2016-12-29, 11:03
Medlem
Mooons avatar
Där är en person som ställer sig utanför lagen och resonerar helt rättsvidrigt och en annan person som anser att tjänstemän ska följa de demokratiskt stiftade lagarna. Menar du att alla de definierar som feminister bryter mot lagar?

Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Att föra en diskussion med en feminist är många gånger som att diskutera med en religiös fanatiker, det går liksom inte att på ett logiskt sätt övertyga dessa om att de kan ha fel eller att deras gud kanske inte har rätt eller är den rätta.
Detta faktum medför att man som antifeminist redan från början plockar bort logik och hoppet om att kunna få feministen att bli eftertänksam och möjligen se andra vägar än den feminismen stakat ut, och vad kvarstår då man insett detta?.

Det inte finns med andra ord inte något att vinna då de i det allra flesta ämnen finns någon feminist som skrivit något som därmed blir till sanningen i feministiska kretsar så ingångspunkten blir lite annorlunda än i andra diskussioner.

Antingen är man arg, som vissa uppenbarligen är här och kallar dem för fittor eller andra mindre lämpliga ord eller som jag ser det…man får ta allt med en stor portion humor då man på förhand redan vet att det spårar ur, frågan är bara åt vilket håll och med vilken vinkling

Här har vi en typisk feministisk debatt/diskussion (även om det handlar om annat i detta fall) som skulle passat bra på detta forum fast då anonymt skulle alla inre hämningar o tankar släppa och orden skulle bli mer …tja ni fattar.
Ett typexempel på hur jag ser på feminismen och jag kan inte se annat än humor i detta, frågor svaras undvikande med märkliga vinklingar o.s.v. börjar ca 22 min in i programmet
.
http://www.svtplay.se/video/11594006/opinion-live/opinion-live-sasong-2-22-dec-22-00?start=auto
Citera
2016-12-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Där är en person som ställer sig utanför lagen och resonerar helt rättsvidrigt och en annan person som anser att tjänstemän ska följa de demokratiskt stiftade lagarna. Menar du att alla de definierar som feminister bryter mot lagar?
Absolut inte men det var ett typexempel på hur en diskussion/debatt med en feminist ser ut där moral, vinklingar och undersökningar plockas fram och används på ett märkligt och för mig många gånger humoristiskt sätt, framför allt undanglidandet av raka obekväma frågor som det verkar vara svårt att få svar på många ggr.
Citera
2016-12-29, 11:53
Medlem
Mooons avatar
Varför just feminist? Varför inte ett typexempel på vilken inkrökt person som representerar vilken ideologi som helst, som är vilse i en yrkesroll.

Citat:
Absolut inte men det var ett typexempel på hur en diskussion/debatt med en feminist ser ut där moral, vinklingar och undersökningar plockas fram och används på ett märkligt och för mig många gånger humoristiskt sätt, framför allt undanglidandet av raka obekväma frågor som det verkar vara svårt att få svar på många ggr.
Citera
2016-12-29, 12:46
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Varför just feminist? Varför inte ett typexempel på vilken inkrökt person som representerar vilken ideologi som helst, som är vilse i en yrkesroll.
Japp, det stämmer. Det inkluderar dock samtliga feminister.
Citera
2016-12-29, 13:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad är då skillnaden?
Minns du det där med alla människors lika värde?
Den rätten har alla. Ponera nu att jag skulle vara en massiv nazist och förespråka massmord på någon grupp för att de fötts med fel kön eller ras.
Skulle det göra dig upprörd?

Precis så känner jag inför kvinnor som väljer att följa en manshatarideologi som förordar internering eller massmord, speciellt på vita heteronormativa män.

Tycker du att det är konstigt?
Citera
2016-12-29, 13:59
Medlem
Mooons avatar
Jag frågade vad skillnaden på de två debattörerna var när de gäller feminism eller frågor som rör kvinnor dvs vad denna forumdelen brukar diskutera. Vad vi vet är att den ena inte har koll på vad som förväntas av en tjänsteman medan att den andra har bättre koll. Vad vet vi mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Minns du det där med alla människors lika värde?
Den rätten har alla. Ponera nu att jag skulle vara en massiv nazist och förespråka massmord på någon grupp för att de fötts med fel kön eller ras.
Skulle det göra dig upprörd?

Precis så känner jag inför kvinnor som väljer att följa en manshatarideologi som förordar internering eller massmord, speciellt på vita heteronormativa män.

Tycker du att det är konstigt?
Citera
2016-12-29, 14:10
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag frågade vad skillnaden på de två debattörerna var när de gäller feminism eller frågor som rör kvinnor dvs vad denna forumdelen brukar diskutera. Vad vi vet är att den ena inte har koll på vad som förväntas av en tjänsteman medan att den andra har bättre koll. Vad vet vi mer?
K*nna Sk*glund gillar FI på sin Facebook-sida.

C*rolin H*nna D*hlman gör det inte.

Surprise surprise!
Citera
2016-12-29, 14:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Blandar du inte bort korten med flit nu?
Jag har inte nämnt något om, tjänstemän och upplysningsvis är tjänstemannaanansvaret avskaffat.
Få vi förmoda att det är för att genusvetare förträngt all annan faktakunskap som behövs?
En personlig reflektion.

De debattörer du hänvisar till påstår att debattörer här hatar kvinnor och det har de inga som helst belägg för. De flesta som uttrycker förakt här i sak, gör det mot radikalfeminister, som måste ljuga för att få igenom sina poänger.
Jag avslöjar lögnen. Sen får de hänga sig själva i resterna av sina ideologiska narrativ och ramla ner på golvet när det inte håller.
Du vet mycket väl vilka det är som står för identitetspolitiken här, vilka som går med fördomarna före mot de som fötts med fel kön. Hur "alla män" är en del av patriarkatet och det finns bara ett sätt att nå dit. Dubbeltänk.
Snabb definition:
Citat:
Dubbeltänk innebär att hålla två motstridiga trossatser samtidigt i huvudet, att acceptera båda som sanna och att kunna ljuga medvetet och ändå vara helt övertygad om att man talar sanning.
Citera
2016-12-29, 16:34
Medlem
Citat:
För att det var typiskt feministisk retorik som man sällan ser andra i TV media använda sig av och om du läste mitt inlägg så skulle du inte frågat då jag redan där drog upp liknelser mellan feminism och fanatisk troende.
Citera
2016-12-29, 16:38
Medlem
Mooons avatar
Jag håller inte med utan det är typiskt för alla företrädare för ideologier med dunkla agendor.

Citat:
För att det var typiskt feministisk retorik som man sällan ser andra i TV media använda sig av och om du läste mitt inlägg så skulle du inte frågat då jag redan där drog upp liknelser mellan feminism och fanatisk troende.
Citera
2016-12-29, 16:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag håller inte med utan det är typiskt för alla företrädare för ideologier med dunkla agendor.
Så det var bara en slump, ett rent sammanträffande, att det rörde sig om en feminist även den här gången?

Att jag var säker på vem av dem som gillar FI och vem som inte skulle göra det redan innan jag kollade deras facebook, var ren tur?

Det kunde lika gärna varit tvärtom?

Nej, det händer väldigt sällan av förklarliga skäl.

Men det är bra att du håller med om att feminism är en ideologi med dunkel agenda.
Citera
2016-12-29, 17:45
Medlem
Mooons avatar
Den där kvinnan i SVTplay var ju uppenbart helt fel ute i sin tjänstemannaroll. Om det berodde på om hon var feminist eller bara knasig, vem vet.

Ni är så kåta på att slå feminister i huvudet att ni tappar all vett och sans. Men vad ni också gör är att så snart en person står upp för de mest grundliga rättigheter för kvinnor och barn så får ni spader och kallar oss/dem feminister. Var finns den så hyllade manliga logiken? För vad säger att alla feminister ansluter sig till F!? Tror du att Caroline i programsnutten inte tycker att kvinnofrågor är viktiga? Är hon feminist? Jag har ingen aning men testa att kalla den kvinnan ologisk, känslosam och att hon inte gjort något vettigt på sitt arbete så får du se vad som händer.

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Så det var bara en slump, ett rent sammanträffande, att det rörde sig om en feminist även den här gången?

Att jag var säker på vem av dem som gillar FI och vem som inte skulle göra det redan innan jag kollade deras facebook, var ren tur?

Det kunde lika gärna varit tvärtom?

Nej, det händer väldigt sällan av förklarliga skäl.

Men det är bra att du håller med om att feminism är en ideologi med dunkel agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in