Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Det står faktiskt i Hovrättsdomen att hon inte hade någon anledning att kunna förutse att han skulle slå ihjäl henne och att hon därför också släppte in honom frivilligt
Hur i hela friden skulle hon kunna förutse det Martin åstadkom på 13 minuter???
Jag tycker att när jag läser FUP får jag ganska samstämmiga uppgifter från flera olika personer som Lotta var i kontakt med (polis, terapeuten, läkare, arbetsgivare mm) att hon levde med en stor rädsla för Martin. Jag tolkar också hennes ilska när vården inte ville ta emot Martin och även hennes SMS som ett uttryck för just det.
Lotta hade mest sannolikt noll erfarenhet om den ondska som en psykopat kan medföra och där manipulation av andra människor är själva livsluften.
Lägg därtill en anabolstinn missbrukare av allehanda narkotiska preparat och alkohol. Han var en levande lättbriserande bomb som faktiskt vem/vad som helst kunde fåtts att explodera.
Martin har ett känt Modus Operandi när han släpps ut från fängelset.
Första månaderna knaprar han anabola och bygger muskler, tämligen stillsamt leverne.
Sedan börjar han kolla upp brudar (offer), tar kontakt via fejan och inleder kontakt, kartlägger deras liv (var dom bor, jobbar, vilka tider/vägar dom rör dig mellan arbete hemmet mm).
Predator har börjat nästla sig in hos offret. Få kontroll över bytet.
Han är ett Odjur på jakt.
Finns en bra sida som jag kan rekommendera
http://www.psykopati.se/