länder med gränskontroller för register över exempelvis bilar som passerat.
Citera
2017-01-01, 21:27
Medlem
Citat:

Tack!
Precis det här jag menar.
Citera
2017-01-01, 22:00
Medlem
Citat:

Det är väldigt lätt att ta sig till och från tex Tyskland utan att stoppas vid gränsen.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-03-dokumentation-saa-nemt-undgaar-han-graensekontrollen
Citera
2017-01-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Hur vet du det ? Spåren slutar i Korsör (Så vitt allmänheten fått upplyst), men vad som hänt därefter vet vi alltså inte... Vi vet heller inte när hon dumpades i sjön dryga 6 mil bort, även om där finnes skäl att anta att det var ganska snart efter försvinnandet.
Polisens bästa chans nu är sannolikt att förövaren klantat sig och att man på något vänster kan triangulera hans mobiltelefon till Korsör och området runt sjön i det tidsrum man tror vara aktuellt.

Hur jag vet? Jo för att det saknas spår i Korsør. Man kan nog dra slutsatsen att det inte hänt särskilt mycket där förutom själva kidnappningen.
Citera
2017-01-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Hur jag vet? Jo för att det saknas spår i Korsør. Man kan nog dra slutsatsen att det inte hänt särskilt mycket där förutom själva kidnappningen.

Hur vet du att det saknas spår i Kosör?

Jag kan svara på frågan åt dig.
Du vet inte att det saknas spår i Kosör.
Citera
2017-01-02, 01:09
Medlem
Jag hittade en sida på nätet som visar samtliga vägkameror i Danmark (the webcam network) och så vitt jag förstår finns det vägkameror uppsatta överallt i princip. I alla fall utmed E20. Det finns även en mindre väg som heter 150 och som löper parallellt med E20, vet dock inte hur mycket vägkameror som finns längs denna väg.

Om nu GM färdats längs E20 så finns bilen garanterat på film. Har han valt den mindre vägen 150 finns det även en hel del kameror uppsatta här, i alla fall vid de större städerna och korsningar.
Det vore mao inte otroligt att hitta GM's bil i någon av kamerorna, det kräver en hel del arbete och tar tid.

Vet inte hur det fungerar med vägkameror i Danmark. Kanske någon vet om det fortfarande är möjligt att hitta rätt bil från den 10 juli trots att lång tid har gått?

Tittar man på de städer GM passerat (från Korsör) för att dumpa EM där hon hittades vid avfart Borup så har samtliga städer vägkameror uppsatta.
Citera
2017-01-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag hittade en sida på nätet som visar samtliga vägkameror i Danmark (the webcam network) och så vitt jag förstår finns det vägkameror uppsatta överallt i princip. I alla fall utmed E20. Det finns även en mindre väg som heter 150 och som löper parallellt med E20, vet dock inte hur mycket vägkameror som finns längs denna väg.

Om nu GM färdats längs E20 så finns bilen garanterat på film. Har han valt den mindre vägen 150 finns det även en hel del kameror uppsatta här, i alla fall vid de större städerna och korsningar.
Det vore mao inte otroligt att hitta GM's bil i någon av kamerorna, det kräver en hel del arbete och tar tid.

Vet inte hur det fungerar med vägkameror i Danmark. Kanske någon vet om det fortfarande är möjligt att hitta rätt bil från den 10 juli trots att lång tid har gått?

Tittar man på de städer GM passerat (från Korsör) för att dumpa EM där hon hittades vid avfart Borup så har samtliga städer vägkameror uppsatta.

Det var framme i nyheterna att GMs evt bil kan ha blivit sett av 4 kameror.
Det enda problemet är, att kamerorna inte sparar filmen

Ni kan läsa mer här: http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-12-29-vejkameraer-kan-have-filmet-emilie-mengs-drabsmand-men-de-optager-ikke
Citera
2017-01-02, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0

Ni kan läsa mer här: http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-12-29-vejkameraer-kan-have-filmet-emilie-mengs-drabsmand-men-de-optager-ikke

Det verkar vara mer än en nödvändighet med ett strikt övervakningssamhälle.
Regeringen har ju även ansvar för befolkningens säkerhet?
Citera
2017-01-02, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Ett tragiskt fall, men samtidigt så typiskt scenario. Ung kvinna på väg hem i ödslig natt för att plötsligt försvinna spårlöst. Läst om otaliga likartade fall som hänt genom tiderna. Både i Usa och här i Sverige. T.e.x ett av Sveriges mest kända "kalla fall". Helena Anderssons försvinnande i Mariestad 1992 (troligtvis indragen i en bil endast 300 meter från sitt hem). Finns för övrigt en bra och intressant tråd om Helena Andersson-fallet här på fb.

Men åter till Emilie och Danmark. Med tanke på tiden som gått sedan hennes försvinnande samt att det genomförts väldiga sökinsatser, så tror ock jag att hon förmodligen är död. Mördad. Alternativt långsamt döende i någon kidnappares våld. Hon har troligen blivit borfförd i bil. Antingen genom att hon gått in i en bil frivilligt genom att hon accepterat skjuts eller tvingats in. Enligt min teori.

Olycka då ?. Nja, De verkar ha sökt grundligt både på land och vatten. Fast en möjlighet finns det ju. Att hon faktiskt råkat ut för något och ligger på något sätt otillgängligt. Tex i det grönområde hon gick igenom och att det faktiskt inte letats så noga på alla håll som det påstås. Som exempel. Finns ju ett svenskt fall som hände i en liten ort ett par mil norr om Borås där den "spårlöst" försvunna först inte hittades. Det visade sig senare att orsaken var att kvinnan i fråga hade hängt sig på en gren så högt upp i ett träd så de som letade efter henne nere på marken missade det. Hon upptäcktes inte förrän grenen hon hängde på sedermera gick av och hennes kropp föll till marken.

En annan sak. Om denne Emilie nu blev kidnappad, så kan hon ju finnas lite varstans. Långt ifrån Korsör. Ja, Danmark överhuvudtaget. En stor europaväg strax utanför stan. Hon kan lätt vara i både långt ner i Tyskland som långt upp i Sverige eller i Norge.

Så långt mina teorier och funderingar kring detta fall. Höppas det löser sig.

Du verkar ha sett in i framtiden med en teori som ser ut att vara korrekt även om det är en tragisk utgång som får tårar att tränga sig fram.
Senast redigerad av Kubraskas 2017-01-02 kl. 03:41.
Citera
2017-01-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0

Jag misstänkte väl just detta. Det är fortsatt inte bekräftat vilken väg GM kört från Korsör till FP, men den rakaste och snabbaste vägen bör vara E20. Det löper också en väg (150) parallellt med E20 som mer eller mindre går via städerna.

Då jag misstänker att detta inte var ett planlagt överfall och mord, så tror jag att även valet av dumpingsplats skedde av en händelse eftersom den ligger nära vägen och/eller att GM av någon anledning känner till platsen.

Med en kropp i bilen vill man nog göra sig av med den på första bästa plats så fort som möjligt. GM i detta fallet valde att köra 65 km för att dumpa kroppen. 65km på E20 tidig julimorgon tar mindre än 40 minuter om man har bråttom. Varför åka så långt med ett lik i bilen och riskera bli stoppad i en poliskontroll t. ex.?

Vad säger ovan om denna GM? Det första jag kommer att tänka på är att om man har en mycket god lokalkännedom om Korsör med omnejd måste det väl finnas en närmare dumpingsplats än 65km?
Ovan får mig att tro att GM inte kommer från Korsör med omnejd.
Citera
2017-01-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad säger ovan om denna GM? Det första jag kommer att tänka på är att om man har en mycket god lokalkännedom om Korsör med omnejd måste det väl finnas en närmare dumpingsplats än 65km?
Ovan får mig att tro att GM inte kommer från Korsör med omnejd.

Om du vill dumpa ett lik, så kan du göra det på hamnen i Korsør.
Där kommer inte många människor kl. 0400 på morgonen.

Jag tänker att GM antingen är psykopat eller sjukt kall och inte är jätte rädd för att bli stoppad av polisen.

Men oavsett verkar det konstigt att köra 65 km med ett lik i bilen.
Kanske blev han störd av någon och hade köra iväg snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in