2016-12-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst. Pur kåthet är en ursäkt till våldtäkt, typ "jag blev så kåt på dig att jag inte kunde låta bli". Men skulle denna kåta kille döda sin fresterska? Nej.

Varför inte? Har något liknande aldrig skett förr?
Citera
2016-12-28, 21:01
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En kropp kan dumpas från vilken väg som helst bara sådär.

Det intressanta är hur GM gått tillväga, har han tyngt ner kroppen tex? Är den naken eller paketerad?

Att bara rulla ut en kropp från en bil utan att ens veta hur djup sjön är eller om den kommer "fastna" på vägen är en sak men att varsamt och genomtänkt försöka gömma liket är en annan.

Vad vi vet är att det iaf tog 5 månader innan kroppen hittades och det talar för att GM visste vad han gjorde och kanske tom hade tidigare kunskap om platsen isig.
Det fanns ju flera dammar där, men om nu GM valt den som låg allra närmast vägen, kan det tyda på ren improvisation och inte planering.
Citera
2016-12-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, det finns ingen bild från övervakningen i Korsör. Polisen har endast tittat på filmen men lämnade ut en bild från Slagelse för att visa hur Emilie såg ut vid försvinnandet.
http://ekstrabladet.dk/112/overvaagning-bekraefter-emilie-forlod-stationen/6185496

Konstigt är: Polisen gick ut med denna bild om nån hade sett Emilie OCH människorna som var med på bilden.
Därför de behövde få tag på dom om de sett vart Emilie hade gått osv...
(För att det var i korsör) konstigt att det står slagsele...
Citera
2016-12-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Varför inte? Har något liknande aldrig skett förr?

Jag känner inte till något sådant fall i verkligheten, i nutiden och i våra länder. Men om du gör det så kan du länka till ett sådant fall.
Citera
2016-12-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om Emilue jobbade i affär, kan det kanske vara någon hon känt igen som erbjudit skjuts? Kund eller varuleverantör?
Det vore ett sammanträffande, att någon kl 04 på natten skulle råka Emilie och att hon i så fall skulle tacka ja. Det mesta är möjligt förstås, utifrån de knapphändiga fakta som hittills redogjorts för. Jag tror alltjämt att den enklaste förklaringen i bristen på kullkastande fakta, är att hon övermannats och frihetsberövats, kanske dödats, i närheten av Korsør stn.
Citera
2016-12-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det fanns ju flera dammar där, men om nu GM valt den som låg allra närmast vägen, kan det tyda på ren improvisation och inte planering.

Håller med. Jag tolkar tidigare info(om det nu stämmer) om de olika "sjöarna" som om GM valt en av de som inte torkar ut under året.. kan ju vara en slump såklart.
Citera
2016-12-28, 21:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Våldtäkt kan knappast vara betingat av pur kåthet.. Är det vad du tror eller vet du?

Det kan vara en mördare(även seriemördare) EM råkade ut för som hade något annat motiv än sexuellt, eller en våldtäksman, och det kan också vara så att det är en serievåldtäksman hon råkade ut för.

Nja, våldtäkter sker väl ibland där parterna känner varandra väl där det väl initialt finns ett sexuellt intresse hos mannen i vart fall som dock inte respekterar avvisandet när det väl kommer, eller är för berusad för att uppfatta avvisandet. D. v. s. att från början är är inte fråga om aggressiv maktdemonstration.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-28 kl. 21:15.
Citera
2016-12-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Konstigt är: Polisen gick ut med denna bild om nån hade sett Emilie OCH människorna som var med på bilden.
Därför de behövde få tag på dom om de sett vart Emilie hade gått osv...
(För att det var i korsör) konstigt att det står slagsele...

Det kanske syns på bilder från Korsör att samma människor går av där? Om dessa bilder visar ansikten kanske man inte vill visa dessa om det kan uppfattas som utpekande utan hellre ser att de uppmärksammar själva att de kanske sett något av intresse och hör av sig?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-28 kl. 21:14.
Citera
2016-12-28, 21:15
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske syns på bilder från Korsör att samma människor går av där? Om dessa bilder visar ansikten kanske man inte vill visa dessa om det kan uppfattas som utpekande utan hellre ser att de uppmärksammar själva att de kanske sett något av intresse och hör av sig?
Nej, signalementet på personerna stämmer inte med personerna på bilden.
Citera
2016-12-28, 21:16
Medlem
Citat:
Visst. Pur kåthet är en ursäkt till våldtäkt, typ "jag blev så kåt på dig att jag inte kunde låta bli". Men skulle denna kåta kille döda sin fresterska? Nej.
Kåthet ursäktar ingen våldtäkt, men driftsliv är ett och moraliskt handlande något annat. Jag är säker på att sexualdriften i vissa åldrar, hos vissa som ser tillfället, i nyktert eller påverkat tillstånd, med eller utan någon psykisk störning kan agera utifrån driftslivet på bekostnad av etiken.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Våldtäkt kan knappast vara betingat av pur kåthet.. Är det vad du tror eller vet du?

Det kan vara en mördare(även seriemördare) EM råkade ut för som hade något annat motiv än sexuellt, eller en våldtäksman, och det kan också vara så att det är en serievåldtäksman hon råkade ut för.
Varför inte? Om vederbörande GM brister i empati, är vrålkåt och ser tillfället. Sen finns det ju risk för eskalering också, oavsett vad som var uppsåtet med t ex stegrat våld. En del har svårt att dosera våldet. Bara för att ta ett exempel: testosteronkåta anaboliker med aggressionsproblem, kanske dessutom narkotika eller alkohol i kroppen, med eller utan någon primär psykisk störning (t ex psykopatiska drag, narcissism eller personlighetsförändring akut eller kroniskt pga substansmissbruk), som helt ohämmat kan slå ihjäl någon. Nu talar jag helt generellt, utanför trådämnet. Eller en kåt ungdom som vill "debutera" och inte hittar bättre än att begå våldtäkt, kosta vad det kosta vill.

Visst kan Emilie ha drabbats av en serievåldtäktsman/-mördare. Eller en debutant.
Citera
2016-12-28, 21:17
Medlem
Citat:
Jag känner inte till något sådant fall i verkligheten, i nutiden och i våra länder. Men om du gör det så kan du länka till ett sådant fall.

Har inget konkret exempel det är därför jag frågar.

Det verkar däremot som att våldtäkt ska ses ur en snäv vinkel där makten är det centrala. Som om våldtäktsmännen inte alls vore kåta.

En del tror att homo-sex beror på sjukdom och jag tror det handlar mer om preferenser när det kommer till bla kåthet. Ja vem vet..

Våra länder? Skulle man kunna anta att det finns en möjlighet till att det ser annorlunda ut annorstädes?
När det gäller tex kvinnosyn så gör det det iaf har jag hört.
Citera
2016-12-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det vore ett sammanträffande, att någon kl 04 på natten skulle råka Emilie och att hon i så fall skulle tacka ja. Det mesta är möjligt förstås, utifrån de knapphändiga fakta som hittills redogjorts för. Jag tror alltjämt att den enklaste förklaringen i bristen på kullkastande fakta, är att hon övermannats och frihetsberövats, kanske dödats, i närheten av Korsør stn.

En söndag morgon, någon kanske hämtat och lämnat bekanta från krogen, lämnat av någon vid tåget?

Men visst är det annars ganska troligt att överfallet skett vid/i parken hon brukade gå igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in