2012-04-11, 13:34
Medlem
RancorFeeders avatar
Tycker faktiskt inte att Star Wars-prequel:sen är speciellt lämpade för barn, absolut inte för småbarn i alla fall.

The Phantom Menace handlar till mesta dels om nonsens-politik, och det är knappt någon action/underhållning överhuvudtaget. Ett barn skulle somna om han/hon såg filmen.

Attack of the Clones och Revenge of the Sith har en massa scener som inte är lämpade för småbarn.

Tycker att filmerna är anpassade för yngre tonåringar, och dem bör absolut kunna läsa text utan svårigheter. Ingen dubbning behövs.
Citera
2012-06-27, 21:22
Medlem
Ezels avatar
(Gräver upp ett gammalt ämne)

Känner en liten kille på 5 år som inte kan ett jota engelska men som börjat bli intresserad av Star Wars som alla andra.

Han kan klart göra som jag fick göra, dvs vänta några år tills jag nästan hängde med i texten och missförstå allting, men varför ska han tvingas på mitt sätt att se på saken?

Därför:
Någon som vet om det här är på gång till DVD/Blu-Ray?
Citera
2012-07-08, 19:22
Medlem
Ezels avatar
Bump.
Hoppas fortfarande på en dvd/torrent!
Citera
2012-07-09, 07:44
Medlem
Numes avatar
Skulle helt klart se The Phantom Menace dubbad på svenska... Vore möjligen underhållande. Fast helst dåligt dubbad då...
Citera
2012-07-09, 10:32
Medlem
Blåbärskungens avatar
Är inte filmerna från 11år?(Rymdimperiet vet jag var från 15år).
Citera
2012-07-09, 11:44
Moderator
Popesizes avatar
Vet någon om filmerna går att få tag på med svenska röster?
Citera
2012-11-12, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Vet någon om filmerna går att få tag på med svenska röster?

Undrar detsamma. Finns det att få fram med dubbingen till svenska?

/N
Citera
2012-11-13, 11:29
Medlem
Bret-Harts avatar
Nu finns sista delen i sagan om våra hjältar på tuben sök på Om star wars var svensk-Återkomsten
Citera
2013-01-31, 18:51
Medlem
Ezels avatar
Bump. Något nytt från någon med insikt?
Citera
2013-01-31, 21:34
Medlem
Detta hade jag missat helt. Kul för mig som är dubbningsintresserad. Håller för övrigt inte med om att Sverige inte skulle ha duktiga röstskådespelare men det har jag argumenterat för tidigare här, givetvis inget objektivt faktum. Måste säga att castingen är rätt snygg om den stämmer, Tommy Nilsson är för mig en av Sveriges absolut bästa dubbare. Mest skeptisk är jag till Rafael Edholm. Visserligen klokt att byta ut Fredrik Hiller som inte fungerade alls i serien, men tror inte Edholm är ett särskilt mycket bättre alternativ.

Kim Solocki som Jar-Jar? Snacka om formulär 1A vad gäller casting.

Ser inte hur det skulle förstöra filmen på något sätt, att en film dubbas så barnen kan se den gör väl inget? Den engelska kommer inte raderas till förmån av den dubbade varianten.
Citera
2016-12-30, 15:15
Medlem
Bump.

Blev väldigt förvånad när jag såg att det fanns en officiell dubbning till Star Wars Episode 1.
Är det ingen som vet var man kan få tag i denna förmodade tragikomiska guldklimp? Gick den bara på bio och släpptes aldrig sen eller?
Citera
2016-12-30, 22:03
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utterkaos
Bump.

Blev väldigt förvånad när jag såg att det fanns en officiell dubbning till Star Wars Episode 1.
Är det ingen som vet var man kan få tag i denna förmodade tragikomiska guldklimp? Gick den bara på bio och släpptes aldrig sen eller?

Den har vad jag vet inte släppts sedan dess.
Mailade till 20th Century Fox och Eurotroll. Men har inte fått något svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in