2016-12-29, 14:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han steg av vid fel hållplats, varför fortsatte han inte i taxin till sitt mål?

Högst oklart. Om han hade ett specifikt mål så kanske han hade fel beskrivning eller minns fel var han skulle hoppa av. Han kanske inte ville åka taxi om han var rädd att det skulle kosta, även om chauffören erbjudit honom att åka gratis?
Citera
2016-12-29, 15:35
Medlem
Klaedvikarens avatar
Vad jag minns så finns ingen busshållplats mellan Gia-vägskälet och Sörby, strax söder om Ilsbo. Den aktuella sträckan är ungefär 6 km, Råbo-vägskälet ligger mitt emellan. Vägen går uteslutande genom ett skogslandskap. Visst går det att be chauffören stanna även på andra ställen, men det är annars relativt långt mellan dessa två hållplatser.
Citera
2016-12-29, 15:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han steg av vid fel hållplats, varför fortsatte han inte i taxin till sitt mål?
Taxichauffören kanske inte skulle åt samma håll som honom. Denne erbjöd honom ju skjuts, så det verkar inte ha handlat om en betald resa där han kunde bestämma destinationen.
Citera
2016-12-29, 16:28
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Taxichauffören kanske inte skulle åt samma håll som honom. Denne erbjöd honom ju skjuts, så det verkar inte ha handlat om en betald resa där han kunde bestämma destinationen.

Taxin skulle med stor sannolikhet till Bergsjö för att där vidare transportera de passagerarna på bussen som skulle till Hassela. Bussen i sig vände tillbaka till Hudiksvall efter att ha släppt av passagerarna i Bergsjö.
Citera
2016-12-29, 16:46
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om det handlat om avvärjningsskador så är det nog rimligt att anta MGM haft fler skador än invändigt i handen. Förefaller troligare att det handlar om skador från kniv utan parerskydd. Alternativt skurit sig på fönsterglaset.
Mycket möjligt det med. Den som lever får se.
Citera
2016-12-29, 16:47
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Taxin skulle med stor sannolikhet till Bergsjö för att där vidare transportera de passagerarna på bussen som skulle till Hassela. Bussen i sig vände tillbaka till Hudiksvall efter att ha släppt av passagerarna i Bergsjö.
Jag tror inte på den teorin, eftersom det i Nordanstigs kommun finns åtskilliga Taxiföretag som geografiskt och därmed ekonomiskt ligger bättre till för denna uppgift. Tror mer på att det var en tom returresa från Hudik, mot Nordanstigs Kommun.

Blir inte riktigt klok på den där taxin faktiskt. Om taxin kom från Hudiksvall och körde efter länsvägen så är hastigheten 90 km/h där, det är mörkt och om inte den misstänkte inte hade reflexväst eller ficklampa så bör han ha varit svår att se. Vad var det som fick taxin att uppmärksamma och plocka upp den misstänkte? Kan inte Sammens prata lite om den där taxin, som han gjort om allt annat i den här historien?
Citera
2016-12-29, 16:55
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Jag tror inte på den teorin, eftersom det i Nordanstigs kommun finns åtskilliga Taxiföretag som geografiskt och därmed ekonomiskt ligger bättre till för denna uppgift. Tror mer på att det var en tom returresa från Hudik, mot Nordanstigs Kommun.

Blir inte riktigt klok på den där taxin faktiskt. Om taxin kom från Hudiksvall och körde efter länsvägen så är hastigheten 90 km/h där, det är mörkt och om inte den misstänkte inte hade reflexväst eller ficklampa så bör han ha varit svår att se. Vad var det som fick taxin att uppmärksamma och plocka upp den misstänkte? Kan inte Sammens prata lite om den där taxin, som han gjort om allt annat i den här historien?

Kan det inte helt enkelt vara så att taxichauffören var klar med sitt arbetspass sannolikt inne i Hudiksvall och därmed på väg hem.......
Hastigheten och synbarheten är ju oerhört svårt att avgöra. Det kan ju finnas 1000 orsaker. Kanske syntes SP hur bra som helst vid vägen, kanske liftade han, kanske fanns det en bil framför taxin som lyste upp synfältet, kanske han bara körde i 70. Som sagt det kan finnas många förklaringar....
Citera
2016-12-29, 17:04
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Vad jag minns så finns ingen busshållplats mellan Gia-vägskälet och Sörby, strax söder om Ilsbo. Den aktuella sträckan är ungefär 6 km, Råbo-vägskälet ligger mitt emellan. Vägen går uteslutande genom ett skogslandskap. Visst går det att be chauffören stanna även på andra ställen, men det är annars relativt långt mellan dessa två hållplatser.

Citat:

Mellan Gia-korset och Sörby finns det ytterligare hållplatser vid Bromsvallen, Norra Råbovägen och Sörbytjärnen.

Tillåten hastighet på sträckan är i och för sig 80 km/h men det är ju en petitess i sammanhanget.
Citera
2016-12-29, 17:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han var inte störig eller orolig i taxin då i alla fall. Fast han ju vsrt det på bussen men hunnit lugna ned sig innan han blir upplockad av taxin.

Det är en trådsanning att han skulle varit stökig på bussen. Vi vet inget med säkerhet. Men inget anmärkningsvärt beteende alls på bussen enligt denne postare:

"Hewperry"
"Enligt bekant till mig som befann sig på samma buss som 20-åringen mot Bergsjö var det 6-7 stycken på bussen, och inget uppseendeväckande hände som gjorde att hon reagerade. Om det hon säger stämmer utgår jag ifrån att 20-åringen klev av självmant och inte betedde sig konstigt på något vis."
(FB) Man & kvinna avlidna: Misstänkt dubbelmord vid Råbosjön Hudiksvall kommun 2016-12-22
Citera
2016-12-29, 17:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Det hoppas jag får anstå till FUP. Sammens har sladdrat tillräckligt.
Citera
2016-12-29, 17:46
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Mellan Gia-korset och Sörby finns det ytterligare hållplatser vid Bromsvallen, Norra Råbovägen och Sörbytjärnen.

Tillåten hastighet på sträckan är i och för sig 80 km/h men det är ju en petitess i sammanhanget.
Okidoki, det förändrar läget en aning. Nu var det ett antal år sedan jag åkte denna sträcka och mindes därför inte eventuell hållplats vid vägskälet till Bromsvallen. På "min tid" var det dessutom 90 som gällde i hastighetsväg.
Citera
2016-12-29, 17:49
Medlem
Misstänkte dubbelmördaren hade verktyg med sig – hammare beslagtogs http://helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankte-dubbelmordaren-hade-verktyg-med-sig-hammare-beslagtogs?referrer=app
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in