Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Jag tar tillbaks vad jag skrev och håller med dig.
Alltid trevligt att argumentera.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Tror du verkligen själv att en finnig (osnuten) tonåring, eller för den delen medelålder/äldre man, därtill oskuld, skulle våga och/eller klara av att våldta en ung tjej för att få sexdebuten avklarad och när denne ändå var på gång så debuterade han som mördare, också...
Hell of a debutant!
Varför inte? Jag vet att libido kan vara starkt och medföra brutala handlingar. Exemplet du tar upp var bara ett av flera tänkbara, med libido som gemensam nämnare. Vi behöver inte spekulera om kompulsiva och hypersexuella pervon, som har både stegrat libido och tvångsmässiga fixeringar. Det finns alla möjliga sorter. Jag menar att även ett icke perverterat libido, i viss ålder, i förening med t ex bristande konsekvenstänkande eller empatisk omognad eller impulskontrollstörning, med eller utan påverkan av psykotropa substanser, kan begå våldtäkt, om tillfället yppar sig.
Det är inte säkert att det är ett sexuellt motiverat dråp/mord i detta case, men det är en rimlig misstanke utifrån BO:s kön, ålder och utseende. (Jag nämnde tidigare norska tjejen Sigrid som ett undantag, som hade bragts om livet av en psyksjuk man, utan att ha utsatts för sexuella övergrepp - såvitt känt.)