2016-12-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Finns det ställen i runt GBG, där det inte erbjuds någon form av HE?
Tipsa gärna i så fall så jag slipper gå dit
Ja det finns det. Men tror inte du går dit iaf. Dom är dyrare på massage en alla andra salonger.
Citera
2016-12-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Finns det ställen i runt GBG, där det inte erbjuds någon form av HE?
Tipsa gärna i så fall så jag slipper gå dit

Det är nog ingen som tvingar dig att gå på massage.
Citera
2016-12-27, 09:22
Medlem
Rudeknugens avatar
Någon som varit på Classic Thai i Malmö? Hur är det där? Är det bra massage? Tänkte svänga förbi vid lunchtid.
Citera
2016-12-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det är nog ingen som tvingar dig att gå på massage.

Haha Nej det har du helt rätt i
Citera
2016-12-28, 14:40
Medlem
Någon som blivit kontaktad av lagens långa arm i samband med/efter massagebesök? Vilka metoder använder de? Hur stor är risken att det händer?

/T
Citera
2016-12-29, 06:48
Medlem
Tja befinner mig för tillfället i Göteborg och känner att de börjar bli dags att lätta på axlarna lite, och undrar om någon kan tipsa mig om Göteborgs bästa thai massage.
Citera
2016-12-30, 23:35
Medlem
Rumlarunts avatar
Random funderingar / retoriska frågor..

Då jag lider (?) av en lättare form av beroendepersonlighet så har jag lite svårt att göra saker med måtta.
Det spelar ingen roll om det handlar om arbete, tv-spel, träning eller salongsbesök. Jag har lite svårt för måttlighet helt enkelt.
Som tur är så slår det inte över på droger eller alkohol.

Hur som helst.
Räknade efter lite snabbt och jag har i runda slängar 20 besök i december (jag fick ett plötsligt “kall” där jag kände mig tvungen att undersöka hemstadens alla salonger).
Efter alla dessa besök (varav majoriteten faktiskt levererar bra massage) så kan man ju tycka att jag borde ha en rygg som var i toppform. Ändå spenderade en massös idag 20 minuter med att bearbeta div knutar jag hade under skulderbladen.
Har massage verkligen någon fysisk effekt, eller är det bara en tillfällig utsöndring av endorfiner?

På en av salongerna jag besöker med viss regelbundenhet finns det ingen tvättmaskin.
När massösen ger extra så torkar hon sedan upp efterbörden med en handduk.
Denna handduk hamnar sedan i en stor tvättkorg hon har stående i salongen.
Jag tror ju inte att hon slänger handdukarna när korgen är full, så hon lär ju få dem tvättade på något vis.
Den naturliga gissningen blir att hon gör det hemma.
Enligt Facebook är hon gift och bor tillsammans med en man.
Citera
2016-12-30, 23:45
Medlem
kaks avatar
Hur många av er massageberoende är gifta eller har fast förhållande.
Mitt problem är att halva dagen går varje gång man unnar sig en omgång.
Brukar själv passa på någon gång på förmiddagen en dag jag jobbar hemifrån.
Då kan duscha noga efteråt så att oljelukten minskar.
Vill ju inte lukta massageolja på jobbet eller när sambon kommer hem.
Hur lyckas ni andra dölja er hobby?
Citera
2016-12-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumlarunt
Random funderingar / retoriska frågor..

Då jag lider (?) av en lättare form av beroendepersonlighet så har jag lite svårt att göra saker med måtta.
Det spelar ingen roll om det handlar om arbete, tv-spel, träning eller salongsbesök. Jag har lite svårt för måttlighet helt enkelt.
Som tur är så slår det inte över på droger eller alkohol.

Hur som helst.
Räknade efter lite snabbt och jag har i runda slängar 20 besök i december (jag fick ett plötsligt “kall” där jag kände mig tvungen att undersöka hemstadens alla salonger).
Efter alla dessa besök (varav majoriteten faktiskt levererar bra massage) så kan man ju tycka att jag borde ha en rygg som var i toppform. Ändå spenderade en massös idag 20 minuter med att bearbeta div knutar jag hade under skulderbladen.
Har massage verkligen någon fysisk effekt, eller är det bara en tillfällig utsöndring av endorfiner?

På en av salongerna jag besöker med viss regelbundenhet finns det ingen tvättmaskin.
När massösen ger extra så torkar hon sedan upp efterbörden med en handduk.
Denna handduk hamnar sedan i en stor tvättkorg hon har stående i salongen.
Jag tror ju inte att hon slänger handdukarna när korgen är full, så hon lär ju få dem tvättade på något vis.
Den naturliga gissningen blir att hon gör det hemma.
Enligt Facebook är hon gift och bor tillsammans med en man.

Tack för alla roliga och intressanta recensioner du skrivit.
Men en salong som inte har tvättmaskin tror jag inte jag stött på. Blir väl en massa bärande av handdukar så det verkar inte vara optimalt.
Känner igen mig i din beskrivning av att det är lätt att bli beroende av thaimassage.
Men 20 besök på en månad har jag inte gjort ännu tror rekordet ligger 6-7 st per månad.
Citera
2016-12-31, 00:18
Medlem
Rumlarunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Hur många av er massageberoende är gifta eller har fast förhållande.
Mitt problem är att halva dagen går varje gång man unnar sig en omgång.
Brukar själv passa på någon gång på förmiddagen en dag jag jobbar hemifrån.
Då kan duscha noga efteråt så att oljelukten minskar.
Vill ju inte lukta massageolja på jobbet eller när sambon kommer hem.
Hur lyckas ni andra dölja er hobby?

Min civilstatus är okänd, även för mig just nu, även om det finns en viss dam i mitt liv som nog tycker att det vore praktiskt vi bodde under samma tak.

Men jag håller med fullständigt.
Ett besök tar en jäkla massa tid.

Jag vill helst komma dit nyduschad (15 min)
Transport till salong (15 min)
Massage (60 min)
Transport från salong (15 min)
Dusch (15 min)

Så även om allting klaffar tidsmässigt så tar det lätt två timmar för ett besök.
Då har jag inte heller funderat över salonger som använder starkt doftande oljor/tiger balsam som gör att man blir tvungen att byta kläder efter besöket (om det inte finns möjlighet till dusch på plats), vilket ger vissa logistiska utmaningar.

Så det blir en hel del pusslande för att få ihop det.
Speciellt om det sker på en tid där man kommer att behöva jobba/träffa folk efter besöket.
Det funkar ju att lukta massageolja en eller två gånger, men när man sitter i ett möte och luktar tigerbalsam för fjärde gången på en vecka så får man nog lite lustiga blickar.
Citera
2016-12-31, 00:22
Medlem
Rumlarunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Tack för alla roliga och intressanta recensioner du skrivit.
Men en salong som inte har tvättmaskin tror jag inte jag stött på. Blir väl en massa bärande av handdukar så det verkar inte vara optimalt.
Känner igen mig i din beskrivning av att det är lätt att bli beroende av thaimassage.
Men 20 besök på en månad har jag inte gjort ännu tror rekordet ligger 6-7 st per månad.

Tack

Du får komma ut på landet lite.
Här är det ganska vanligt med små salonger där bara en person jobbar och det finns inte plats för någon tvätt-pelare.
Under en helt fullbokad dag (dvs i princip aldrig) så hinner de inte med mer än 8-9 kunder. Vilket inte genererar mer handdukar än de kan släpa med sig i en Ikea-kasse.

I mitt exempel ovan så bor massösen väldigt nära salongen.
Men det är ju nästan så att jag hoppas att det finns en maskin någonstans som jag helt enkelt inte sett. Känns lagom knepigt om hon tar hem och tvättar handdukarna. Måste vara ett väldigt märkligt förhållande om det ska funka i längden.
Citera
2016-12-31, 01:16
Medlem
Nån som har tips på nått att unna sig i Gbg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in