Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-29, 21:36
  #1
Medlem
Jag måste få säga det till er. För ni är inget annat än ett efterblivet folk som är extremt lättlurade. Ni får rösta och ni tror att det finns frihet, kortleken blandar politiker som de vill, ni får välja av ett eller två kort som är snarlika och tror att ni är fria i valet.
Politiker genomför det ena idiotförslaget efter det andra. Det är trängselskatt, betalar man inte så går det till kronofogden och betalar man inte så tar de något av dig, vem fan är de som ska ta nåt? Låt mig vara, men det här är lagar som ni svenskar skriver under på för att ni är naiva. Vill staten tjäna pengar på trafiken då kan de sänka hastighetsreglerna, misstänkliggöra hela befolkningen och använda argument om att de tänker på vår säkerhet när det handlar om att de vill tjäna pengar. Varför är ni så efterblivna? Varifrån kommer tanken om vår säkerhet annat än att det är staten som säger det?
Ni är idioter allihop. Parkeringsböter, vem fan är de som ska diktera var jag får ställa bilen? "för att då kommer alla stå överallt", men era idioter, de vill enbart tjäna pengar. Anars hade man gjort rutor som varit gratis för alla men målet är pengar. När man tankar bensin är över 70 procent skatt och ingen säger ett skit, och jag vill inte göra ett enda ord om vad som är bra för mig för det är jag som ska vara fri. Jag vill inte ha någon som ska bestämma över mig.

Ta skatten som exempel, man betalar för dagis. Men ge folk själva ansvaret attt själva få välja var fan man ska lägga sina pengar nånstans. Staten stjäl våra pengar mot vår vilja och ni fattar ingenting, varför ska jag betala skatt som går till dagis när jag inte själv kan välja hur jag ska uppfostra barnet? Ja din idiot, jag kan betala extra och själv sätta barnet på ett dagis men varför ska jag betala skatt mot min vilja för det? Helt sjukt vilket statligt maffiavåld vi är föremål för. Vi tror att det finns frihet men allt är snävt och styrt via lagar.
Tror ni att staten jobbar för folk så är ni lovligt efterhängsna, helt seriöst alltså, ta till er av det jag säger.
Ta de gamla kommunistskatterna, gåvoskatt, alltså va? Om jag ger en annan en gåva på 100000 kr så ska STATEN in och ta några procent, man ba vaffan, varför?? Alltså det är stöld!!!! Om jag inte hade gett gåvan hade då svenska kukstaten sagt att "nämen åååh här saknas det några kronor, nån får ge en gåva snart så vi kan få in skattepengar" ELLER vaffan är det här för stöldstat?

Om jag säger att staten misstänkliggör befolkningen och vill tjäna pengar på den så skrattar ni åt mig men ni fattar inte att staten i sig är skurken. De säger att de exempelvis ser till vår säkerhet men de kan tex sänka hastighetsreglerna och få vanligt hederligt folk dömda för brott då vem som helst fattar att man inte kör så jävla långsamt som svenska muppiga bögregler. Trafiken är bara Ett exempel, ett dåligt exempel men det finns en jävla massa idiotanledningar som sägs vara oss till gagn men som i själva verket är för att tjäna pengar och fördumma massorna.

Politiker är sluga as och jag undrar bara, finns det nån som tänker som jag? I vardagen är alla likasinnade töntar som håller med varandra. Och vissa invandrare kan hålla med mig men svenskar är fega töntar. Alltså jag är extremt trött på er. Ni är en cancer som tillåter det här att fortgå. Den mest kontroversielle svensken är ju största pkbögen. Finns inte en enda svensk som vill sänka staterna rejält och minska på statens inflytande därför att ni är fullständigt naiva, köpta och tror enbart på statens studier och analyser och statistik om massa skit som i verkligheten handlar om nåt helt annat.

Varför är ni ett så naivt folk? Vad beror det på?

Ni ska fan vara glada att ni har invandrare som utnyttjar systemet därför att vara lojal mot ett system som staten utnyttjar för att filtrera våra plånböcker på pengar är ett bedrägligt pyramidspel och jag fattar inte hur ni kan vara så hårt efterblivna som anklagar invandrarna för att göra fel. Staten gör alla fel man kan göra och inte nog med det de döljer sina spår.

Det är helt ofattbart att det här får fortsätta. När ska det ta slut? Hur kan svenskar gå med sina valsedlar och rösta på skiten? Allt är exakt samma skit, fattar ni inte det? Och ja, sd är lika skit som vill ha höga skatter. Säger jag att skatterna ska sänkas så får jag höra på era statligt inövade repliker om att vi kommer få sämre sjukvård, men din åsna, har vi bra sjukvård nu eller? Jävla idioter.

När kan vi få se en göteborgkravall i hela jävla landet?
Citera
2016-12-29, 21:42
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Roligt hur du klagar på att man inte själv får välja vad man ska betala för.
Och samtidigt klagar på att du måste betala när du använder parkeringsplatser.

Jag är helt för de flesta av dessa regler. Jag vill minska staten, men inte på idiotiska sätt som att avskaffa alla regler. Medborgarlön är t.ex. ett bra förslag.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-29 kl. 21:45.
Citera
2016-12-29, 22:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Roligt hur du klagar på att man inte själv får välja vad man ska betala för.
Och samtidigt klagar på att du måste betala när du använder parkeringsplatser.

Jag är helt för de flesta av dessa regler. Jag vill minska staten, men inte på idiotiska sätt som att avskaffa alla regler. Medborgarlön är t.ex. ett bra förslag.
Jag bor på ett ställe som är nybyggt och alla parkerade längs vägen och ingen klagade. Vet du vem som klagade? Jo den idioten som vill tjäna pengar. Vanligt folk kan inte klaga på att grannen står längs vägen när han själv står lägg vägen. Men man klagar för att det är gratis eller pengar som staten går miste om och då ska de plötsligt införa parkeringbedragare med våra skattepengar som vi själva får bekosta lär vi står där.
Marken äger ingen men nån jävel ska lägga beslag på den och ta pengar. Helt sjukt är det.

Hela samhället är utformat för att gynna statligt bedrägeri och oavsett hur mycket pengar man har så är man inte fri. Man lyder ändå under deras efterblivna lagar som inkräktar på min frihet. Jag vill kunna välja om jag ska betala skatt för det JAG får tillbaka men jag får ingenting. Löftet mellan staten och befolkningen är brutet.

Fattar man inte det här så fattar man inte politik.

Du kan välja att lägga dina barn på vilket dagis du vill men du kan inte välja hur de ska uppfostras för staten tar skatt mot din vilja. Och vill du själv uppfostra de på egen hand så ska man helt plötsligt betala för det ur egen ficka plus den delen som går via skatten. Fullständigt bedrägligt. Ungefär som att köpa två kylskåp där ett är subventionerat och vill man ha ett annat med andra funktioner så får man ta "eget ansvar" och köpa ett eget. Helt stört.
Citera
2016-12-29, 22:19
  #4
Medlem
Gåvoskatten är väl borttagen sen länge?
Citera
2016-12-29, 22:25
  #5
Medlem
Åk hem?
Citera
2016-12-29, 22:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Åk hem?
Tog du illa upp? Naaaaw...
Om jag hade kritiserat något så opersonligt som svenskt väder, hade du också tagit illa upp? Du är en sån tönt jag fullständigt avskyr. För oavsett vad staten gör så slickar du inte bara deras röv du gurglar deras bajs också.
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Gåvoskatten är väl borttagen sen länge?
Det var ett exempel på hur illa det varit. Finns absolut ingen logik i dessa vidriga kommunistskatter.
Citera
2016-12-29, 22:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Tog du illa upp? Naaaaw...
Om jag hade kritiserat något så opersonligt som svenskt väder, hade du också tagit illa upp? Du är en sån tönt jag fullständigt avskyr. För oavsett vad staten gör så slickar du inte bara deras röv du gurglar deras bajs också.
Jag ser inget postiivt med staten i sverige. Och jag ser inget positivt med äckliga invandrare heller. För övrigt, om staten avvecklades skulle ni svälta ihjäl till 95% eller åka hem till era egna länder, det är ju knappast det fina klimatet i sverige som har lockat hit er. Och det är en utveckling jag stödjer till 100%.
Citera
2016-12-29, 22:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Jag ser inget postiivt med staten i sverige. Och jag ser inget positivt med äckliga invandrare heller. För övrigt, om staten avvecklades skulle ni svälta ihjäl till 95% eller åka hem till era egna länder, det är ju knappast det fina klimatet i sverige som har lockat hit er. Och det är en utveckling jag stödjer till 100%.
Nej, jag hade varit mångmiljonär utan statens smutsiga fingrar som lägger beslag på allt jag jobbar för. Så de som är äckliga, eller ja, det är snarare tragiskt synd om dem så är det svenskar som verkar så fullständigt urblåsta i huvudet.
För det spelar ingen roll vad man säger till en svensk, alla argument man får tillbaka är argument som kommer från statens skola och statens propaganda. Avvikande tänkande är något konstigt och ses som någon som är dåligt uppfostrad.
Staten kör med svenska folket som de vill och i Sverige är det första april på riktigt varje dag.
Citera
2016-12-30, 06:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Nej, jag hade varit mångmiljonär utan statens smutsiga fingrar som lägger beslag på allt jag jobbar för. Så de som är äckliga, eller ja, det är snarare tragiskt synd om dem så är det svenskar som verkar så fullständigt urblåsta i huvudet.
För det spelar ingen roll vad man säger till en svensk, alla argument man får tillbaka är argument som kommer från statens skola och statens propaganda. Avvikande tänkande är något konstigt och ses som någon som är dåligt uppfostrad.
Staten kör med svenska folket som de vill och i Sverige är det första april på riktigt varje dag.

Det är ju bara att åka tillbaka till ditt hemland om du inte trivs.
Citera
2016-12-30, 08:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Det är ju bara att åka tillbaka till ditt hemland om du inte trivs.
Värdelöst "argument".

Säg, vad gillar du med landet? Att staten lägger pengar på gupp? Staten stjäl pengar och inte bygger vägar? Rånar folket på trängselskatt? Inte håller några vallöften? Höjer bensinskatten?

Det där är ett argument som är av idioter för idioter. Svenskar är tyvärr ett så pass självgott folk att de vägrar erkänna sina fel med sitt system och skyller allt på invandringen. Det är inte du som har makten, för oavsett vad du röstar så vill ett smutsiga politiker ha in terrorism och starta upp ett krig när pendeln svänger mot högerextrema krafter nu. Fattar du ingenting?

Jag kommer flytta hem när jag utnyttjat systemet lite mer. Så länge jag kan blåsa staten och naiva svenskar så ska jag göra det.

Efter nyår kostar det att ringa efter ambulansen. "vad bra" tänker alla efterblivna svenskar som vanligt. Snart ska du betala grannens banklån för att verka solidarisk "vad bra" tycker tänker alla efterblivna svenskar. Makten över ens eget liv minskar hela tiden och du tycker det är bra.
Tyvärr fattar ni ingenting då ni är rejält demoraliserade och kan inte försvara er eller tänka er in i hur en bättre värld skulle kunna se ut.

Så varsågoda, ni får vad ni förtjänar. Staten kör med er som ni vill. Trängselskatten lär väl höjas vilken månad som helst och det är "bra". Såna som er fattar inte att kärnan i det hela är att skuldsatta folket och tjäna mer pengar. Det finns inget miljöhot. Allt går i cykler.
Citera
2016-12-30, 08:33
  #11
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Det är helt ofattbart att det här får fortsätta. När ska det ta slut? Hur kan svenskar gå med sina valsedlar och rösta på skiten? Allt är exakt samma skit, fattar ni inte det? Och ja, sd är lika skit som vill ha höga skatter. Säger jag att skatterna ska sänkas så får jag höra på era statligt inövade repliker om att vi kommer få sämre sjukvård, men din åsna, har vi bra sjukvård nu eller? Jävla idioter.

När kan vi få se en göteborgkravall i hela jävla landet?
Klart att det ska få fortsätta, det kallas "samhällssystem" som styrs av lagar och regler. Många människor, d.v.s. invånare känner sig trygga med det och det har effektivt bekämpat korruption i det här landet. Det kommer alltid finnas "3-procentare", den grupp du tillhör, som är skeptiska till vilket samhällssystem man än lever i. Varsågod att lämna landet om systemet inte passar.
Citera
2016-12-30, 08:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Det finns inget miljöhot. Allt går i cykler.
Yeah right...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback