2016-12-30, 22:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Kan det ha varit så att efter att SP hade knivat dessa två, som jag starkt tror på? så sov han över i det andra huset som det visade sig ha haft ett inbrott? För att blod hade hittats där? Sen på morgonen så började SP att vandra mot staden och fick skjuts då av en kvinna runt 09 på morgonen? Det är lite mina tankar nu.
Nja, spårhundar har följt spår in i skogen som dom senare tappat. Han har med största sannolikhet börjat blöda kort innan han sprungit in dit.
Citera
2016-12-30, 22:28
Medlem
crimescenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Men herregud hur vet vi att SP haft en "trasig uppväxt"? Och detta med att pappan är jägare har ju absolut inget sammanband med morden imo. Dvs att pappan jagar bör inte "sätta spår" i GM.

Däremot om man kikar runt lite bland släktingar och bekanta, där många verkar leva och bo i trakten, borde det enligt mina referenser vara MYCKET lätt att drabbas av såväl livsleda som uppgivenhet och psykos. Maskiner, jakt, slakt, supa, håna osv osv. Inte ett spår av intellekt, mjuka värden eller annan kultur än grabb-macho-bush-kulturen.
Citera
2016-12-30, 22:36
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nja, spårhundar har följt spår in i skogen som dom senare tappat. Han har med största sannolikhet börjat blöda kort innan han sprungit in dit.

Men blod hade ju hittats i den andra stugan som hade haft inbrott? Men DNA kommer ju också sen att visa om det är SPs blod där, men då kan vi ju kanske? utesluta övernattningen där, utan då har SP hållt sig i skogen hela natten då.Han kanske gick in i den andra stugan som hade haft inbrott där de hade hittat blodspår och kollade om det fanns flera personer att döda? Nej nu börjar jag spåra ut helt, men men fortsättning följer.....

Mvh/
Citera
2016-12-30, 23:03
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crimescene
Däremot om man kikar runt lite bland släktingar och bekanta, där många verkar leva och bo i trakten, borde det enligt mina referenser vara MYCKET lätt att drabbas av såväl livsleda som uppgivenhet och psykos. Maskiner, jakt, slakt, supa, håna osv osv. Inte ett spår av intellekt, mjuka värden eller annan kultur än grabb-macho-bush-kulturen.
Det var minsann ett skapligt gäng generaliseringar här.
Maskiner, jakt, slakt, supa, håna osv osv. Inte ett spår av intellekt, mjuka värden eller annan kultur än grabb-macho-bush-kulturen.Antingen redogör du för dina "referenser" eller så slutar du prata skit om människor som är födda, uppväxta och som lever på landet. Hur fan kan du dra slutsatser om avsaknad av intellekt utifrån ett dubbelmord på landet?
Vad ska vi i så fall dra för slutsatser av alla mord, rån och väldtäkter i Sveriges större städer?
.................................................. .........................
Undrar vad som egentligen föregick detta dåd. Var det ett spänt läge i köket i anslutning till telefonsamtalet?
Är nyfiken på samtalet och samtidigt vettskrämd.
Citera
2016-12-30, 23:06
Medlem
Borde bli livstid, Men vi bor ju i Sverige.
Citera
2016-12-30, 23:17
Medlem
Larixs avatar
SP kan ha varit i trakten redan på tisdagen (20/12).
Kompis arbetskamrat i Hudik säger sig vara säker på att han sett SP vandra på Bergsjövägen i närheten av Råbo redan då.
Rekognosering?

Dock, vän till en vän, så inte nödvändigtvis ett faktum detta...
Citera
2016-12-30, 23:36
Medlem
Enligt några bekanta skulle SP/GM tydligen utomlands några dagar efter mordet skedde. Skottland tror jag det var. Han skulle dit med polare och fira nyår.
Citera
2016-12-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crimescene

Ligger något i vad du säger. Hört att SP haft jävla press på sig hemifrån. Förmodligen att han ska vara som sin pappa. Istället sumpar han skolan, hänger hemma, röker på med sina hippievänner. Tror inte farsan är stolt direkt.
Citera
2016-12-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Befunnit sig i närheten just innan, liftar från skogen kort därifrån till sjukhuset, sargad hand, hammare i ryggsäcken, uttalade tankar på att döda, tidigare inlagd på psyk, inget alibi, ingen annan misstänkt gm. Det ser i alla fall mörkt ut för Simon.

Hmm, tänk efter ordentligt. En mördare skulle dra till ett sjukhus om dennes sår var livshotande, vilket de i detta fall inte var. Mördare föredrar att ligga lågt, gömma sig ett tag i sina hem eller andras hem tills polisens hopp slocknar. Det verkar inte logiskt att den misstänkte GM är den som bär ansvar för morden. Simon är den enda tråden polisen har, en ytterst lös tråd som jag vägrar dansa lindans på.
Senast redigerad av ribz28 2016-12-31 kl. 00:20.
Citera
2016-12-31, 01:11
Medlem
Citat:
Men blod hade ju hittats i den andra stugan som hade haft inbrott? Men DNA kommer ju också sen att visa om det är SPs blod där, men då kan vi ju kanske? utesluta övernattningen där, utan då har SP hållt sig i skogen hela natten då.Han kanske gick in i den andra stugan som hade haft inbrott där de hade hittat blodspår och kollade om det fanns flera personer att döda? Nej nu börjar jag spåra ut helt, men men fortsättning följer.....

Mvh/

Om polisen var ca 10 min efter honom med ett koppel blodhundar. Varför har blodhundarna inte hunnit ifatt honom på nolltid och speciellt om han kvartade i en närbelägen stuga. Mest troligt har han först gått till stugan, sedan till kvinnans boningshus. Sedan kaozat.

Om han nu tar någon konstig medicin som lugnar ner honom typ Zolpidem som får honom att somna så skulle hundarna hittat honom ganska snart.
Han måste vara snabb som en iller och samtidigt gå på neråt-tjack.
Citera
2016-12-31, 01:19
Medlem
Citat:
Kan det ha varit så att efter att SP hade knivat dessa två, som jag starkt tror på? så sov han över i det andra huset som det visade sig ha haft ett inbrott? För att blod hade hittats där? Sen på morgonen så började SP att vandra mot staden och fick skjuts då av en kvinna runt 09 på morgonen? Det är lite mina tankar nu.För det talas ju hela tiden om att ett stickvapen har använts, annars så kunde det ju ha varit en yxa också, för att ser man på bilden där Poliserna har spärrat av så ena stugan har haft en Vedeldning och man ser ju veden är intravade under verandan, då borde man ju kunna ha hittat en yxa också? För att det har ju kommit uppgifter i tråden innan att Kjell List ansikte varit helt mörbyltad och att man fick identifiera Kjell från andra delar av kroppen, lite tankar....

Mvh.

Det skulle innebära att tillskriva Hudiksvallspolisen en fullständigt monumental inkompetens (i och för sig inte något omöjligt!) om de i samband med brottsplatsundersökningen missade att mördaren låg och trynade i godan ro ett fåtal minuters gångväg från mordplatsen!
Citera
2016-12-31, 01:53
Moderator
KomissarieBecks avatar
Nu kommer jag inte riktigt ihåg om det har varit uppe någon gång.

Vet vi om fabror blå hade med sig vovsingarna i samband med första uttryckningen?

De var ju som sagt på plats ca 12-13 minuter senare.
Naturligtvis så tar det ju ett tag för dem att komma in i huset.
Det är ju liksom inte bara att rycka upp dörren och säga hej....
Nu finns det väl ingen tidsangivelse på när Du kom in i huset och upptäckte BO och avsaknaden efter GM.
Det kan ju i alla fall utan överdrift ha tagit 30-45 minuter.
Därtill börjar sök runt husen etc.

Vem vet vi kanske talar om 1-2 timmar före polisen börjar mobilsera patruller ut i skogen och de har ju som sagt 4 väderstreck att ta hänsyn till
Jag tycker nog inte att det är så anmärkningsvärt att GM kommer undan på natten...

Sen vet jag inte hur det var med avspärrningar etc
Det kanske är mer anmärkningsvärt att han lyckas lifta med tjejen på morgonen in till sjukhuset utan att han stoppades i någon vägspärr........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in