2016-12-28, 21:23
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En söndag morgon, någon kanske hämtat och lämnat bekanta från krogen, lämnat av någon vid tåget?

Men visst är det annars ganska troligt att överfallet skett vid/i parken hon brukade gå igenom.
Varför köra så långt med kroppen? De fall jag känner till, där mördaren har kört mer än en mil, har alltid handlat om en koppling till fyndplatsen, åtminstone känt till platsen.
Citera
2016-12-28, 21:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Nej, signalementet på personerna stämmer inte med personerna på bilden.

Vet du det? Av de som gått av i Korsör söker de ännu ett par väl, de andra har väl hört av sig som jag uppfattar det (de andra på bilden kanske är bland de som hört av sig). Denna bild kanske också tydligast visar hur Emilie var klädd, hur långt hår hon hade osv.
Citera
2016-12-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kåthet ursäktar ingen våldtäkt, men driftsliv är ett och moraliskt handlande något annat. Jag är säker på att sexualdriften i vissa åldrar, hos vissa som ser tillfället, i nyktert eller påverkat tillstånd, med eller utan någon psykisk störning kan agera utifrån driftslivet på bekostnad av etiken.

Varför inte? Om vederbörande GM brister i empati, är vrålkåt och ser tillfället. Sen finns det ju risk för eskalering också, oavsett vad som var uppsåtet med t ex stegrat våld. En del har svårt att dosera våldet. Bara för att ta ett exempel: testosteronkåta anaboliker med aggressionsproblem, kanske dessutom narkotika eller alkohol i kroppen, med eller utan någon primär psykisk störning (t ex psykopatiska drag, narcissism eller personlighetsförändring akut eller kroniskt pga substansmissbruk), som helt ohämmat kan slå ihjäl någon. Nu talar jag helt generellt, utanför trådämnet. Eller en kåt ungdom som vill "debutera" och inte hittar bättre än att begå våldtäkt, kosta vad det kosta vill.

Visst kan Emilie ha drabbats av en serievåldtäktsman/-mördare. Eller en debutant.

Håller med om dina tankar.

Dessutom så vet man inte hur valfri möjlig våldtäktsman tänker efter han är klar med "sitt" och kåtheten är avklarad sas.

Om man är impulsstyrd i ena änden så kan man nog vara det i den andra och utan att tänka någon längre tid kanske snabbt välja att ta BO´s liv för att undvika att åka fast för det. Vem vet, kanske har GM en del att förlora.
Citera
2016-12-28, 21:28
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet du det? Av de som gått av i Korsör söker de ännu ett par väl, de andra har väl hört av sig som jag uppfattar det (de andra på bilden kanske är bland de som hört av sig). Denna bild kanske också tydligast visar hur Emilie var klädd, hur långt hår hon hade osv.
(FB) 17 år gamle Emilie forsvunnet (hittad död) (Korsør, Danmark)
Citera
2016-12-28, 21:30
Medlem
Citat:
Varför köra så långt med kroppen? De fall jag känner till, där mördaren har kört mer än en mil, har alltid handlat om en koppling till fyndplatsen, åtminstone känt till platsen.

Det kanske är så att han arbetar i Roskilde eller Köpenhamn, eller kör dit regelbundet av någon anledning. Och då känner till dammområdet även om han inte brukar åka just precis där? Eller stannat till där och slagit en drill?
Citera
2016-12-28, 21:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du tycks ha koll.
Vad är det som brukar få det att sluta med döden? Och hur vanligt är det?

En planerad fantasi från start som förverkligas som final på sexövergreppet.

GM får panik under våldtäkten eller efteråt och dödar offret för att slippa konsekvenser

En ren olycka under eller i anslutning till övergreppet. Han slår för hårt. Hon bryter nacken av misstag. Hon kvävs av försumlighet. Hon går till försvar och får kniven i bröstet.

Vad som är vanligast vet jag inte, men jag tror att det kan delas in i lite olika kategorier:

– GM får ut något av att döda, alltså rent sexuellt. Exempel: Lisa Holm, och antagligen Ida Johansson.

– GM vill ha tyst på den han våldtar, och i någon form av ”panik” när hon skriker så dödar han henne. Exempel: Jag tror att Elin Krantz kan räknas in här.

– Hon dödas för att han är rädd att åka fast. Exempel: Antagligen Engla Höglund.

Hur ofta? I Sverige kanske en gång per år, eller något mindre.
Citera
2016-12-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Våldtäkt kan knappast vara betingat av pur kåthet.. Är det vad du tror eller vet du?

Det kan vara en mördare(även seriemördare) EM råkade ut för som hade något annat motiv än sexuellt, eller en våldtäksman, och det kan också vara så att det är en serievåldtäksman hon råkade ut för.

Jag utgår från att män inte är djur som brukar våld mot det närmaste hondjuret som de måste bestiga när de blir kåta. Till handjurens försvar måste jag ändå säga att de att de attraheras av alla hondjuren som har ägglossning och som på något sätt ändå är villiga även om de inte valt partner i kohagen, svinstian osv. När det gäller oss människor så är drivs vi inte längre av driften av att alstra barn. Våldtäktsmannen sniffar inte på oss för att kolla om vi ha ägglossning och därmed möjlighet att driva hans gener vidare. För länge sedan slutade vi tro att på samlaget enkom var tillåtet för att alstra barn. Och för länge sedan slutade kåtheten vara en ursäkt eller ens en förklaring till våldtäkt.
Citera
2016-12-28, 21:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Man tystar ett potentiellt vittne och hoppas gå fri, inte helt ovanligt.
Elin Krantz baneman är ett exempel, Lisa Holms mördare ett annat.
Bägge dessa gärningsmän hade oerhört mycket att förlora.
Afrikanen som mördade EK levde ett liv på bidrag i Sverige, han åkte ändå fast och kommer att efter avtjänat straff utvisas till soptippen Addis Abeba i Etiopien.
Förmodligen mycket värre än att sitta i svenskt fängelse.
Litauern som mördade LH hade också oerhört mycket att förlora på att bli upptäckt och åka fast, hustrun, brodern, jobbet i Sverige etc.
Man dödar offret = vittnet.
Fler exempel är lätt att finna, greken som mördade den 18-åriga karatetjejen etc. etc.

Lisa Holm hängdes ju, samtidigt som GM masturberade. Att hon hon kämpade emot tror jag tände honom. I det fallet handlade det nog inte om att tysta ett potentiellt vittne, således.

Tveksamt också vad gäller Elin Krantz. GM i det fallet tror jag hade ihjäl henne när hon kämpade emot och skrek. Tror inte det var för att han var rädd att bli identifierad.

Mordet på Jennifer Andersson däremot, där ju GM och BO var bekanta med varandra.
Citera
2016-12-28, 21:38
Medlem
Citat:
(FB) 17 år gamle Emilie forsvunnet (hittad död) (Korsør, Danmark)

Nä, det är något märkligt som skett med beskrivningen av dels vilket tillfälle fotot är taget och beskrivningen av personerna som skulle gått av samtidigt i Korsör (som de inte fått tag på än. De andra som gått av har jag förstått som att de fått tag på och hört).
Citera
2016-12-28, 21:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det kan ju vara en afghan, en afrikan eller liknande som har svårt att attrahera en skandinavisk kvinna.
Kanske mördade han för att slippa utvisning ur landet.
Inte omöjligt skulle jag säga.

Det är klart att det kan vara en Afghan, afrikan "eller liknande", men det finns ju inget som tyder på det. Inget som tyder på att det är en dansk heller.

Att mörda någon gör inte man slipper utvisning, tvärtom faktiskt. Att mörda någon gör att man löper stor risk att dömas till utvisning, i alla fall i Sverige – tror att det är på samma sätt i Danmark.
Citera
2016-12-28, 21:41
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag utgår från att män inte är djur som brukar våld mot det närmaste hondjuret som de måste bestiga när de blir kåta. Till handjurens försvar måste jag ändå säga att de att de attraheras av alla hondjuren som har ägglossning och som på något sätt ändå är villiga även om de inte valt partner i kohagen, svinstian osv. När det gäller oss människor så är drivs vi inte längre av driften av att alstra barn. Våldtäktsmannen sniffar inte på oss för att kolla om vi ha ägglossning och därmed möjlighet att driva hans gener vidare. För länge sedan slutade vi tro att på samlaget enkom var tillåtet för att alstra barn. Och för länge sedan slutade kåtheten vara en ursäkt eller ens en förklaring till våldtäkt.
Din beskrivning påminner om kvinnosynen som gäller i stora delar av mellanöstern och i Afrika där kvinnor måste ha manligt beskydd och täcka sina kroppar och ibland också skyla sina ansikten för att få gå fredade.
Kan det vara en sådan man formad i den kulturen som fick syn på den fagra danska flickan och tog tillfället i akt tror du?
Jag tror det är sannolikt och kanske var han också ett tidningsbud ute i sommargryningen.
Citera
2016-12-28, 21:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Visst. Pur kåthet är en ursäkt till våldtäkt, typ "jag blev så kåt på dig att jag inte kunde låta bli". Men skulle denna kåta kille döda sin fresterska? Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Varför inte? Har något liknande aldrig skett förr?

Citat:
Jag känner inte till något sådant fall i verkligheten, i nutiden och i våra länder. Men om du gör det så kan du länka till ett sådant fall.

Mordet på Malin Kristiansen känns väl som att det kanske faller under det.

Edit: Även några sadomasochistiska lekar, eller våldtäkter - svårt att bevisa, som lett till dödsfall. Tänker på ett fall i Umeå och ett i Helsingborg.
Senast redigerad av Troian 2016-12-28 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in