Citat:
Lottas val var frivilligt – något du och några till förnekar men faktum kvarstår.
Polisen I detta fall reagerade på det sättet att de ville gå vidare. Så ville även åklagaren. Men det var Lotta som vägrade. Så vad är problemet?
Lotta blev direkt erbjuden skyddat boende – trots att platserna enligt dig är få. Men hon tackade nej. Ville inte. Lotta hade inga barn som skulle “dödas” utan hon ville fortsätta relationen med idioten istället. Till och med skaffa barn med honom..
Det går inte att göra som du – bara titta på mannen när det handlar om en RELATION. Hur båda beter sig och reagerar spelar roll.
Polisen I detta fall reagerade på det sättet att de ville gå vidare. Så ville även åklagaren. Men det var Lotta som vägrade. Så vad är problemet?
Lotta blev direkt erbjuden skyddat boende – trots att platserna enligt dig är få. Men hon tackade nej. Ville inte. Lotta hade inga barn som skulle “dödas” utan hon ville fortsätta relationen med idioten istället. Till och med skaffa barn med honom..
Det går inte att göra som du – bara titta på mannen när det handlar om en RELATION. Hur båda beter sig och reagerar spelar roll.
Nej hon hade inga barn - men hon hade anhöriga som hon inte ville skulle komma till skada som Martin hotade med att skada/döda.
Ja platserna är få. Det är ett faktum, i synnerhet i Sthlms området.
Lottas val av man var frivilligt. Men hade hon vetat vad som komma skulle så hade hon nog valt livet, tror du inte? Man blir inte "direkt" erbjuden ett skyddat boende så det låter väldigt konstigt i mina öron men är det som du säger så undrar jag i vilket skede detta erbjöds? Första gången? Vände hon sig till en kvinnojour? Jag har inte läst FUP, jag får inte "hem" den till min dator av någon anledning.
Jag "Tittar" inte bara på mannen. Jag har lärt mig varningssignaler. Sånt som jag tyckte var "gulligt" blev för mig och barnen till slut istället något som var raka motsatsen, dvs kontrollbehov i mitt fall.
Problemet är att polisen och åklagaren är skyldiga att ta en kvinnomisshandel på allvar och föra ett allmänt åtal om kvinnan vägrar att stå fast vid sin anmälan alt anmäla och någon annan ser en kvinna bli misshandlad och ringer polisen.
Vad är ditt problem med det faktumet? Det framgick också någonstans i tråden att de skulle "se över" vad som gått galet där gällande allmänt åtal mot Martin.
Att han öht gick lös innan han träffade Lotta är ju i sig en tragisk historia.
.