Citat:
Ursprungligen postat av
Klaedvikaren
Ska bli mycket intressant!
Nu var det ju någon som påstod att han satt kvar på bussen när den åkte förbi Råbo. Han for även förbi Ilsbo, Vattlång och Yttre. Vid Ingesarven lämnade han, enligt denne nägon, bussen och anträdde en promenad som skulle komma att ta honom närmare tre timmar att gå tillbaka till Råbo. Som en skänk från ovan kommer en taxi...
Ja många konstigheter - och även lite svårt att kartlägga den ”biten” då utsagorna går isär var han klev av bussen. Men om vi tittar på hur SP hanterat situationen efter mordet så framstår han i mina ögon som allt mer klarsynt och rationell.
Det naturliga för den som p.g.a. sjukdom i någon mån saknar rationellt tänkande hade givetvis varit att söka sig tillbaka samma väg som han kom upp till Bergsjövägen (758), vilket givetvis hade lett till ett tidigt gripande. Nu gjorde han inte det.
Med stor sannolikhet är det han brutit sig in i det närliggande fritidshuset för att där delvis övernatta .. ett antal timmar senare beger han sig i beckmörker
ut i i skogen, österut, för att framledes passera genom byn Silja på sin vandring mot E4. Det är en sträcka på drygt 7 km.. Hur fn många skulle klara den bedriften under samma förhållande?
Jag har en hel del skogsvana men jag tror inte att jag hade rott det ”projektet” iland utan att hamnat någon helt annanstans. Så hur psykotisk/paranoid/förvirrad kan GM egentligen ha varit den här natten??