2016-12-26, 23:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, alltså präktighet och att dricka utesluter ju inte varandra.

Nä, de reagerade ju när hon inte dök upp så hon verkade ju inte skippa tillfällena.
Citera
2016-12-26, 23:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Är hennes mobil upphittad? Polisen kan oavsett få fram sms inkl innehåll å samtals logg. Har hon via den bestämt möte med någon efter 04 borde det hittas redan.

Kan vara mer än en gärningsman i detta fall, ser alla spekulerar i EN men kan ju vart två eller fler. Även om statistiken säger att en ensam gärningsman är vanligast.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-12-26 kl. 23:39.
Citera
2016-12-26, 23:39
Medlem
Lifeisnows avatar
Jag är ganska bekant med området och vet att de senaste 10 åren har de två städerna Korsör och Slagelse tyvärr drabbats av många utomeuropeiska invandrare och satsar på att denna stackars flicka råkat ut för en kriminell sådan a la Elin Krantz. Tyvärr tror jag inte de hittar svinet som gjort detta..gått för lång tid..och som ni vet så har man inte mycket info på sk papperslösa..
Citera
2016-12-26, 23:50
Medlem
Någon som vet eventuell relation till den tidigare misstänkte 33-åringen? Såg att offret hade en bild på sig själv omslingrad med en kille där killens namn var taggat. Googlade hans namn och han var just 33 år.
Citera
2016-12-26, 23:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Låt oss gissa villt.

Småfull ung tjej ensam på vägen en ljus sommarmorgon.

En bil stannar och vävar ned rutan och frågar om hon vill ha skjuts.

1. Det är någon hon känner väl och litar på. Klasskamrat, granne eller bekant till familjen. Eller närmare.

2. Det kan vara en förutbesämd "date" och orsaken/anledningen att hon inte åkte med sina kompisar.

3. En random våldräktsman.
Som med vapenhot, våld eller på annat sätt får in henne i bilen.

4. En full person som kör på henne. Får panik och kör mot sjukhuset. 60 km längre bort inser han att hon är grå och kall. Stannar och dumpar henne.

1 och 2 är de jag skulle satsa pengarna på. Varje tjej vet "åk inte med främlingar" vilket tyder på att hon kände GM. 60 km är så långt man åker på ca 45 min vilket gör att GM bara har ett glapp på 1,5 timme. Och "brottsplatsen" framstår så långt bort att fokus läggs där. GM känner sig trygg.
Citera
2016-12-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Någon som vet eventuell relation till den tidigare misstänkte 33-åringen? Såg att offret hade en bild på sig själv omslingrad med en kille där killens namn var taggat. Googlade hans namn och han var just 33 år.

Lastbilchauffören? Jag tror inte han kände Emilie och desuttom har lastbilens "GPS logs" visat att det inte kan ha varit honom. Det är omöjligt.
Citera
2016-12-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Lastbilchauffören? Jag tror inte han kände Emilie och desuttom har lastbilens "GPS logs" visat att det inte kan ha varit honom. Det är omöjligt.

Det var inte lastbilschauffören hon var på bild med men det är kanske bara en tillfällighet att den snubben hon var omslingrad med råkade att vara 33 år även han.
Citera
2016-12-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Är den omslingrande killen från Jylland, har fru och är tidigare dömd?
Citera
2016-12-27, 00:11
Medlem
Vad är det för bild som det pratas om? Omslingrad med en 33-åring?
Citera
2016-12-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Jag vet inte hur det är i Danmark, men i Sverige får teleoperatörer inte spara innehållet i samtal eller SMS, såvida inte ålagda av myndighet. Så polisen har inte läst SMS eller lyssnat på samtal. Förhoppningsvis ger samtalslistorna ett spår till mördaren, det vet vi inte ännu.

Tillägg: Eftersom inget hittills tytt på att Emilie hade för avsikt att ge sig av till Köpenhamn har de delarna av samtalslistorna inte undersökts närmare ännu.

Polisen har garanterat läst hennes SMS och Facebook-konversationer samt sett över samtalstrafiken till och från hennes mobiltelefon. Teleoperatörerna ger ut information till myndigheter om det rör misstänkt grov brottslighet och då särskilt om en minderårig misstänks vara bortförd. Danmark lär härvidlag inte skilja sig från Sverige (rätta mig om jag har fel).

Mig veterligen har du rätt i att man inte kan lyssna av samtal retroaktivt (?), därtill kommer som någon nämnde KiK, Snapchat och liknande. Troligast är ändå att polisen hade haft vetskap om planer om att träffa någon i Borup, Kph eller dylikt. När görs sådant inte upp över SMS, Facebook eller via samtal?

Nej, hela KPH-spåret är verkligen att gå över ån efter vatten.
Senast redigerad av Aethelred 2016-12-27 kl. 00:15.
Citera
2016-12-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Är den omslingrande killen från Jylland, har fru och är tidigare dömd?

Nej, han är bög upptäckte jag nu.
Citera
2016-12-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Låt oss gissa villt.

Småfull ung tjej ensam på vägen en ljus sommarmorgon.

En bil stannar och vävar ned rutan och frågar om hon vill ha skjuts.

1. Det är någon hon känner väl och litar på. Klasskamrat, granne eller bekant till familjen. Eller närmare.

2. Det kan vara en förutbesämd "date" och orsaken/anledningen att hon inte åkte med sina kompisar.

3. En random våldräktsman.
Som med vapenhot, våld eller på annat sätt får in henne i bilen.

4. En full person som kör på henne. Får panik och kör mot sjukhuset. 60 km längre bort inser han att hon är grå och kall. Stannar och dumpar henne.

1 och 2 är de jag skulle satsa pengarna på. Varje tjej vet "åk inte med främlingar" vilket tyder på att hon kände GM. 60 km är så långt man åker på ca 45 min vilket gör att GM bara har ett glapp på 1,5 timme. Och "brottsplatsen" framstår så långt bort att fokus läggs där. GM känner sig trygg.

Instämmer helt och fullt, 1. eller 2. anser jag vara de troligaste alternativen. Men allt är möjligt, vi får förhoppningsvis veta med tiden.
Här i tråden verkar dock den okände kidnapparen vara mest populär, och kanske slutar det som i Lisa Holm-tråden: Oavsett vad polis och rättsväsende kommer fram till kommer var och en teori att behålla sina förespråkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in