2016-12-30, 22:59
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Javisst... i en inskränkt mening så kan det ju förvisso vara så...
Tror du på ljudlösa explosioner?
Citera
2016-12-30, 23:18
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
O.K. Det är ju gott och väl att dina intentioner är vällovliga på så vis att du försöker få mig att förstå något som jag uppenbarligen inte begriper... en får tacke...
Att du själv finner längden på "the floor spans" intressanta leder kanske dina egna efterforskningar fram till det faktum att flera av golvbalkarna vid byggnadens östra del var c:a 15 meter (50-52 feet), d.v.s. bra mycket längre än de 9 meter som balkarna var vid the Cardington fire test, så... enligt NIST ledde detta alltså till en längdexpansion hos dem som fick I-balken att lossna från pelaren och detta fick sedan hela huset att rasa samman... ja, ja... men eftersom mina källor enl. din uppfattning motbevisar mina egna resonemang så kan jag i alla fall konstatera att jag lärt mig såpass mycket i denna tråden om WTC kollapsen så att jag förstår när jag inte behöver lära mig mer om ett visst specifikt ämne... intresset har blivit tillfredställt liksom... så nu vet jag var själva golvkollapsen inträffade enl "Thermal Expansion Theory"... så tack själv för att jag fick möjligheten att tvingas ta reda på det...
Ja, precis betongen gav inte det laterala stöd som truthers hävdar, termisk expansion är orsaken till kollapsen.
Vad bra att du nu kan lägga din foliehatt åt sidan, det var ju ett helt naturligt förlopp givet de ogynnsamma förutsättningarna.
Citera
2016-12-30, 23:29
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
A squib is a miniature explosive device used in a wide range of industries, from special effects to military applications. It resembles a tiny stick of dynamite, both in appearance and construction, although with considerably less explosive power.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Squib_(explosive

Hur menar du att termisk expansion vederlagts?
Alltid kul med nya kunskaper...om "squibs" i detta fallet... ...man tackar...

Ang. vederläggningen, läs detta och begrunda... (även om jag numer inser att ingen annan än jag själv lär sig något nytt i denna tråden... )
Citera
2016-12-31, 01:06
Medlem
Citat:
Ja? När man trycker ihop två plan trycks luften mellan dem ut.
Frågan är väl snarare varför du ställer frågan alls när även du måste se att våningarna inte trycks ihop förrän de slår i backen
Citera
2016-12-31, 10:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Frågan är väl snarare varför du ställer frågan alls när även du måste se att våningarna inte trycks ihop förrän de slår i backen
Nej det ser jag verkligen inte alls - jag kan inte se genom fasaden nämligen men det var ju intressant att du har någon form av röntgensyn...
Undrar även vad det är för fråga du menar att jag skulle ha ställt angående detta?
Citera
2016-12-31, 11:42
Medlem
Citat:
Nej det ser jag verkligen inte alls - jag kan inte se genom fasaden nämligen men det var ju intressant att du har någon form av röntgensyn...
Ok det förklarar varför du snurrar till 911 så, du ser otroligt illa

Ett tips är att granska ytterväggarna med alla fönster på
Citera
2016-12-31, 11:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ok det förklarar varför du snurrar till 911 så, du ser otroligt illa

Ett tips är att granska ytterväggarna med alla fönster på

WTC7 kollapsade dock internt först - därav att penthouse ser ut att falla först fast byggnaden i själva verket redan hade kollapsat hela vägen ned till våning 13 då...
Citera
2016-12-31, 11:53
Bannlyst
Jag har alltid tyckt det är lite konstigt att BBC rapporterade att byggnaden rasat långt innan den faktiskt rasade.
Men det kanske inte alls är konstigt, bara jag som fattar trögt antagligen.
Citera
2016-12-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlar
Jag har alltid tyckt det är lite konstigt att BBC rapporterade att byggnaden rasat långt innan den faktiskt rasade.

Inte mer konstigt det än alla andra felsägningar och mer eller mindre felaktiga upplysningar som imprincip alltid finns initialt vid all nyhetsrapportering, ju mer kaotiskt ju mer risk för div fel.

Vi ser ju dagligen hur t ex offer och förövares ålder, eller antal iblandade, kan skilja sig mellan olika tidningars uppgifter, eller nyhetssändningar.
Citera
2016-12-31, 12:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlar

BBC har själva svarat att det var ett missförstånd och att det bland annat hade reagerat på denna information:

Citat:
CNN's chronology of events published at the time confirms they reported the building on fire and a clip from a CNN bulletin, widely available on the web, hears from a reporter at about 4.15pm EDT, 9.15pm in the UK, who says: "We're getting information that one of the other buildings... Building 7... is on fire and has either collapsed or is collapsing... now we're told there is a fire there and that the building may collapse as well."
...
One senior fire officer was quoted in a subsequent interview as saying there was a "bulge" in the building and he was "pretty sure it was going to collapse". During this time, our staff were talking directly to the emergency services and monitoring local and national media… and there was a fairly consistent picture being painted of Building 7 in danger of collapse.

Att de miss-/övertolkade denna information i kaoset som rådde är knappast underligt. Och det är faktiskt ungefär en miljard gånger troligare än att någon skulle varslat dem i förväg om en CD, vad skulle det ha varit bra för liksom?
Läs helaBBC's svar här: http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2007/03/part_of_the_conspiracy_2.html
Citera
2016-12-31, 12:26
Bannlyst
Ja det var en märklig slump helt enkelt.
Det blev helt enkelt en ovanligt påtaglig felrapportering eftersom man såg huset i bakgrunden.
Citera
2016-12-31, 13:58
Medlem
Citat:
WTC7 kollapsade dock internt först
Du menar precis så som man brukar göra vid kontrollerade rivningar? Byggnaderna imploderar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in