Resultat:
0%
röster
2016-12-28, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buxenus2k3
Mitt mål är att bulka i 3-4 år cleant, åt massor med skräpmat innan och det blev att jag la på mig fett.. Nybörjare failen. Sedan tävla efter alla dessa års bulkning.

Då förstår jag. Kan tipsa om mat-tråden på Kolo-forumet där bodybuilders postar vad de ätit "idag". Samt strävan är en bodybuilder på youtube som lagt upp all mat han äter på en dag på ett bord där han förklarar. Han har många sådana videos och förklarar sunt om kost. Han kan även tipsa på hur man tillagar maträtterna.
Du borde verkligen skaffa dig en kokbok...
Citera
2016-12-30, 02:39
Medlem
Lite frågor om det här?

Hej,

Det har blivit en hel del julmat så jag känner mig lite obekväm i kroppen, känner mig tjock och äcklig plötsligt.

30 december till 10 januari kommer jag av lite olika anledningar vara mycket stillasittande och inte heller blir det nån träning alls. Tänkte att jag ska köra på tex 1 kg morötter per dag alltså ca 500 kcal, som sagt blir jag bara stillasittande under den korta perioden. Då kan jag väl passa på och rensa kroppen lite genom att varje dag bara äta 1 kg morötter, mättande, fräscht och få kalorier.

Nyfiken på vad ni har att säga om bara 1 kg morötter om dagen för en stillasittande den korta perioden 30 december-10 januari?
Citera
2016-12-30, 08:39
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Kör på det!
Citera
2016-12-30, 10:26
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejwa
Hej,

Det har blivit en hel del julmat så jag känner mig lite obekväm i kroppen, känner mig tjock och äcklig plötsligt.

30 december till 10 januari kommer jag av lite olika anledningar vara mycket stillasittande och inte heller blir det nån träning alls. Tänkte att jag ska köra på tex 1 kg morötter per dag alltså ca 500 kcal, som sagt blir jag bara stillasittande under den korta perioden. Då kan jag väl passa på och rensa kroppen lite genom att varje dag bara äta 1 kg morötter, mättande, fräscht och få kalorier.

Nyfiken på vad ni har att säga om bara 1 kg morötter om dagen för en stillasittande den korta perioden 30 december-10 januari?

Ekologiskt så är det ännu bättre.

Uppdatera oss om hur du mår :-)
Citera
2016-12-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
Ekologiskt så är det ännu bättre.

Uppdatera oss om hur du mår :-)

Varför är ekologiskt bättre?

Inga fler synpunkter om tråden?
Citera
2016-12-30, 17:51
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Varför är ekologiskt bättre?

Inga fler synpunkter om tråden?

Ännu mindre gifter.
Citera
2016-12-30, 18:26
Medlem
Fenjal888s avatar
Om du vill ha en enkel diet så kör på ägg istället. 10 små ägg blir ca 900 kcal, det går du också ner på. Då får du dessutom i dig essentiella fetter och proteiner, vilket du inte får via morötter.
Citera
2016-12-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Om du vill ha en enkel diet så kör på ägg istället. 10 små ägg blir ca 900 kcal, det går du också ner på. Då får du dessutom i dig essentiella fetter och proteiner, vilket du inte får via morötter.

Låter mycket bättre som du skriver.
Samt att TS kan unna sig morötter. :P
Citera
2016-12-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Låter mycket bättre som du skriver.
Samt att TS kan unna sig morötter. :P

Jag måste väl inte ha protein när jag inte ens kommer träna? Kan ni motivera varför ägg istället?

10 ägg är inte lika mättande som 1 kg morötter, 10 ägg innehåller dessutom fler kalorier än 1 kg morötter som inte ens är 500 kcal.
Citera
2016-12-30, 19:26
Medlem
Citat:
Jag måste väl inte ha protein när jag inte ens kommer träna? Kan ni motivera varför ägg istället?

10 ägg är inte lika mättande som 1 kg morötter, 10 ägg innehåller dessutom fler kalorier än 1 kg morötter som inte ens är 500 kcal.

Hälsoperspektiv!
Kroppen behöver alltid protein. Vad tror du det är som gör så du håller dig frisk? Ganska mycket grejer. Du får i dig större mängd av detta om du kör ägg än morötter som består mest av vatten.

Kalorierna spelar mindre roll. Det är ett stort underskott du gör oavsett.
Citera
2016-12-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hälsoperspektiv!
Kroppen behöver alltid protein. Vad tror du det är som gör så du håller dig frisk? Ganska mycket grejer. Du får i dig större mängd av detta om du kör ägg än morötter som består mest av vatten.

Kalorierna spelar mindre roll. Det är ett stort underskott du gör oavsett.

Fast det är en jätte kort tid som jag ska köra på det så det kan väl inte vara så nödvändigt med protein? Jag kommer i stort sett bara sitta hela dagarna. För mig blir det nog inte ett stort underskott eftersom min vikt påverkas väldigt mycket av minsta mat. Tyvärr tillhör jag inte de som kan äta hur mycket som helst och ändå hålla vikten.
Citera
2016-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Fast det är en jätte kort tid som jag ska köra på det så det kan väl inte vara så nödvändigt med protein? Jag kommer i stort sett bara sitta hela dagarna. För mig blir det nog inte ett stort underskott eftersom min vikt påverkas väldigt mycket av minsta mat. Tyvärr tillhör jag inte de som kan äta hur mycket som helst och ändå hålla vikten.

Som du säger är 10 dagar inte så länge. Kroppen kommer ju börja må sämre på 10 dagar, men det är ju ingen big deal. Jag vet inte hur mycket imunförsvaret går ner på bara 10 dagar. Men det är väl det enda jag själv skulle oroa mig för under dessa tider när det går en del grejer i bland folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in