2016-12-29, 18:40
Medlem
Hur ser man om produkterna är CE-märkta? är det ett sådant där konstigt e, typ som ett c med ett streck i mitten?
Citera
2016-12-29, 18:45
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Hur ser man om produkterna är CE-märkta? är det ett sådant där konstigt e, typ som ett c med ett streck i mitten?

Precis.

För övrigt har MSB en guide på hur CE märkte pjäser skall se ut; https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/26603.pdf Sida 10 och framåt
Citera
2016-12-29, 18:49
Medlem
Helt grön på detta med CE märkning och lagar i Sverige. Men Sverige har ju förbud mot smällare och saker som bara har en salut effekt. Men finns ju vissa single shot salut som har CE märkning. Kan dessa tas in av svenska återförsäljare nästa år?
Citera
2016-12-29, 18:50
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Helt grön på detta med CE märkning och lagar i Sverige. Men Sverige har ju förbud mot smällare och saker som bara har en salut effekt. Men finns ju vissa single shot salut som har CE märkning. Kan dessa tas in av svenska återförsäljare nästa år?

Beror på, Svensk lag säger att enbart smällar inte får förekomma i pyroteniska produkter som säljs till allmänheten, men t.ex. tårtor med salutskott blandat med andra effekter är tillåtna.

Dock förekommer det enbart salutpjäser på marknaden, och salutkanoner för skjutas och innehas utan några vidare restriktioner(?), helt enkelt får vi avvakta och se vad som händer.

Var prat om att s.k. Ryssar och ett-öres skulle komma tillbaka på Svenska marknaden, men verkar som detta inte kommer hända
Senast redigerad av Legionarii 2016-12-29 kl. 18:53.
Citera
2016-12-29, 20:08
Medlem
Köpte precis en 24 karat från svea. Dock har jag väldigt gott om smällare som jag har sparats från förra året och som jag har fått av andra så tänkte satsa på någon tårta eller airbombs men vill inte lägga allt för mycket pengar då pengarna under nyåren ska räcka till maten och dricka.

Eftersom jag är stort fan av Royal Party fireworks så undrar jag bara vart dem säljs i malmö, ni som vet?
Senast redigerad av yusuke20 2016-12-29 kl. 20:10.
Citera
2016-12-29, 20:34
Medlem
Audimans avatar
Precis hemkommen från Fyrverkerigårdens (extreme fireworks) provskjutning. HELVETE vilken show dom bjuder på. Märks att det företaget enbart sysslar med pyroteknik.

Extreme fireworks tårtor är ju dessutom mästerliga.

För er som letar efter en bra tårta till nyår sikta på Woodstock från Extreme fireworks sjukt bra tårta!

Den demoskjutningen kommer man aldrig glömma!
Citera
2016-12-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Precis hemkommen från Fyrverkerigårdens (extreme fireworks) provskjutning. HELVETE vilken show dom bjuder på. Märks att det företaget enbart sysslar med pyroteknik.

För er som letar efter en bra tårta till nyår sikta på Woodstock från Extreme fireworks sjukt bra tårta!

Finns de i malmö och vad kostar de?
Citera
2016-12-29, 20:47
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:

Vad tyckte du om pro firework no1 festivalfyrverkeri?

Edit såg att det var ljudbyggaren som skulle dra av pro fireworks
Senast redigerad av VemSaDet 2016-12-29 kl. 20:58.
Citera
2016-12-29, 20:54
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:

Ja ni skall ju lita på mig gossar
Alla demos skall ha 8" och marksaluter!
Citera
2016-12-29, 21:04
Medlem
Finns Extreme fireworks i malmö?
Citera
2016-12-29, 21:08
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20

Du har ju fyrverkerigården i Vellinge, annars tror jag det finns några affärer som säljer från dom inne i Malmö. Men vet inte alls vilka.
Citera
2016-12-29, 21:11
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20

Abdos i Malmö säljer Extreme fireworks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto