2016-12-29, 17:51
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
"Enligt bekant till mig som befann sig på samma buss som 20-åringen mot Bergsjö var det 6-7 stycken på bussen, och inget uppseendeväckande hände som gjorde att hon reagerade. Om det hon säger stämmer utgår jag ifrån att 20-åringen klev av självmant och inte betedde sig konstigt på något vis."
Kan denna bekant kanske säga något om vid vilken hållplats han klev av, eller om han förmådde chauffören att stanna mellan två hållplatser?
Min fetning.
Citera
2016-12-29, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det hoppas jag får anstå till FUP. Sammens har sladdrat tillräckligt.
Nej, det hade han inte.

HelaHälsingland: Misstänkte dubbelmördaren hade verktyg med sig – hammare beslagtogs
Citat:
Inget mordvapen har hittats ännu. Men det är inte helt uteslutet att det finns kopplingar till den väska som mannen hade med sig till Hudiksvalls sjukhus, där han sökte vård under fredagen. Polisen beslagtog allt från kläder till verktyg.

– Han har själv berättat om vad han hade med sig, bland annat en hammare. Han har väl uppfattat att det alltid är bra att ha den typen av saker med sig, säger Christer Sammens.

Är verktygen något ni misstänker kan ha koppling till själva dådet?

– Jag tror inte att den primärt har använts till att beröva någon om livet. Men den kan komma att ha en viss betydelse i det här, säger åklagaren.
Kan ingen sätta munkavle på den där pratkvarnen? Han påverkar både rättens ledamöter och vittnen.
Citera
2016-12-29, 17:54
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Misstänkte dubbelmördaren hade verktyg med sig – hammare beslagtogs http://helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankte-dubbelmordaren-hade-verktyg-med-sig-hammare-beslagtogs?referrer=app
Å så var Sammens igång med att yppa detaljer i utredningen igen. Jättesmaskens för oss men förkastligt ur utredningshänseende.
Citera
2016-12-29, 17:58
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Misstänkte dubbelmördaren hade verktyg med sig – hammare beslagtogs http://helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankte-dubbelmordaren-hade-verktyg-med-sig-hammare-beslagtogs?referrer=app

Tack då har vi fått en klarhet det där med Hammaren.Den pratglade Christer Sammens fortsätter att leverara.

Citat:
Hur ser du på möjligheten att det kan vara helt fel gärningsman som är häktad?

– Ingenting är omöjligt. Men det skulle vara oerhört obegripligt, baserat på de uppgifter vi känner till. Det skulle krävas många märkliga förklaringar för att det skulle vara på andra vis än det jag tror, säger åklagaren.

– Han har själv berättat om vad han hade med sig, bland annat en hammare. Han har väl uppfattat att det alltid är bra att ha den typen av saker med sig, säger Christer Sammens.
Citera
2016-12-29, 18:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tack då har vi fått en klarhet det där med Hammaren.Den pratglade Christer Sammens fortsätter att leverara.
Det låter som om SP har begått inbrott i området och skadat sig själv. Skulle det inte finnas ett endaste litet DNA från BO på honom har åklagaren skitit i det blå skåpet.
Citera
2016-12-29, 18:22
Medlem
Universells avatar
http://www.expressen.se/nyheter/dubbelmordet-kan-ha-spelats-in-av-sos-alarm/

Citat:
Där inne var det panik och kaos.

Den 71-åriga kvinnan slog larmnumret 112 – ett samtal som registrerades klockan 22.18. Efter att ha fått kontakt med operatören tog den 62-årige grannen över luren. Då ska den misstänkte 20-åringen ha varit inne i huset – och redan inlett sin våldsamma attack med ett stickvapen

Citat:
Personer med insyn i utredningen har beskrivit det bandade larmsamtalet som mycket skrämmande. Efter att mannens och kvinnans röst tystnat, stod telefonen påslagen i ytterligare närmare en halvtimme.

Fy fan
Kan de inte införa dödsstraff i Sverige? Är det nån som förtjänar det så är det personen som
mördade de här (som inte nödvändigtvis är 20åringen, vi får se)
Citera
2016-12-29, 18:46
Medlem
Citat:
Det låter som om SP har begått inbrott i området och skadat sig själv. Skulle det inte finnas ett endaste litet DNA från BO på honom har åklagaren skitit i det blå skåpet.

Det känns rätt osannolikt att det skulle ske ett mord i ett hus och ett inbrott i nästa, oberoende av varandra, vid samma tidpunkt i en liten by mitt i skogen. I så fall är det väl troligare att alla vittnen tagit fel och att han faktiskt blev rånad i Hudiksvall, och det är väl lite väl... ja, jag vet inte...
Citera
2016-12-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://www.expressen.se/nyheter/dubbelmordet-kan-ha-spelats-in-av-sos-alarm/

Fy fan
Kan de inte införa dödsstraff i Sverige? Är det nån som förtjänar det så är det personen som
mördade de här (som inte nödvändigtvis är 20åringen, vi får se)
Det där förklarar ju frågorna jag hade att han var tomhänt, dom har försökt skrämma iväg honom genom att ringa polisen
Citera
2016-12-29, 19:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är en trådsanning att han skulle varit stökig på bussen. Vi vet inget med säkerhet. Men inget anmärkningsvärt beteende alls på bussen enligt denne postare:

"Hewperry"
"Enligt bekant till mig som befann sig på samma buss som 20-åringen mot Bergsjö var det 6-7 stycken på bussen, och inget uppseendeväckande hände som gjorde att hon reagerade. Om det hon säger stämmer utgår jag ifrån att 20-åringen klev av självmant och inte betedde sig konstigt på något vis."
(FB) Man & kvinna avlidna: Misstänkt dubbelmord vid Råbosjön Hudiksvall kommun 2016-12-22

Så då kan man anta han var lugn på bussen, lugn i taxin även om orsaken till att han gick av där är dunkelt minst sagt.
Citera
2016-12-29, 19:06
Medlem
Finns ju fler frågetecken, hur kan han komma åt Bo KL som är en rejält stor man. Med tanke på samröre som BO KL haft med tveksamma människor, blir slumpmässigt mördad i ett vansinnesdåd? Det är anmärkningsvärt.
Citera
2016-12-29, 19:08
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Märkligt om man skadar sig själv vid ett inbrott, skadorna som SP har fått har ju kommit från det stickvapen som han har använt, min scenario är att han har använt både en Hammare och en kniv.Så det finns gott om DNA överallt från SP.Både i bilen som han färdades i till sjukhuset, samt på flera andra ställen. Sammens sover nog gott den glade pratkvarnen.Här behövs ju inga rättegånger alls tänker han säkert.

Mvh.
Citera
2016-12-29, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Märkligt om man skadar sig själv vid ett inbrott, skadorna som SP har fått har ju kommit från det stickvapen som han har använt, min scenario är att han har använt både en Hammare och en kniv.Så det finns gott om DNA överallt från SP.Både i bilen som han färdades i till sjukhuset, samt på flera andra ställen. Sammens sover nog gott den glade pratkvarnen.Här behövs ju inga rättegånger alls tänker han säkert.

Mvh.
Varifrån har du fått att SP skurit sig på ett stickvapen? Här står det att hammaren inte användes till morden: http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankte-dubbelmordaren-hade-verktyg-med-sig-hammare-beslagtogs. Självfallet finns SP:s DNA i bilen han färdades i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in