2016-12-29, 19:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det låter som om SP har begått inbrott i området och skadat sig själv. Skulle det inte finnas ett endaste litet DNA från BO på honom har åklagaren skitit i det blå skåpet.

Någon postare var ju inne på fundering om han skulle blivit uppmanad till det, att ta sig dit, av någon anledning. Men det kanske inte nödvändigtvis var att han skulle agera torped eller så. Kan det varit meningen att han skulle möta någon där tro?
Eller som micro var inne på, han kanske helt enkelt inte ville åka hem.
Citera
2016-12-29, 19:14
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått att SP skurit sig på ett stickvapen? Här står det att hammaren inte användes till morden: http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankte-dubbelmordaren-hade-verktyg-med-sig-hammare-beslagtogs. Självfallet finns SP:s DNA i bilen han färdades i.

Post # 1051 citat från expressen.
Citera
2016-12-29, 19:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Post # 1051 citat från expressen.
Det är ett antagande att det är 20-åringen som attackerade, och det står inte att den som attackerade har skurit sig på stickvapen.
Citera
2016-12-29, 19:22
Medlem
Citat:
Det låter som om SP har begått inbrott i området och skadat sig själv. Skulle det inte finnas ett endaste litet DNA från BO på honom har åklagaren skitit i det blå skåpet.

Ja inbrottsteorin fungerar. Glas kvar i handen måste opereras bort kan jag tro. Väskan behövs. Tiden i mörka skogen och vandringen genom Silja by verkar också logisk.

Desperado-teorin är mycket svårare att förklara. Men han kanske blir påkommen, kvinnan ringer polisen och han blir galen.
Citera
2016-12-29, 19:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja inbrottsteorin fungerar. Glas kvar i handen måste opereras bort kan jag tro. Väskan behövs. Tiden i mörka skogen och vandringen genom Silja by verkar också logisk.

Desperado-teorin är mycket svårare att förklara. Men han kanske blir påkommen, kvinnan ringer polisen och han blir galen.
Jag säger inte att SP är oskyldig, han är troligen skyldig. Men skulle inte BO:s blod hittas på honom, eller hans blod på brottsplatsen, kan han, såvitt jag vet hittills, inte dömas för mord.
Citera
2016-12-29, 19:26
Medlem
Citat:
Det är ett antagande att det är 20-åringen som attackerade, och det står inte att den som attackerade har skurit sig på stickvapen.

Jag reflekterade också över det, men följden av den tanken leder till rn fundering som blir lite långsökt så jag skippade den tankegången för tillfället. ... Men det framstår som att BO blivit skurna i vart fall.
Citera
2016-12-29, 19:28
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Nej där har du ju rätt faktiskt, men att en oerfaren 20 åring utan ett Brottsregister använder ett stickvapen och börjar med våldsamma attacker mot sina Brottsoffer, så det mesta talar ju att det är där det har hänt med skadorna som han har fått.Men fortsättning följer ju här.
Citera
2016-12-29, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag reflekterade också över det, men följden av den tanken leder till rn fundering som blir lite långsökt så jag skippade den tankegången för tillfället. ... Men det framstår som att BO blivit skurna i vart fall.
Ja, och vår lösmynte åklagare har inte sagt att mordvapnet är hittat.
Citera
2016-12-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ja, och vår lösmynte åklagare har inte sagt att mordvapnet är hittat.

Bara att han inte tror att den hammaren SP innehade primärt berövat någon om livet i alla fall men den kan ha viss betydelse.
Citera
2016-12-29, 20:09
Medlem
Videungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z2mJv/mordade-mannens-larmsamtal-det-ar-en-man-har-som-sager-att-han-tappa

- Mördade mannens larmsamtal: ”Det är en man här som säger att han tappat minnet”
Citera
2016-12-29, 20:11
Medlem
En vuxen man som sitter med Rubiks kub och känner att han får lust att döda nån när han går bakom folk på stan....nån mer än jag som får Aspergervarning??
Så många farliga aspergare som kan gå runt i halva sitt liv och tämligen leva harmlöst och sen begår mord som får värsta skräckfilmen att blekna! Scary.....
Citera
2016-12-29, 20:15
Medlem
hayennas avatar
Citat:
– Det är den uppfattningen jag fått när jag iakttagit honom, när han konfronterats. Man hade förväntat sig en lite kraftigare reaktion måste jag säga. Han har tagit det med ganska så stor ro. Det är min känsla, säger Christer Sammens.

Är det vanligt att åklagare "editorialize" på det här sättet? Eller är det ännu ett exempel på att Sammens pratar lite för mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in