Citat:
Visst är det så. Hard facts kallas det märkliga.
Citat:
Nu har jag inte skrivit att jag tror det.Detta indikerar nog mer avsaknad av läsförståelse, och att en del gärna läser några ord och fantiserar ihop resten.
Citat:
Och sedan uteblir stormen. Och någon kommer och skriker att det kommer en storm, och stormen uteblir. Repeat until faint (Eller att Alpha faktiskt säger att jo men nu blir det nog storm).Att diskutera med Alpha är som att diskutera en annalkande storm med en meteorolog .... man springer in och skriker "Det kommer en storm!", och meteorologen fnyser: "Vad vet du om väder, har du mätt stormen eller ...? Vet du hur man mäter vindar? Nej, just det ... det finns ingen storm ..."
Citat:
Jag tvivlar starkt på att kulturarbetare som Jan Guillou, Liza Marklund och Per Gessle har så svårt att ordna sig en bostad.Är man däremot inte så framgångsrik i konkurrensen så får man kanske göra som så många andra att det man är road av får vara en fritidsaktivitet. Och så får man ha ett vanligt kneg. Kan nog vara win win. Man har en stabil inkomst från kneget. Och så kan man satsa djärvare med fritidsprojekten.
Citat:
Detta har du dock inte det minsta lyckats visa. Inte ens försökt skulle jag säga. Mer som en papegoja som repeterar in absurdum.
Citat:
Om du övertalar byggnads att halvera lönerna kan det nog bli en sänkning av bostadspriserna.Men hur tänker du lyckas med det. Jag tvivlar starkt på att dom är särskilt imponerade av en kulturarbetare som gormar om någon inbillad bostadsbubbla.
Om du vill se mer sparande, vilka nya skulder är det då som folk skall spara i?
Och vem ska ta på sig de nya skulderna?
Den som vill se mer sparande behöver svara på de frågorna.