2016-12-30, 00:54
Medlem
AdFontess avatar
Bara det att hon hellre går själv än tar en taxi eller ringer efter skjuts. Tycker att det tyder på att hon antigen planerade att gå & möta nån eller så dök nån sån upp som erbjöd skjutsen hem, nån inte helt känd för nära & kära men inte en främling för henne.

Definitivt tror att om hon gick in i en bil, att hon gjorde det självmant = skedde så lugnt som möjligt, att det var ändå en person hon sett/träffat på tidigare och då tänker man i första hand inte det värsta om människan. Vet själv hur många gånger man gått med på att bli skjutsad hem av nån ytlig bekant.
Citera
2016-12-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Kniven kan ha används för att tvinga in EM i ett fordon.
Om EM dog i samband med överfallet så är det inte kniv som är mordvapnet med tanke på den långa transporten till dumpningsplatsen? Eller är jag fel ute?

EM kan t.ex ha haft bundna händer och snara runt halsen eller en påse över huvudet samt tejp runt halsen när hon hittades, eller försvinner sånt när en kropp ligger ett par månader i vatten?

Mycket "om" och "kan", blir lätt så när vi inget vet!
Citera
2016-12-30, 01:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Bara det att hon hellre går själv än tar en taxi eller ringer efter skjuts. Tycker att det tyder på att hon antigen planerade att gå & möta nån eller så dök nån sån upp som erbjöd skjutsen hem, nån inte helt känd för nära & kära men inte en främling för henne.

Definitivt tror att om hon gick in i en bil, att hon gjorde det självmant = skedde så lugnt som möjligt, att det var ändå en person hon sett/träffat på tidigare och då tänker man i första hand inte det värsta om människan. Vet själv hur många gånger man gått med på att bli skjutsad hem av nån ytlig bekant.

Tycker inte det är konstigt att välja promenad istället för taxi. En 17-årig tjej har oftast inte oändligt med pengar och prioriterar möjligen annat än att spendera ett par hundra på taxi-resa.
Citera
2016-12-30, 02:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Tolkade som en omständlig beskrivning för att GM var okänd för BO, men nu förtydligade du med "sexualbrott", antar jag. Det var ganska skilda interna drivkrafter bland dina exempel (enligt min mening). För mig är sexuellt motiv huvudmotiv i ett s.k. sexualbrott, även om väldigt många misstycker. (jfr att det inte alltid är ett sexuellt huvudmotiv när det gäller våldtäkt).

Jag tror vi har att göra med ett sexualbrott och att GM var okänd för BO (men BO kan möjligen varit känd för GM...se nedan).

Mina exempel var alltså: Elin Krantz, Ida Johansson, Engla Höglund och Helén Nilsson. Och ja, dessa skilde sig åt. Och utifrån vad som hittills kommit fram i media kan jag inte se att omständigheterna som vi känner till gör att det finns anledning att hellre jämföra med någon speciell av dessa, än någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Mmm, du fegade ut, och försöker ta in ytliga bekanta som obekanta, för att undvika att ha fel. Gissa och ha fel dör man inte av. Jag gör det och har inte dött än så länge.

Om man väldigt grovt delar in en tänkbar gärningsman i grupperna bekant och inte bekant, så lutar jag åt det sistnämnda, helt klart.

Men gruppen bekanta kan i sin tur delas in i två grupper:

– De som polisen kan och bör höra. Pojkvänner, tidigare pojkvänner, släktingar och familjemedlemmar, klasskamrater, jobbarkompisar, förpassade dejter/kärlekar…

– De hundratals, om inte tusentals män som vet vem hon är. Vet inte hur stor skolan hon gick i är, men bara genom hennes skolgång finns det säkert flera hundra. Lägg där till grannar, aktiva i kyrkan, så är det ännu fler. Någon i tråden påstod att hon jobbade i affär, jag har inte sett den uppgiften någon annanstans, men om det stämmer så är det säkert några hundra också där. Kan det finnas en stalker bland dessa? Absolut.

Tillhör GM någon av dessa bekantingar så är han (ja det är en han) tekniskt sett bekant, men utredningsmässigt att betrakta som obekant, då det i praktiken är omöjligt att kontrollera alla män som visste vem hon var.
Citera
2016-12-30, 05:12
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
OT: Lisa Holms mördare var väl ett sadistiskt pervo, där dödandet (eller nära döden-förorsakande i kombination med undanröjande av BO som möjligt vittne) var det sexuella syftet?

som fick panik och dumpade kroppen i skåp. han här killen har lyckas dumpa kroppen långt ifrån.
Citera
2016-12-30, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror vi har att göra med ett sexualbrott och att GM var okänd för BO (men BO kan möjligen varit känd för GM...se nedan).

Mina exempel var alltså: Elin Krantz, Ida Johansson, Engla Höglund och Helén Nilsson. Och ja, dessa skilde sig åt. Och utifrån vad som hittills kommit fram i media kan jag inte se att omständigheterna som vi känner till gör att det finns anledning att hellre jämföra med någon speciell av dessa, än någon annan.

Om man väldigt grovt delar in en tänkbar gärningsman i grupperna bekant och inte bekant, så lutar jag åt det sistnämnda, helt klart.

Men gruppen bekanta kan i sin tur delas in i två grupper:

– De som polisen kan och bör höra. Pojkvänner, tidigare pojkvänner, släktingar och familjemedlemmar, klasskamrater, jobbarkompisar, förpassade dejter/kärlekar…

– De hundratals, om inte tusentals män som vet vem hon är. Vet inte hur stor skolan hon gick i är, men bara genom hennes skolgång finns det säkert flera hundra. Lägg där till grannar, aktiva i kyrkan, så är det ännu fler. Någon i tråden påstod att hon jobbade i affär, jag har inte sett den uppgiften någon annanstans, men om det stämmer så är det säkert några hundra också där. Kan det finnas en stalker bland dessa? Absolut.

Tillhör GM någon av dessa bekantingar så är han (ja det är en han) tekniskt sett bekant, men utredningsmässigt att betrakta som obekant, då det i praktiken är omöjligt att kontrollera alla män som visste vem hon var.

Haha, så med din analys så dödades även LH av en "bekant"?
Du nämner folk som vet vem EM är, men det behöver inte betyda att EM visste vem den var, därav INTE en "bekant" för henne...
Om hon jobbade i affär, i kassa så träffar hon på en massa folk, agreed, men hon har ingen som helst social kontakt med dessa utöver professionellt.
Du snurrar väldigt mycket nu, ärligt talat.

Som vi vetat länge:
1. Det finns många som har direkt anknytning till Storebæltsbroen
2. Det finns väldigt få närstående som dumpar någon de mördat 65km bort...
3. Närstående tenderar att försöka gömma ansiktet på BO istället för att frakta BO.
4. Främlingar jobbar mycket mer för att gömma kroppen. De döljer även ansiktet, men det läggs ner mer tid på BO som dödats av en främling.

Hade det varit en närstående så hade kroppen hittats snabbt.
Hade det varit en psykopat vi haft att göra med så hade kroppen aldrig hittats!
Om du tycker att jag har fel så får du gärna läsa på lite mer om psykopater och fall liknande detta, finns rätt så många i USA t.ex.
Läs om Ted Bundy och David Parker Ray, även om båda var psykopater så borde du förstå vad jag menar!
Läs sedan om "vanliga" homocides, du kommer förstå direkt.

Om du orkar så kommer du få höra nästan samma förklaring av GW den 10/1. Han kommer slå bort möjligheten att det är en närstående eller "bekant" i din mening. En kund i affären kanske, men stalkers brukar göra sig synliga för sitt offer, typ alltid... Så ja, jag behöver inte säga mer

Min teori är som sagt att det rör sig om en yrkeschaufför, minst budbil.
Kan vara en vit sådan för att föda "vita van"-myten... Men ja, det kommer vi antagligen aldrig få veta. Campingen kommer inte ge något t.ex.
Senast redigerad av chrisemil 2016-12-30 kl. 06:20.
Citera
2016-12-30, 09:00
Bannlyst
fast lisa holm hade väl sett den där litauen innan? Om vi säger att lisa holm stått utanför kafeet en kväll ensam och han frågat om hon ville ha skjuts till dit hon skulle så hade hon väl känt igeno honom även om hon inte visste vem han var.
Citera
2016-12-30, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Är du på riktigt eller?
Är väl aldrig ens eget fel att andra människor kan göra något så fruktansvärt.
Att skuldbelägga henne och hennes föräldrar när hon mördats, du borde nog uppfostrats bättre.

Håller med. Korsör är ju inget malmö precis.

Man kan råka illa ut precis var som helst även i dom mest avsides och vänliga ställen. Bara kolla på åmselemorden tex.
Citera
2016-12-30, 09:57
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur långt hade hon att gå? Har läst både två kilometer och tre och en halv. Är det möjligt att få klarhet i detta?

Det skickades väl också ett meddelande till henne, som inte lästes/öppnades. Vet vi när?

Med reservation för slutadress....

https://www.google.com/maps/dir/Korsør+St./55.3280381,11.1420615/@55.3424794,11.1213638,5384m/data=!3m2!1e3!4b1!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x464d680df6cf 59d9:0x4d2958ae7ea28815!2m2!1d11.1353853!2d55.3569 245!1m0!3e2
Citera
2016-12-30, 10:02
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är det kräftor i de danska dammarna?

I åar och mindre sjöar kan man finna dom, men näppe i de sjöra som omtalas i området där Emelie hittades, de är för grunda och har näppe den botten som kräftor trives med.
Citera
2016-12-30, 10:45
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Med reservation för slutadress....

https://www.google.com/maps/dir/Korsør+St./55.3280381,11.1420615/@55.3424794,11.1213638,5384m/data=!3m2!1e3!4b1!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x464d680df6cf 59d9:0x4d2958ae7ea28815!2m2!1d11.1353853!2d55.3569 245!1m0!3e2
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är 3,4 km mellan Stationen och hemmet på Jens Baggesens Gata 19

Messenger-meddelandet skickades till väninnan strax efter de skiljs åt och besvarades c:a 4.03

http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem
På adressen finns en kvinna med Meng som efternamn enligt http://www.krak.dk.
Citera
2016-12-30, 11:34
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
På adressen finns en kvinna med Meng som efternamn enligt http://www.krak.dk.
Ja, denna Meng är den enda tänkbara jag kunnat googla fram tidigare.
Så om mamman nu är kines eller halvkines förklarar det Emelies icke danska utseende (och namn.) (Får väl tillägga att Emelie varit den snyggaste danska jag någonsin sett.)

Allt är så fruktansvärt prydligt kring Emelie - liten trevlig småstad, sång i kyrkokören, mammans sociala status. Man vill ju bara tänka att ondskan måste ha kommit utifrån och inte inifrån den lilla orten, som i den klassiska engelska TV-deckaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in