2016-12-31, 15:36
Medlem
sebno1s avatar
Ja jag skulle skita i fyrverkerier i år, blev lite sugen för ett par veckor sedan när dom där Viking fireworks kom upp. Så schysst ut på filmer men sedan sket jag i det.
Drog till jobbet idag och såg massa moraltanter skriva av sig om hur farligt och onödigt det är för alla de små hundarna också.

Så ringde sambon och bad henne dra och köpa lite, tyvärr fick det bli Svea fireworks vilka jag tycker börjar ta allt för överpris för sina grejer men slutade med:

1x asgaard
1x sleipner
2x monster mix

Tyvärr känner jag mig ändå inte nöjd så funderar lite på om jag ska ha något mer, någon som har något tips vad MC-bonden kan ha för kul?

Edit: kul och se megablast 1-2 sidor bak! Dom var riktigt härliga, måste varit någon som hade ett lager kvar.
Citera
2016-12-31, 15:58
Medlem
VemSaDets avatar
Testade f16 helt klart prisvärd.
Bara 29kr hehe.
Ajajjaja 160skott kmr va nice
Citera
2016-12-31, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Nu vill polisen samt räddningstjänsten se ett totalförbud för försäljning av fyrverkerier. Självfallet komma det klubbas igenom. Så se till att köpa er ett fett lager, för om 4 år så kanske allt är ett minne blott

Som djur och miljövän så tvivlar jag på att Polisen och räddningstjänsten kan stifta såna lagar utan folkets samtycke men när man ser aftonbladets och epressens nyheter om butiker som slutar sälja fyrverkerier där det blir tusentals tummar upp så kan man känna sig lite orolig med tanke på hur folk kan styra andra folk genom känslor istället för resonemang.

vad kommer de försöka förbjuda härnäst? Airsoft, Datorspel och alkohol? .
Citera
2016-12-31, 16:26
Medlem
Pendyls avatar
Här är en video på mina fyrverkerier! Video utlovas på finalen!

https://www.youtube.com/watch?v=XQKH1KVb_Zw

Samlingsbild på allt förutom Action Fire:

http://imgur.com/Antfepe

Gott nytt år allihopa!
Citera
2016-12-31, 16:37
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendyl
Här är en video på mina fyrverkerier! Video utlovas på finalen!

https://www.youtube.com/watch?v=XQKH1KVb_Zw

Samlingsbild på allt förutom Action Fire:

http://imgur.com/Antfepe

Gott nytt år allihopa!

Ser bra ut! Gott nytt!
Citera
2016-12-31, 18:23
Medlem
Xezrs avatar
Vet inte om jag behöver skjuta något i år trots allt, svårt att toppa det här.

https://youtu.be/4nf_1e1eaGA

Gott nytt år på er
Citera
2016-12-31, 18:31
Medlem
199702042s avatar
Nyss smällt av extreme 75 mm, den röda. Helt okej men som en stor airbomb, ville ha lite hang time dock.
Men värt kulorna för den!
Nu vankas det här, avskjutarfingret sitter väldigt löst! Gott nytt år!
Citera
2016-12-31, 19:08
Medlem
Asså fyfan var så nära på att förlora handen, vart lite lat... Efter att ha satt 7 styck viper3 på marken så tänkte jag, ehh jag slänger den stubinen tar ändå tid... Jag tänder skiten, slänger och den åker kanske 1 meter bort och exploderar direkt. Nu har jag som in i helvete tinnitus och huvudvärk, blir kanske inte något 12 slag för mig men ska försöka gå ut
Citera
2016-12-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Asså fyfan var så nära på att förlora handen, vart lite lat... Efter att ha satt 7 styck viper3 på marken så tänkte jag, ehh jag slänger den stubinen tar ändå tid... Jag tänder skiten, slänger och den åker kanske 1 meter bort och exploderar direkt. Nu har jag som in i helvete tinnitus och huvudvärk, blir kanske inte något 12 slag för mig men ska försöka gå ut

Ajdå! Hoppas det blir bättre och du repar dig! Förutsätter att du lärt dig en läxa. Alla andra! Be safe! Det är potentiellt livsfarliga prylar vi leker med.
Citera
2016-12-31, 19:38
Medlem
VemSaDets avatar
Tände nyss 4mine
Ni som snackar skit om den var tysta bara.
Så kraftig med grym spridning helt galen.

Värt varenda krona
Citera
2016-12-31, 20:02
Medlem
Legionariis avatar
Så, då vart det en Balder, 3 4" Mine, Diamonds 100, Infantry 72 samt två Shockwave och en Monster Spinner av Svenska märken iår. Mindre än vad jag tänkt, men blir nog bra ändå Kliar verkligen för att åka och köpa lite mer dock.

Smäller som fan här ute likaså, varit ute och dragit av lite smågrejjor men börjar känna för att kanske dra en 2" och sätta fjantarna med airbombs och småraketer på plats
Citera
2016-12-31, 21:23
Medlem
Berra76s avatar
Drog av en "Garm" från Viking Fireworks nyss, 36 skott, kaliber 0,8". GRYMT bra alltså! Värd varenda krona! Stora fina effekter och small högt som satan!

Och det var den minsta tårtan i paketet jag köpte.

Ni andra som också köpt Viking Fireworks kan jag bara gratulera

Edit: Ska man klaga på nåt så var stubinen lite väl kort och skotten kunde ha flugit lite högre. Man vill ju inte få hörselskador.
Senast redigerad av Berra76 2016-12-31 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in