Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Hammaren kan ha använts när han gick vidare till sommarstugan och forcerade dörren/ fönstret.
Det är inte så konstigt att han har en hammare i väskan, han har uppenbarligen en del våldstankar
och kan säkerligen vara en sådan pojk som anser att han ska ha hammaren för att försvara sig.
Sedan kommer hammaren till användning för att ta sig in i den tomma sommarstugan.
Bär man omkring med en hammare så är man nog en person som är rädd att bli överfallen-och tror att med hammaren kan man försvara sig med.
Att pojken sedan berättar en historia för polisen, att han blivit överfallen och rånad avslöjar att han tänker mycket på överfall och våld.
Han har också berättat om sina våldfantasier - att skära halsen av folk.
Han var en tickande bomb. Tragiskt.
Ja, jag håller med dig faktiskt, men märkligt ändå är ju att SP har sagt i förhören att han har blivit utsatt för gatuvåld i Hudiksvall och då har fått sina skador där.Men inte då har använt sin Hammare som ett försvar?eller det kanske han har gjort också. men då borde ju flera personer ha fått besöka Sjukhuset samtidigt?
Men enligt Sammens så finns det ju bevis som kopplar SP till platsen där brottet har begåtts, men vilka bevis som finns så kommentarer inte han om dessa.Hammaren som SP bar med sig är ju en trygghet precis som du skrev.
Kan det ha varit så att efter att SP hade knivat dessa två, som jag starkt tror på? så sov han över i det andra huset som det visade sig ha haft ett inbrott? För att blod hade hittats där? Sen på morgonen så började SP att vandra mot staden och fick skjuts då av en kvinna runt 09 på morgonen? Det är lite mina tankar nu.För det talas ju hela tiden om att ett stickvapen har använts, annars så kunde det ju ha varit en yxa också, för att ser man på bilden där Poliserna har spärrat av så ena stugan har haft en Vedeldning och man ser ju veden är intravade under verandan, då borde man ju kunna ha hittat en yxa också? För att det har ju kommit uppgifter i tråden innan att Kjell List ansikte varit helt mörbyltad och att man fick identifiera Kjell från andra delar av kroppen, lite tankar....
Mvh.