"
Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Ja det är bara titta på bilden ovanför. Den är ungefär lika lång som hans överkropp, och ser inte monteringsbar ut. Faktum är att den knappt ser brukbar ut. Något hemmasnickeri som han haft på live-event. Har han haft med sig den där hela dagen så har han haft en hockeytrunk eller liknande, inte en ryggsäck som polisen pratade om.
Kanske har han grävt ner hockeytrunken med värjan i skogen?

"
Jag köper din teori om att det måste vara mycket svårt eller omöjligt att dölja det där "svärdet" en hel dag. Särskilt om han hade ryggsäck. Vet vi att han hade ryggsäck? Hade han en stor trunk så borde det vara möjligt, men du har antagligen rätt i det. Det var förmodligen ett annat redskap.
Dock är jag inte helt överens vad gäller hallen. Jag känner inte till planlösningen i det aktuella huset eller ens om det hände i hallen. Men jag vet ett antal hus som har tillräckligt stor hall för att veva runt med en sån där.
Jag tror inte heller att han grävt ner något i skogen. Tjälen sätter nog stopp för det. Men han kan naturligtvis ha gömt grejorna under en rotvälta eller dylikt.