2016-12-30, 00:14
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Ni har helt rätt. Har fascinerats av fyrverkerier (och smällare när de var lagliga) sen jag var 4 år.. Blir alltid förbannad när de missbrukas av ungdomar som skjuter raketer mot polisen etc vilket kan leda till framtida förbud. Ska se till att inte bli en av de idioterna.

Planen var att dricka en del på en hemmafest och sen fira in tolvslaget med fyrverkerier.. Tänkte inte ens tanken på att det på allvar kan utgöra en fara, kändes som att det inte ska vara några problem att tända ett par stubiner och sen springa. Helt fel tänkt med tanke på annat dumt man gjort under fyllan.

Tack för påminnelsen, ska ta det lugnt med alkoholen.
Låter som en bättre ide, inte lika kul om du skulle skada dig eller framförallt skada någon annan. Efter det kommer du aldrig mer vilja röra eller höra ordet fyrverkeri.
Lite väl tråkigt att förstöra något som du gillat sedan 4års ålder
Citera
2016-12-30, 00:16
Medlem
Pyronostalgis avatar
Byggde kedjor idag. Skall köra 3 st racks med 5x3" i varje, vinklat + 4 st raka på en gång direkt efter.

Detta blev innehållet. Vad tror ni?

Vänster och höger rack
Red peony w silver palm center w silver tail
Green peony w silver palm center w silver tail
Purple peony w silver palm center w silver tail
Silver tail to silver palm tree
Red glitter willow palm w green glitter willow w big comet

Mitten
Blue peony w silver palm center w silver tail
Grasshopper Green w/ Red Pi
Flower crown w flower crown tail
Sapphire Blue Chrysantemum
Half brocade half pixie dust

Sist - allt på en gång
Gold mine with blue tips
Gold mine with blue tips
Senast redigerad av Pyronostalgi 2016-12-30 kl. 00:19.
Citera
2016-12-30, 00:36
Medlem
Har införskaffat det mesta nu. Såg ce märkning på de flesta av mina inköpta större tårtor. Hittade däremot ingen på sveas 35 airbomb, någon som vet om den samt linders skybomb är ce märkta?
Blev grymt sugen på den där pro firework tårtan tyvärr rätt dyr men hur kan den vara tillåten att köpa med sina nästan 3kg?
Citera
2016-12-30, 00:40
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Imorgon bär det av till Bonnen då blir det nog 2X Tiger 1XMonster och lite annat smått.

Frågan är nu hur jag ska köra mitt 12 slag:

2X Tiger med 4 mine som final?
1X Monster
1X Dum Bum Ti salute 25 Skotts
2-3X 4" Tums
1 6" Tums

Ska man slänga in en 3" Salut kanske? Samt vilken ordning ?

Monster tog slut idag. Otroligt tråkigt
Citera
2016-12-30, 00:40
Medlem
Pendyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Har införskaffat det mesta nu. Såg ce märkning på de flesta av mina inköpta större tårtor. Hittade däremot ingen på sveas 35 airbomb, någon som vet om den samt linders skybomb är ce märkta?
Blev grymt sugen på den där pro firework tårtan tyvärr rätt dyr men hur kan den vara tillåten att köpa med sina nästan 3kg?

Samma, ser ingen ce märkning på .35 Monster, inte heller någon på Linders gamla 50mm Stjärnbomb. Dock på Linders nya Skybomb 50mm så finns det ce märkning!
Citera
2016-12-30, 00:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Ni har helt rätt. Har fascinerats av fyrverkerier (och smällare när de var lagliga) sen jag var 4 år.. Blir alltid förbannad när de missbrukas av ungdomar som skjuter raketer mot polisen etc vilket kan leda till framtida förbud. Ska se till att inte bli en av de idioterna.

Planen var att dricka en del på en hemmafest och sen fira in tolvslaget med fyrverkerier.. Tänkte inte ens tanken på att det på allvar kan utgöra en fara, kändes som att det inte ska vara några problem att tända ett par stubiner och sen springa. Helt fel tänkt med tanke på annat dumt man gjort under fyllan.

Tack för påminnelsen, ska ta det lugnt med alkoholen.

Drick efter tolvslaget istället
Citera
2016-12-30, 00:48
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Bara för att det är 3in1 så att säga, 3 tårtor som bildar 1 tårta
Citera
2016-12-30, 00:51
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Monster tog slut idag. Otroligt tråkigt

Japp såg det var sugen på Paris men priset är lite väl högt :/
Citera
2016-12-30, 00:51
Medlem
Brukar själv ta någon eller några öl innan tolvslaget dock i lugnt tempo. (ingen hockey utan öl ) Men är ändå skapligt nykter när jag skjuter av för att sedan om jag känner för det dra på efteråt om det är bra stämning.

Tyckte det är riktigt surt att han höjt priset på Paris. Köpte min för 378 eller vad det nu var sen när jag kom hem och gick in här så tjötades det om att han hade höjt priset..

Ska regna i Halmstad änsålänge..
Senast redigerad av Bananpyret 2016-12-30 kl. 00:53.
Citera
2016-12-30, 01:06
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Brukar själv ta någon eller några öl innan tolvslaget dock i lugnt tempo. (ingen hockey utan öl ) Men är ändå skapligt nykter när jag skjuter av för att sedan om jag känner för det dra på efteråt om det är bra stämning.

Tyckte det är riktigt surt att han höjt priset på Paris. Köpte min för 378 eller vad det nu var sen när jag kom hem och gick in här så tjötades det om att han hade höjt priset..

Ska regna i Halmstad änsålänge..

Japp frågan är nu vad man ska ersätta Monster med. Vill ha något med hyfsat stor kaliber.
Citera
2016-12-30, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Japp frågan är nu vad man ska ersätta Monster med. Vill ha något med hyfsat stor kaliber.

Hmm det enda jag hittar hos bonnen är att köpa en multicolor och en polstjärna och dra av samtidigt.. inte likadant som monster på långa vägar men något iaf. Om du nu vill hålla dig inom den prisklassen. Mycket som tagit slut på bonnens sida.
Citera
2016-12-30, 01:17
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Hmm det enda jag hittar hos bonnen är att köpa en multicolor och en polstjärna och dra av samtidigt.. inte likadant som monster på långa vägar men något iaf. Om du nu vill hålla dig inom den prisklassen. Mycket som tagit slut på bonnens sida.

Japp får ju lägga ut någon hundring mer men frågan är vilken tårta man ska ta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in