2017-01-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Som sagt, det kan vara så att kroppen dumpades från vägkanten, vilket tyder på improvisation och inte att GM nödvändigtvis har en anknytning till området och campingen.

Videoklipp från det som vissa av oss misstänker är fyndplatsen:
https://www.youtube.com/watch?v=kbNUCU2ibfA

När jag tittar på klippet så tror jag att du har rätt.
Citera
2017-01-08, 21:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Om vi ser två alternativa GM-typer, såhär kan det ha gått till.

- Alternativ 1: GM är en Anders Eklund-typ: Han ser henne gå ensam från stationen och ser sin chans. Han överfaller henne på parkeringen (knappast inne i bostadsområdena som sen följer), och efter antingen våldtäkt eller annat sexualrelaterat brott dödar han henne, och dumpar henne sedan på fyndplatsen. Han har på något sätt koppling till åtminstone Korsör och Köpenhamn, via jobb eller anhöriga. Kanske har han även någon koppling till campingplatsen i närheten av där hon hittades. I vilket fall som helst känner han förmodligen till den, kanske från sina bilturer mellan Köpenhamn och Korsör.

- Alternativ 2: EM känner GM: EM stöter ihop med GM på vägen hem. Eftersom de är bekanta (och förmodligen hyfsat jämgamla) slår de följe på något sätt, antingen har GM en bil som han skjutsar EM i, eller så går de tillsammans. Något går fel (måste inte vara sexualrelaterat), kanske bråk uppstår, vilket leder till att GM dödar EM. Om hon inte dog i hans bil så hade han tillgång till bilen i närheten. Oavsett vilket så kör han sådär som GW säger att mördare i den situationen ofta gör, en bra sträcka för att sedan dumpa kroppen. Möjligen är GM bekant med området där hon hittades, kanske har han jobbat på campingplatsen eller varit där med sin familj.

Känns lite spekulativt givet att vi inte har så mycket underlag. Men i grova drag tror jag att något av dessa scenarier stämmer.

Men vad har campingplatsen med saken att göra, det är cirka två kilometer mellan campingplatsen och fyndplatsen.

Menar någon här i tråden på fullt allvar att mördaren kan ha en koppling till campingplatsen, kidnappar en tjej sex mil från campingplatsen och dumpar sedan kroppen nära en plats som mördaren har en koppling till, vad var meningen med det, att dumpa utanför egen dörr så att säga?
Citera
2017-01-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men vad har campingplatsen med saken att göra, det är cirka två kilometer mellan campingplatsen och fyndplatsen.

Menar någon här i tråden på fullt allvar att mördaren kan ha en koppling till campingplatsen, kidnappar en tjej sex mil från campingplatsen och dumpar sedan kroppen nära en plats som mördaren har en koppling till, vad var meningen med det, att dumpa utanför egen dörr så att säga?

Tänkte mer att han jobbat där eller varit där, och därför kände till området. Men efter det där videoklippet tror jag inte längre att det var så utstuderat. Snarare att han dumpat kroppen från vägen.
Citera
2017-01-08, 21:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Tänkte mer att han jobbat där eller varit där, och därför kände till området. Men efter det där videoklippet tror jag inte längre att det var så utstuderat. Snarare att han dumpat kroppen från vägen.

Åker man motorvägen eller tåg så känner man nog till området. Men eljest skulle man väl kunna tänka att någon som bott eller haft annat ärende till campingen säkert känner till det.
Citera
2017-01-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åker man motorvägen eller tåg så känner man nog till området. Men eljest skulle man väl kunna tänka att någon som bott eller haft annat ärende till campingen säkert känner till det.

Jo men jag tror inte att mördaren hade gjort någon närmare beräkning för var kroppen bör dumpas för att minska upptäckt. Utan han åkte en sträcka och när han kom till det stället så såg det lämpligt ut. Det stämmer också bättre överens med att det är ett impulsmord där mördaren känner en viss panik att göra sig av med liket.
Citera
2017-01-08, 22:23
Moderator
OYs avatar
Citat:

Men har offret hittats över hela området mellan landsvägen och campingplatsen eller hittades offret nära landsvägen?

Som sagt, det finns en liten grusplan men något som ser ut som en informationstavla invid landsvägen, precis där grusvägen börjar, ett typiskt stanna och pissa ställe, stanna och ta sig en quicknap, stanna och kasta lite skit. Det duger väl långt?

Varför körde inte mördaren längre in på grusvägen, typ en kilometer, mindre risk för upptäckt ifrån landsvägen?

Jag tycker att det talar för att mördaren någon gång har varit vid dumpningsplatsen som sannolikt ligger i nära anslutning till nämnda grusplan, men har aldrig varit längre in på vägen. För min del talar det för en chaufför som ibland har ett behov av att snabbt komma av en större väg för att uträtta ett behov.
Citera
2017-01-08, 22:30
Medlem
Citat:
Jag tror detsamma. Jag har dock ingen uppfattning om vilken av dem som är mest trolig, utan håller det för likvärdigt sannolikt.

Dock att det kan tänkas att hon blivit påkörd eller utsatt för rån och kanske misshandlats ihjäl men då blir det lite konstigare att hon blir flyttad, och så långt kanske.

Håller med, svårt att säga att ena sortens GM är mer sannolik än den andra med det lilla vi vet.

En smitare eller rånare hade knappast kört så långt för att göra sig av med kroppen. En sådan hade bara stuckit, på sin höjd släpat kroppen till ett buskage eller baksidan på ett hus.
Citera
2017-01-08, 22:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Men har offret hittats över hela området mellan landsvägen och campingplatsen eller hittades offret nära landsvägen?

Som sagt, det finns en liten grusplan men något som ser ut som en informationstavla invid landsvägen, precis där grusvägen börjar, ett typiskt stanna och pissa ställe, stanna och ta sig en quicknap, stanna och kasta lite skit. Det duger väl långt?

Varför körde inte mördaren längre in på grusvägen, typ en kilometer, mindre risk för upptäckt ifrån landsvägen?

Jag tycker att det talar för att mördaren någon gång har varit vid dumpningsplatsen som sannolikt ligger i nära anslutning till nämnda grusplan, men har aldrig varit längre in på vägen. För min del talar det för en chaufför som ibland har ett behov av att snabbt komma av en större väg för att uträtta ett behov.

Jo, han känner nog till platsen, han behöver dock inte känna till den väl tror jag, utan bara känna till att den är hyfsat ödslig fastän många passerar. Och om det är ett impulsstyrt brott att det inte för honom är större besvär att åka dit, särskilt om han ändå åker förbi där då och då (eller oftare) i alla fall. Fast jag vet inte riktigt hur stark anknytning till platsen som menas när det sägs att han skulle ha "koppling" till platsen. (För mig låter det mer rimligt att han skulle ha mer koppling till Korsör, jobb eller bostad, än platsen han väljer att dumpa offret på, fast jag har ingen vetenskaplig eller statistisk belägg för det).
Citera
2017-01-09, 00:23
Moderator
OYs avatar
Vi samlar ju fakta i tråden, jag vill förtydliga att det är syftet med min publicering nu, jag anklagar inte någon för något, här kommer dock fakta kring det företag som sannolikt distribuerar morgontidningen i Korsör. Den som körde tidningarna till Korsör kan ha sett något av intresse.

Citat;

KA*I Distribution ApS
v/ Kam*er og R*sted
Ka*tanie Alle 26
3600 Frederikssund
Tlf 20 ** 17 36 / 29 ** 80 85
ka*idistribution@hotmail.com

Omdeler i:
4171 Glumsø
4160 Herlufmagle
4700 Næstved
4733 Tappernøje
4736 Karrebæksminde
4173 + 4180 + 4190 + 4200 - 4296
Fjenneslev, Sorø, Munke Bjergby, Slagelse, Korsør, Vemmelev, Skælskør, Boeslunde, Fuglebjerg, Sandved, Rude, Dalmose, Høng, Gørlev, Ruds Vedby, Dianalund, Stenlille, Nyrup

http://www.omdeler.dk/da_kontakt.html#karo

En jobbannons, citat;

Arbejdstiden er:

Lørdagsvagten: 4.00 - 11.00

søndagsvagten: (lørdag) 23.00 - søndag 11.00

https://www.ofir.dk/resultat/jobannonce.aspx?jobId=329651202

Firman verkar finnas i Slagelse, men det finns även en adress i Frederikssund. Från E20 via väg 14 över Roskilde, om man ska till Frederikssund. Intressant är att där väg 14 och E20 skär varandra ligger cirka 10 kilometer ifrån fyndplatsen, cirka 5-7 minuter på motorvägen i laglig hastighet. Det kan vi lämna därhän just nu, det intressanta är att det finns minst en tidningsbil som trafikerar området(trakterna) mellan Korsör och fyndplatsen sju nätter i veckan. Dessutom under den tid då EM försvann.

Snabbaste och naturligaste vägen mellan Tappernöje och Fjennerslev går över väg 14 även om det görs avstickare på vägen. Dock så ser de aktuella orterna ut att ligga som ett radband mellan Tappernöje och Fjennerslev.

Ni må tycka att jag är rabiat, men det här är fakta och något att förhålla sig till.

Jag tror att mördaren stötte på EM naturligt, han var inte på jakt, tillfället uppstod, den förbryllande omständigheten att offret hittas sex mil från Korsör kan förklaras av informationen i det här inlägget, men givetvis så kan det finnas andra förklaringar.

EDIT;Åkeriet har en fattig hemsida, dock så finns det en bild på helvita fordon, och det är ju vad som eftersöks.

EDIT2;Den andra mördade kvinnan, Vivi från Ringsted sågs senast vid Sorövej 59(Väg 150) i Ringsted mellan 21 och 24, någon uppgift är mer bestämd, 22:30, när hon lämnade en fest. Hennes bostad låg på Haslevvej (Väg 269)

Det intressanta med det fallet är att om Vivi gick hemåt så kan den som kör väg 14 söderifrån(Naestved) mot Fjenneslev sannolikt ha stött på henne då vägen skär Vivis närmsta gångväg till hemmet, hon skulle enligt vänner gå hem, det skulle även EM göra. Båda hade sannolikt druckit, dock så finns det en åldersskillnad.

En annan intressant detalj är att kvinnorna försvann den 9:e och 10:e juli, har vi med en semestervikarie att göra? Den 9:e juli 2008 var en onsdag.
Senast redigerad av OY 2017-01-09 kl. 00:58.
Citera
2017-01-09, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, han känner nog till platsen, han behöver dock inte känna till den väl tror jag, utan bara känna till att den är hyfsat ödslig fastän många passerar. Och om det är ett impulsstyrt brott att det inte för honom är större besvär att åka dit, särskilt om han ändå åker förbi där då och då (eller oftare) i alla fall. Fast jag vet inte riktigt hur stark anknytning till platsen som menas när det sägs att han skulle ha "koppling" till platsen. (För mig låter det mer rimligt att han skulle ha mer koppling till Korsör, jobb eller bostad, än platsen han väljer att dumpa offret på, fast jag har ingen vetenskaplig eller statistisk belägg för det).

Koppling och kännedom om platsen måste inte betyda mer än att mördaren har stannat där någon eller några gånger för att till exempel uträtta behov av något slag.
Citera
2017-01-09, 00:24
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
I Tyskland från förra året:

Afghan Migrant Arrested for Rape and Murder of German Medical Student

http://www.breitbart.com/london/2016/12/03/afghan-migrant-rape-murder-german-woman/
Bilder på offret: http://pamelageller.com/2016/12/german-student-maria-ladenburger-raped-murdered-muslim-migrant.html/

Huruvida fanskapet var nerdrogat eller ej vid våldtäktsmordet undandrar sig min kännedom
emellertid.

Naturligtvis har svensk media varit absolut knäpptyst angående det tyska fallet.
Kommer det att framgå att danska Emilies mördare också var migrant så lär det bjuda
emot något alldeles oerhört att förmedla det faktumet till den svenska allmänheten
från etablissemangslojala blaskor som aftonsnusket och exdyngan, är en kvalificerad
gissning av undertecknad.
Nu går jag off topic, men den här dyngan kan jag inte lämna obesvarad. Tyskland har 4 mord per 100.000 invånare och 82.175.700 invånare. Det innebär 3287 mord per år. Hur många tyska mord uppmärksammas i Sverige? Inte många, det är i stort sett bara multipla mord och terrormord. Att just det mord du nämner inte uppmärksammades beror på att det försvinner i mängden. Det finns annat än tyska mord att skriva om i tidningar, även om du tycker att just det här mordet borde uppmärksammas mer för att det var en afghan som utförde det.

Inte ens mord i vårt grannland Danmark uppmärksammas särskilt ofta. Att just mordet på Emilie uppmärksammades beror på detsamma som gör att vissa mord i Sverige uppmärksammas mer än andra. En ung vacker flicka försvinner och blir känd med namn och bild. När hon sedan hittas mördad så blir mordet mer uppmärksammat. Jämför med Lisa Holm. Det mordet blev mer uppmärksammat just för att hon var försvunnen först och blev känd genom det.
Citera
2017-01-09, 01:04
Medlem
Citat:
Vi samlar ju fakta i tråden, jag vill förtydliga att det är syftet med min publicering nu, jag anklagar inte någon för något, här kommer dock fakta kring det företag som sannolikt distribuerar morgontidningen i Korsör. Den som körde tidningarna till Korsör kan ha sett något av intresse.

Citat;

KA*I Distribution ApS
v/ Kam*er og R*sted
Ka*tanie Alle 26
3600 Frederikssund
Tlf 20 ** 17 36 / 29 ** 80 85
ka*idistribution@hotmail.com

Omdeler i:
4171 Glumsø
4160 Herlufmagle
4700 Næstved
4733 Tappernøje
4736 Karrebæksminde
4173 + 4180 + 4190 + 4200 - 4296
Fjenneslev, Sorø, Munke Bjergby, Slagelse, Korsør, Vemmelev, Skælskør, Boeslunde, Fuglebjerg, Sandved, Rude, Dalmose, Høng, Gørlev, Ruds Vedby, Dianalund, Stenlille, Nyrup

http://www.omdeler.dk/da_kontakt.html#karo

En jobbannons, citat;

Arbejdstiden er:

Lørdagsvagten: 4.00 - 11.00

søndagsvagten: (lørdag) 23.00 - søndag 11.00

https://www.ofir.dk/resultat/jobannonce.aspx?jobId=329651202

Firman verkar finnas i Slagelse, men det finns även en adress i Frederikssund. Från E20 via väg 14 över Roskilde, om man ska till Frederikssund. Intressant är att där väg 14 och E20 skär varandra ligger cirka 10 kilometer ifrån fyndplatsen, cirka 5-7 minuter på motorvägen i laglig hastighet. Det kan vi lämna därhän just nu, det intressanta är att det finns minst en tidningsbil som trafikerar området(trakterna) mellan Korsör och fyndplatsen sju nätter i veckan. Dessutom under den tid då EM försvann.

Snabbaste och naturligaste vägen mellan Tappernöje och Fjennerslev går över väg 14 även om det görs avstickare på vägen. Dock så ser de aktuella orterna ut att ligga som ett radband mellan Tappernöje och Fjennerslev.

Ni må tycka att jag är rabiat, men det här är fakta och något att förhålla sig till.

Jag tror att mördaren stötte på EM naturligt, han var inte på jakt, tillfället uppstod, den förbryllande omständigheten att offret hittas sex mil från Korsör kan förklaras av informationen i det här inlägget, men givetvis så kan det finnas andra förklaringar.

EDIT;Åkeriet har en fattig hemsida, dock så finns det en bild på helvita fordon, och det är ju vad som eftersöks.

EDIT2;Den andra mördade kvinnan, Vivi från Ringsted sågs senast vid Sorövej 59(Väg 150) i Ringsted mellan 21 och 24, någon uppgift är mer bestämd, 22:30, när hon lämnade en fest. Hennes bostad låg på Haslevvej (Väg 269)

Det intressanta med det fallet är att om Vivi gick hemåt så kan den som kör väg 14 söderifrån(Naestved) mot Fjenneslev sannolikt ha stött på henne då vägen skär Vivis närmsta gångväg till hemmet, hon skulle enligt vänner gå hem, det skulle även EM göra. Båda hade sannolikt druckit, dock så finns det en åldersskillnad.

En annan intressant detalj är att kvinnorna försvann den 9:e och 10:e juli, har vi med en semestervikarie att göra? Den 9:e juli 2008 var en onsdag.

Jag kan inte se ett enda fordon på hemsidan, vart ser du de vita fordonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in