2017-03-03, 18:33
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Så nu får du sluta ljuga i den här tråden om att kvinnorna kommer besöka Martin för det kommer man inte tillåta. Alltså farliga män som är riskbedömda får inga besök.

Så nu inväntar vi HDs beslut, och under tiden sitter Martin på Växjö rättspsyk. Ja just han som anses vara felfri i den här tråden där NI små lägger skulden på mordoffret. Nåja vi fattar och vi ser hur låg nivå debatten ligger på.
Nu var just rättspsyk i Växjö ett extremt dåligt exempel då det skett flera incidenter där, detta hände 2005 "En stor polisinsats jagar sedan i förmiddags 33-årige Dariusz Ledzion som rymt från rättspsykiatriska kliniken i Växjö.
Ledzion flydde tillsammans med en kvinnlig student som gör sin praktik vid sjukhuset."
http://www.expressen.se/kvallsposten/bevapnad-psykpatient-rymde-med-ung-student/
Han greps tillsammans med kvinnan utanför Netto några timmar innan jag gick dit för för att handla.

Det har skett våldtäkter och mordbrand på avdelningen men naturligtvis ska det inte kunna hända i teorin men verkligheten är en annan.
Citera
2017-03-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
http://www.expressen.se/nyheter/lotta-fick-inte-det-skydd-hon-behovde/

"Fallet Lotta Rudholm anmäls till Justitiekanslern och överklagas till Europadomstolen.
– Lotta fick inte det skydd hon behövde, säger Maria Hallenius Henrysson, initiativtagare bakom lagförslaget Lex Lotta.
Jan Södergren, advokat, anser att myndigheternas hantering av ärendet kan bryta mot Europakonventionen."

Exakt vilket skydd skulle hon ha getts? Dags att börja med tvångsomhändertagande av kvinnor som väljer att umgås med kriminella våldsverkare? Samhället kan omöjligt skydda kvinnor som beter sig som hon gjort.
Tvångsomhänderta kvinnor? Vem borde åkt dit och blivit tvångsvårdad när Lotta anmälde?
Det är inte rimligt att en ökänd våldsverkare som avtjänat ett straff för grov kvinnofridskränkning, har mördat och som dessutom är villkorligt frigiven inte sugs in direkt. Det är ungefär som om polisen får veta att Clark Olofsson ska råna en viss bank och de skulle bara låta det ske? Knappast! Och med det tunga artilleriet expertgruppen består av så ser i alla fall jag en rimlig chans till att någon av instanserna, JK eller Europadomstolen, ger en skarp reprimand som i förlängningen kan leda till att våldsverkare som Martin ser man till att hålla kort i tygeln.

http://sve.socionomerutangranser.se/expertgruppen/
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-03-03 kl. 19:43.
Citera
2017-03-03, 21:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Nu var just rättspsyk i Växjö ett extremt dåligt exempel då det skett flera incidenter där, detta hände 2005 "En stor polisinsats jagar sedan i förmiddags 33-årige Dariusz Ledzion som rymt från rättspsykiatriska kliniken i Växjö.
Ledzion flydde tillsammans med en kvinnlig student som gör sin praktik vid sjukhuset."
http://www.expressen.se/kvallsposten/bevapnad-psykpatient-rymde-med-ung-student/
Han greps tillsammans med kvinnan utanför Netto några timmar innan jag gick dit för för att handla.

Det har skett våldtäkter och mordbrand på avdelningen men naturligtvis ska det inte kunna hända i teorin men verkligheten är en annan.

Ehh, vadå dåligt exempel? Han sitter på Växjö rättspsyk den här gärningsmannen och det är inget exempel utan rå fakta. Jag skiter i vad som skedde där 2005 för 12 år sedan. Begriper inte riktigt vad du vill säga?
¨
Däremot är det bra att Lex Lotta fortgår och att man engagerar sig i typen av fall.

Citat:
Idag tar regeringen emot krav på en ny lag, "Lex Lotta", som en rad experter inom juridik och socialt arbete tagit fram.

De vill att inblandade myndigheter tvingas utreda sig själva vid varje fall av dödligt våld i nära relationer.

Förutom det föreslås att ärendena ska falla under allmänt åtal, så att åklagare inte lägger ner åtal på grund av att offret inte vill medverka i utredning.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6641648

Citat:
Fallet Lotta Rudholm anmäls till justitiekanslern och överklagas till Europadomstolen.
– Lotta fick inte det skydd hon behövde, säger Maria Hallenius Henrysson, initiativtagare bakom lagförslaget lex Lotta.

Bra initiativ och det måste finnas krav att en tjänsteman sköter sitt arbete och att det går att komma åt den som begår grova tjänstefel, som i detta fallet åklagaren som lade ner anmälan.
Ser man inte vad det handlar om för grov våldsbrottsling så ska man inte arbeta med typen av fall.
Kämpa på bara !!!
Citera
2017-03-03, 22:06
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ehh, vadå dåligt exempel? Han sitter på Växjö rättspsyk den här gärningsmannen och det är inget exempel utan rå fakta. Jag skiter i vad som skedde där 2005 för 12 år sedan. Begriper inte riktigt vad du vill säga?
Det hände inte bara 2005, här har du ett färskt exempel från 1 juli 2016 - "En morddömd fånge lyckades ta sig ut från rättspsykiatriska klinikens högsäkerhetsklassade avdelning i Växjö på fredagseftermiddagen."
www.aftonbladet.se/nyheter/article23100955.ab
Två rymlingar 2015 ""En av de två män som avvek från rättspsykiatriska kliniken i Växjö har hittats. Mannen hittades i en taxi – i Helsingborg"
www.expressen.se/kvallsposten/rymling-hittad-i-taxi--en-man-annu-pa-fri-fot/

Annars är det givetvis bra att psykfall sitter på rättspsyk men problemen är tyvärr att personalen slarvar ibland.
Citat:
Däremot är det bra att Lex Lotta fortgår och att man engagerar sig i typen av fall.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6641648

Bra initiativ och det måste finnas krav att en tjänsteman sköter sitt arbete och att det går att komma åt den som begår grova tjänstefel, som i detta fallet åklagaren som lade ner anmälan.
Ser man inte vad det handlar om för grov våldsbrottsling så ska man inte arbeta med typen av fall.
Kämpa på bara !!!
Principen är bra men att döma någon är enormt svårt om inte offret vill ställa upp så varför inte se till att offren får beskydd om dom vittnar istället?
Citera
2017-03-03, 22:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
D

Principen är bra men att döma någon är enormt svårt om inte offret vill ställa upp så varför inte se till att offren får beskydd om dom vittnar istället?

Det är en rättighet att få ett ordentligt skydd eftersom man gör bedömningar på ett sk skyddsbehov. Men om man misslyckas som man gjort i fallet Lotta, så är det även ett misslyckande i att skydda henne. Det trodde jag du förstod.
Citera
2017-03-03, 22:17
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Det är en rättighet att få ett ordentligt skydd eftersom man gör bedömningar på ett sk skyddsbehov. Men om man misslyckas som man gjort i fallet Lotta, så är det även ett misslyckande i att skydda henne. Det trodde jag du förstod.
Fast nu handlar det inte om att skydda offret utan om att häkta och döma misstänkta brottslingar utan att offret medverkar.

Det trodde jag att DU förstod:
Citera
2017-03-03, 22:58
Medlem
Citat:
Det hände inte bara 2005, här har du ett färskt exempel från 1 juli 2016 - "En morddömd fånge lyckades ta sig ut från rättspsykiatriska klinikens högsäkerhetsklassade avdelning i Växjö på fredagseftermiddagen."
www.aftonbladet.se/nyheter/article23100955.ab
Två rymlingar 2015 ""En av de två män som avvek från rättspsykiatriska kliniken i Växjö har hittats. Mannen hittades i en taxi – i Helsingborg"
www.expressen.se/kvallsposten/rymling-hittad-i-taxi--en-man-annu-pa-fri-fot/

Annars är det givetvis bra att psykfall sitter på rättspsyk men problemen är tyvärr att personalen slarvar ibland.

Eftersom du har Timothy McVeigh som alias så är min stilla undran, har du erfarenhet av rättspsykiatriska kliniken i Växjö? Har du träffat Martin där?
Citera
2017-03-03, 23:44
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Eftersom du har Timothy McVeigh som alias så är min stilla undran, har du erfarenhet av rättspsykiatriska kliniken i Växjö? Har du träffat Martin där?
Det där måste nog vara det mest efterblivna inlägget jag läst på Flashback den här månaden! Tror du seriöst att man kan dra några slutsatser av någons användarnamn eller avatar?

Och nej, jag är inte Fnissturken på min avatar. Jag fnissar sällan och jag är inte turk heller.
Citera
2017-03-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Det där måste nog vara det mest efterblivna inlägget jag läst på Flashback den här månaden! Tror du seriöst att man kan dra några slutsatser av någons användarnamn eller avatar?

Och nej, jag är inte Fnissturken på min avatar. Jag fnissar sällan och jag är inte turk heller.
Det har vi nog alla förstått vid det här laget. Du är vare sig turk och fnissar sällan. Du är nog allt annat än det...

Bye the way...
Så svårt är det inte att läsa andras inlägg och förstå deras hemvist...
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-03-04 kl. 00:01.
Citera
2017-03-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken

Och nej, jag är inte Fnissturken på min avatar. Jag fnissar sällan och jag är inte turk

heller.

Klart du är. Förstör inte hela hajpen nu.
Citera
2017-03-04, 00:01
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Morsan jobbade i entrén till SSS och vår familj + hennes kollegor blev uppsprårade av mördare på permission.
En greps innan han lyckats hitta vår bostad på landsbygden medan en annan greps efter att han sökt upp hennes kollega i hemmet och tagit strypgrepp på henne men skrämts iväg av hennes son.

När jag var och festade i yngre dagar blev jag också varnad för en del personer som var ute på permission och gick på samma uteställen som jag och mina vänner.

Så min erfarenhet är mer av indirekt karaktär och detta var långt innan Martin åkte dit.
Men inte så kul när morsan kommer hem efter nattskiftet och fått stryk av ett psykfall därför att vårdarna inte varit närvarande.
Citera
2017-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Morsan jobbade i entrén till SSS och vår familj + hennes kollegor blev uppsprårade av mördare på permission.
En greps innan han lyckats hitta vår bostad på landsbygden medan en annan greps efter att han sökt upp hennes kollega i hemmet och tagit strypgrepp på henne men skrämts iväg av hennes son.

När jag var och festade i yngre dagar blev jag också varnad för en del personer som var ute på permission och gick på samma uteställen som jag och mina vänner.

Så min erfarenhet är mer av indirekt karaktär och detta var långt innan Martin åkte dit.
Men inte så kul när morsan kommer hem efter nattskiftet och fått stryk av ett psykfall därför att vårdarna inte varit närvarande.
Vad är SSS?
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-03-04 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in