2016-12-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var säger GM att han tappat minnet? Den uppgiften jag ser är ett telefonsamtal till SOS från BO som påstår att GM sagt det.

Och enligt dig ljög BO i det samtalet för att kunna puckla på SP? Har jag uppfattat det rätt?
Citera
2016-12-29, 23:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Personligen så har jag svårt att tro på att BOs arbete skulle ha med saken att göra. Vore det såpass så hade kopplingen varit tydlig väldigt tidigt i utredningen. Vi har en glappkäft till åklagare som säkert hade yppat något om det fanns tydliga tecken.

Det blir väl naturligt så att man letar förlösande orsaker hos brottsoffrena, det är ju dom som har "straffats" så då borde dom också ha gjort något "fel". Men just nu tyder allt på att detta är ett vansinnesdåd, mer eller mindre slumpmässigt utfört av en sjuk människa.

Var du en av de som gnällde över min och Micros hetsiga diskussion om diagnoser och medicinering... Och nu hävdar du stt du ser ljuset i tunneln i form av ett "... vansinnesdåd, mer eller mindre slumpmässigt utfört av en sjuk människa."

Känner du dig kanske lite sch. .. kluven kanske?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-29 kl. 23:40.
Citera
2016-12-29, 23:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trodeialf
5549. Jag har personligen haft med alla dessa tre herrar att göra. I olika sammanhang. (Jag är en hon fö). De tre är ;bronco ; polisen. Nt som är fastighetsägaren/ bilhandlaren samt bo KJ .
Vi har inget otalt med varandra, jag har däremot på nära håll insyn i hur Nt sköter sina fastigheter (osnyggt på alla vis bland annat genom försäljning av fastigheter precis innan han ska upp i hyresnämnden) jag känner personligen en person som blivit hotad av fastghetsägaren. Jag känner personligen till KL som jobbat åt NT fastighetsägare. Då som fastighetsskötare. Bronco känner många hudikbor till. Han har initialerna LB och bor strax utanför Hudiksvall. Jag har kännedom om dessa i "modern tid " och ja jag bor i Hudiksvall.
Är det tre herrar nu? Varför inte slänga in dig själv i mixen, du är ju också bekant med dom alla.

BO är alltså en fastighetsskötare med egen firma, och utför arbeten åt denna NT. NT har skött vissa affärer osnyggt, och även uttalat hot mot någon. Så långt är jag med. Hur denna Bronco kommer in i bilden i detta fallet förstår jag inte alls. Han är en polis som betett sig felaktigt i tjänst, om jag minns ditt tidigare inlägg. Jag gör bara inte kopplingen mellan BO > NT > Bronco > GM som du och indianen gör.
Citera
2016-12-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Och enligt dig ljög BO i det samtalet för att kunna puckla på SP? Har jag uppfattat det rätt?

Man hörde ju att GM verkade attackera efter just detta yttras, innan dess lät det ju ganska lungt. Exakt varför så sker är okänt för mig, det kan vara en slump, kanske så illa att GM händelsevis blev frustrerad om han glömt att han sagt stt han tappat minnet ? Men, mja, det luktar kennel begraven.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-29 kl. 23:39.
Citera
2016-12-29, 23:36
Medlem
5549s avatar
Citat:
Var du enav de som gnällde över min och Micros hetsiga diskussion om diagnoser och medicinering... Och nu hävfdar du stt du ser lbuset i tunneln i form av ett "... vansinnesdåd, mer eller mindre slumpmässigt utfört av en sjuk människa."

Känner du dig kanske lite sch. .. kluven kanske?
Jag var en av många som tyckte fem sidor om GMs eventuella mediciner och dess biverkningar var ointressanta ja. Du borde lugna dig, det finns inget personligt groll från min sida.
Citera
2016-12-29, 23:40
Medlem
T34Panzers avatar
Riktigt obehagligt om det stämmer.

"Åklagaren bekräftar att mannen har varit inlagt för psykiatrisk vård under ungefär en veckas tid under tidig höst. Flera vittnar om att han ska ha lagt in sig själv. En vän som känt 20-åringen under några år säger att misstänkte mördaren haft tvångstankar om att döda.
– Han sa att när han gick bakom folk på gatan tänkte han att ”tänk vad lätt det skulle vara att skära halsen av någon”, säger vännen, som fikade med den misstänkte efter att han blivit utskriven.
– Han hade fortfarande kvar sina tankar och berättade att han inte tyckte att det hade varit så givande.

När han blev inlagd ska 20-åringen ha köpt sig en Rubiks kub."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ve3o/aklagarens-bevis-mot-misstankte-dubbelmordaren
Citera
2016-12-29, 23:43
Medlem
Citat:
Man hörde ju att GM verkade attackera efter just detta yttras, innan dess lät det ju ganska lungt. Exakt varför så sker är okänt för mig, det kan vara en slump, kanske så illa att GM händelsevis blev frustrerad om han glömt att han sagt stt han tappat minnet ? Men, mja, det luktar kennel begraven.

Men då är vi tillbaka till min ursprungliga fråga. VARFÖR skulle BO säga att det är en man här som tappat minnet om han visste vem mannen var och hade stämt träff med honom?
Citera
2016-12-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag var en av många som tyckte fem sidor om GMs eventuella mediciner och dess biverkningar var ointressanta ja. Du borde lugna dig, det finns inget personligt groll från min sida.

Jag är inte upprörd alls, diskussionen jag och micro hade var bl. a. för att försöka pejla vad det kan handla om. DÄvennom den kanske blev långrandig. GM är som sagt kanske inte alls psykotisk, eller kanske inte ens lider av något som har den typen av symptom, även om man lätt kan få det intrycket av vissa yttranden (som mer handlar om hafsigt uttryck eller tankegång).
Citera
2016-12-29, 23:55
Medlem
Citat:
Men då är vi tillbaka till min ursprungliga fråga. VARFÖR skulle BO säga att det är en man här som tappat minnet om han visste vem mannen var och hade stämt träff med honom?

För att kunna påstå att han blev attackerad och vara garanterad sympatier och inte närmare ifrågasatt exempelvis. Nu blev han ju attackerad, men först efter påståendet var gjort. Dessförinnan, när tanten ringde upp och gubben tog luren och meddelade detta verkade ingen av dem speciellt verka skärrade som om de blivit hotade. Men få se om de kan göra justering av ljud som sker därefter när det låter som att attacken/överfslket startas om de kan få fram vad som sägs då.
Citera
2016-12-30, 00:01
Medlem
Citat:
För att kunna påstå att han blev attackerad och vara garanterad sympatier och inte närmare ifrågasatt exempelvis. Nu blev han ju attackerad, men först efter påståendet var gjort. Dessförinnan, när tanten ringde upp och gubben tog luren och meddelade detta verkade ingen av dem speciellt verka skärrade som om de blivit hotade. Men få se om de kan göra justering av ljud som sker därefter när det låter som att attacken/överfslket startas om de kan få fram vad som sägs då.

Och då kommer nästa fråga. Varför skulle han påstå att han blivit attackerad? Om han (som du skrev tidigare) tänkte puckla på SP, hur skulle han då hantera kvinnan som i så fall är ett vittne? Skulle hon också vara inblandad?
Citera
2016-12-30, 00:09
Medlem
Klaedvikarens avatar
Tråden spretar åt alla håll... Mer än vanligt på fb. Kan det bero på att vi har en åklagare som babblar med media i ett tidigt skede och slänger ut krokar? Krokar som vi här i tråden nappar på, utifrån vars och ens egna premisser att få svar på frågor. Om ändå Sammens kunde hålla käft på sig och leda utredningen istället...
Citera
2016-12-30, 00:12
Medlem
Citat:
Och då kommer nästa fråga. Varför skulle han påstå att han blivit attackerad? Om han (som du skrev tidigare) tänkte puckla på SP, hur skulle han då hantera kvinnan som i så fall är ett vittne? Skulle hon också vara inblandad?

Vet ej om hon är inblandad eller inte. Han kanske tänkte sig gå ut med GM och vänta på ambulans eller polisbil och något skulle inträffa ute eller whatever. Hursomhelst framstår det för mig som signifikativt att GM verkar påbörja överfallet just som detta blev sagt av gubben, som om GM verkligen misstycker om detta just. Vem vet, han kanske aldrig haft minnesförlust i hela sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in