2016-12-30, 12:41
Medlem
finns en busshållplats före råbo som heter bromsvallen , antagligen klev han av där.
Citera
2016-12-30, 12:43
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajen97
Mycket möjligt, men det känns skumt om han hoppade av mitt i skogen där det inte finns någon busshållsplats. Om han nu inte blev avslängd som någon har sagt.

Han klev väl av vid hållplatsen före Råbo, dvs hpl Gia, men varför är fortfarande en gåta.

Edit: Tvåa på pucken. Bromsvallen och Gia är samma hpl.
Citera
2016-12-30, 13:34
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ändringen, som är beslutad av EU-domstolen, har dock inte slagit igenom i svensk lagstiftning ännu, men domstolens utslag gör det tillåtet för operatörer att avstå från datalagring enligt lagen om elektronisk kommunikation.

Pudlar lite ...

Tele2: Lämnar bara ut eget utgående nr. Inte inkommande. Lämnar inga positioner.

Telia, TRE: Lämnar ut som tidigare.

Telenor: Lämnar ut som tidigare, men sparar bara en månad.
Citera
2016-12-30, 13:43
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Han klev väl av vid hållplatsen före Råbo, dvs hpl Gia, men varför är fortfarande en gåta.

Edit: Tvåa på pucken. Bromsvallen och Gia är samma hpl.
Nej!
Giavägskälet ligger några hundra meter närmare Hudik.
Inte troligt att han klev av vid Gia och inte heller troligt att han klev av vid Bromsvallen. Han klev av vid Råbovägskälet, eller ombads lämna bussen där. Tror jag, i alla fall.
Citera
2016-12-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Nej!
Giavägskälet ligger några hundra meter närmare Hudik.
Inte troligt att han klev av vid Gia och inte heller troligt att han klev av vid Bromsvallen. Han klev av vid Råbovägskälet, eller ombads lämna bussen där. Tror jag, i alla fall.

Det är en bra bit att gå från Bromsvallen till Råbovägskälet.
Citera
2016-12-30, 14:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Pudlar lite ...

Tele2: Lämnar bara ut eget utgående nr. Inte inkommande. Lämnar inga positioner.

Telia, TRE: Lämnar ut som tidigare.

Telenor: Lämnar ut som tidigare, men sparar bara en månad.
Ska man mörda så är Tele2 att rekommendera alltså!
Citera
2016-12-30, 14:27
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Det är en bra bit att gå från Bromsvallen till Råbovägskälet.
Javisst. Speciellt en mörk decembernatt.
Om jag skulle bege mig till Råbo så inte klev jag av bussen dryga kilometern innan.
Busschaffisen bör ju veta var GM klev av.

Å andra sidan har förmodligen den skyldige klövjat genom skog, ris o moras för att komma ut på E4 vid Siljavägskälet. Så visst går det att gå långa sträckor.
Citera
2016-12-30, 14:36
Medlem
Klaedvikarens avatar
Hörde just Sammens pladdra vidare i saken. I Radio Gävleborgs nyheter 14.30. Fortsätter han så här behöver vi inte vänta på FUP:en.
Kanske är en ny giv. Att köra polisutredningen offentligt.
Citera
2016-12-30, 15:38
Medlem
Klaedvikarens avatar
Via PM från en ny medlem kommer uppgift om avståndsbilden.
"1.8km mellan infarten till bromsvallen och råbo. 1,3 ca från Gia till bromsvallen."

"För att klargöra för folk som inte känner till området riktigt"

"Tjena, Har inte fått mitt konto aktiverat ännu så kan inte kommentera i tråden. busshållplatsen innan råbo är bromsvallen, ett fritidsområde med nån permanentboende bla, det ligger på vänster sida av bergsjövägen, och det är rätt långt mellan sista hållplatsen vid avfarten mot hög till bromsvallen, sen en bra bit till för att komma till råbo, varför har han inte gått till det förstnämnda området istället, om han nu hoppade av på hållplatsen innan. Det är ju inte annat än skog och ännu mer skog hela vägen till ilsbo annars
(nästkommande samhälle) . Och dessutom kolsvart ute 🤔 GM måste ha känt till att det går att gå över skogen till silja känns det som."
Senast redigerad av Klaedvikaren 2016-12-30 kl. 15:41.
Citera
2016-12-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Hörde just Sammens pladdra vidare i saken. I Radio Gävleborgs nyheter 14.30. Fortsätter han så här behöver vi inte vänta på FUP:en.
Kanske är en ny giv. Att köra polisutredningen offentligt.

Sa han något nytt?
Citera
2016-12-30, 15:57
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Sa han något nytt?
Det lät som att han bekräftar att en hammare är inblandad. Han redogjorde för detaljer i larmsamtalet. Jag kan tyvärr inte återge detta eftersom jag vid tillfället åkte bil.
Jag lider med alla anhöriga, som får höra detta på radion.
Länk bör finnas på SR P4 Gävleborg.
Citera
2016-12-30, 16:04
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Sa han något nytt?

Du kan lyssna här vad Christer Sammens säger här

Citat:
Nu hoppas åklagaren Christer Sammens att svaren från DNA-analyserna kommer i nästa vecka.

– Det handlar inte om flera veckor. Det är inte omöjligt att det blir i nästa vecka, säger han.

Edit lite sen / men kör en dubbel ändå på samtalet.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2016-12-30 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in