2016-12-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I vissa länder har man ju haft manliga idrottare i något slags karantän före och under viktiga tävlingar då de inte ens fått träffa fruarna.
OT: Ja, jag känner till det där, från allehanda sporter. Men jag vet inte om det ger bättre idrottsliga prestationer, och tror att detta påfund har kommit av sig på senare år. Åtminstone i västvärlden. Om det finns kvar på vissa ställen är det kanske inte så mycket pga något slags avhållsamhet, utan snarare för att lägga mesta fokus en begränsad tid på teambuilding idrottsligt. Hur bra presterar någon kåt idrottsman som inte får utlopp? I "karantän" kan de fortfarande runka, i frånvaron av hustrur.
Citera
2016-12-29, 00:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kemisk kastrering dämpar/utsläcker nämligen libido. Jag låter det vara osagt om den kemiskt kastrerade får en nedsättning av driven i största allmänhet eller om det begränsar sig till könsdriften. Har man ingen eller minskad könsdrift så dämpas rimligtvis det sexuella beteendet. Finns det kompulsiva inslag, fixeringar, så kan man dämpa det med vanliga antidepressiva, som SSRI (som också kan försämra erektionsförmågan).

Men om motivet är att visa makt över en kvinna (att där finns en markant mentalt betingad bevekelsegrund för att begå just detta brott) skulle de ju kunna fortsätta med att bara gå ut och misshandla random kvinna, de gör de ju vanligtvis inte?
Citera
2016-12-29, 00:05
Medlem
Citat:
OT: Ja, jag känner till det där, från allehanda sporter. Men jag vet inte om det ger bättre idrottsliga prestationer, och tror att detta påfund har kommit av sig på senare år. Åtminstone i västvärlden. Om det finns kvar på vissa ställen är det kanske inte så mycket pga något slags avhållsamhet, utan snarare för att lägga mesta fokus en begränsad tid på teambuilding idrottsligt. Hur bra presterar någon kåt idrottsman som inte får utlopp? I "karantän" kan de fortfarande runka, i frånvaron av hustrur.

Det kan de, men de kanske inte är kåta lika ofta, de spiller inte prestationsförmåga på ståndet eller vad vad man ska säga. Nä nuförtiden är det väl knappt några länder som har den filosofin.
Citera
2016-12-29, 00:09
Medlem
shponglads avatar
Finns det någon sammanfattning gällande det här fallet?
Citera
2016-12-29, 00:12
Medlem
Citat:
Men om motivet är att visa makt över en kvinna (att där finns en markant mentalt betingad bevekelsegrund för att begå just detta brott) skulle de ju kunna fortsätta med att bara gå ut och misshandla random kvinna, de gör de ju vanligtvis inte?
Men jag har inte påstått att våldtäktsmän gör en maktdemonstration generellt. Jag kontrade påståenden/insinuationer om att våldtäkt alltid innehåller en maktmässig bevekelsegrund, vilket jag anser är felaktigt. Jag anser att kåtheten räcker långt för att förklara våldtäkter. Inte alla våldtäkter alltid. Kåthet och opportunism, tillfällen som yppar sig genom kalkylerat risktagande och kanske värnlöst tillstånd, eller den bortrationalisering/utspädning av individuell skuld som gärningsmän i en gruppvåldtäkt kan inbilla sig...

Sen finns ju inga mer än vettvillingar som ger sig på "random kvinna", och de lär inte få många tillfällen innan de åker fast.
Citera
2016-12-29, 00:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Familjegräl tycker jag verkligen inte känns sannolikt med tanke på vart hon hittas, i vattendrag/sjö/damm/vad-fn-det-heter.

Svartsjuka, hämnd, heder tycker jag inte är sannolika motiv eftersom EM väljer att gå hem i ställer för att åka med i taxin, den svartsjuka/hämndlystna måste haft en jäkla tur att EM valde att gå hem den natten i så fall, dock en orimlig tur tycker jag.

Vad säger att hon inte kom hem, eller nära hemmet?
Hon stog knappast still på platsen och väntade på att få bli mördad/dräpt.

SPÅR 2. Då jag gillar engelska deckare, Så vad tror ni om prästen?

De brukar tendera att vara perverterade, och varför skulle Emilli inte lita på en präst och tillika kvinna och arbetsgivare?
Citera
2016-12-29, 00:44
Medlem
Citat:
Och apropå familjegräl så drar jag mig till minnes ett fall från USA där en pojke försvunnit. Modern grät i tv, fadern blev misstänkt för att han verkade stel och konstig. De hittade pojken ihjälslagen efter en tid, gömd i skogen en bit från hemmet och de kunde binda just modern till det. Så nog verkar det hända att familjegräl kan involvera att man dumpar kroppen i terräng även om det oftare verkar att man har dem i frysen eller garaget.

Har denna familj varit med i dr Phil? Eller vilket fall tänker du på?
Citera
2016-12-29, 02:28
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Hemskt. Halva Danmark har varit med och sökt Emilie. Och med varje dag som gick minskades hoppet att hon skulle finnas kvar i livet. Vi vet inte mycket. Hennes kropp har transporterats till stället hon hittades. Det utesluter en av föregående talares hypotes att det kan ha varit självmord. Hur skulle hon åka 6 mil efter självmordet? Jag hoppas att de snabbt får tag i svinet.

Hur kroppen har kommit till fyndplatsen vet vi inte.
Inte heller om hon var levande eller död vid tidpunkten.
Ingenting utesluter självmord än så länge vad jag vet.
Citera
2016-12-29, 03:08
Medlem
Citat:
Men jag har inte påstått att våldtäktsmän gör en maktdemonstration generellt. Jag kontrade påståenden/insinuationer om att våldtäkt alltid innehåller en maktmässig bevekelsegrund, vilket jag anser är felaktigt. Jag anser att kåtheten räcker långt för att förklara våldtäkter. Inte alla våldtäkter alltid. Kåthet och opportunism, tillfällen som yppar sig genom kalkylerat risktagande och kanske värnlöst tillstånd, eller den bortrationalisering/utspädning av individuell skuld som gärningsmän i en gruppvåldtäkt kan inbilla sig...

Sen finns ju inga mer än vettvillingar som ger sig på "random kvinna", och de lär inte få många tillfällen innan de åker fast.

Ok då missförstod jag vad du avsåg.
Citera
2016-12-29, 03:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad säger att hon inte kom hem, eller nära hemmet?
Hon stog knappast still på platsen och väntade på att få bli mördad/dräpt.

SPÅR 2. Då jag gillar engelska deckare, Så vad tror ni om prästen?

De brukar tendera att vara perverterade, och varför skulle Emilli inte lita på en präst och tillika kvinna och arbetsgivare?
Jag kan inte släppa Taxichauffören helt och hållet. Denne visste att Emilie gick, och kan efter turen med väninnorna norröver återvänt till.stationen som ligger på Fægangen 8, vid Lidl och 7-eleven där gångstigen och Motalavej mynnar ut på Tårnborgvej. Hoppas att han är kollad ordentligt om det är en man. GPS, körjournal och om han han haft tillgång till annan bil o.s.v.
Senast redigerad av Tomato 2016-12-29 kl. 03:21.
Citera
2016-12-29, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Har denna familj varit med i dr Phil? Eller vilket fall tänker du på?

Jag vet inte om de varit med i Dr Phil. Där hon grät var inför journalister när man fortfarande letade efter pojken som försvunnen alternativt man trodde han blivit bortrövad. Det måste vart "många flera" år sedan jag såg det, jag minns just det paret väl men programmet jag såg det i handlade om igenkänning av lögner. (Tony Blair var med i några andra klipp). Kommer dock inte ihåg vad paret hette, vilken stat det var eller vad programmet hette (jag har försökt sökt googla för en länk men hittar inte den).
Citera
2016-12-29, 08:09
Medlem
ArseneLupins avatar
BT: Retspsykiatere og efterforskere: Det her er Emilies mest sandsynlige morder
Citat:
Ifølge eksperterne kan morderen afgrænses til tre profiler: en psykisk syg, en sexforbryder og en gerningsmand, der på en eller anden måde havde en relation til Emilie Meng. De to sidstnævnte profiler vurderer de som de mest sandsynlige.
http://www.bt.dk/krimi/retspsykiatere-og-efterforskere-det-her-er-emilies-mest-sandsynlige-morder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in