2016-12-28, 17:51
Medlem
Hazard får alltså en SIF som ST för ett straffmål? Känns ju som att det enbart var för att mjölka ur folk mer pengar genom packs och FIFA coins va? Sjukt kort i vilket fall som helst... lär bli snordyrt! Tror inte det hamnar under miljonen. Zlatan från veckans TOTW är precis runt millen. IF Aguero och IF Sanchez ligger på 1,3-1,4m.

Edit. Frågan är om min SIF Costa kommer gå ned i pris nu?? Vad tror ni? Iofs två olika typer av striker.
Senast redigerad av grahnen 2016-12-28 kl. 18:07.
Citera
2016-12-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hazard får alltså en SIF som ST för ett straffmål? Känns ju som att det enbart var för att mjölka ur folk mer pengar genom packs och FIFA coins va? Sjukt kort i vilket fall som helst... lär bli snordyrt! Tror inte det hamnar under miljonen. Zlatan från veckans TOTW är precis runt millen. IF Aguero och IF Sanchez ligger på 1,3-1,4m.

Edit. Frågan är om min SIF Costa kommer gå ned i pris nu?? Vad tror ni? Iofs två olika typer av striker.
Verkligen konstigt, visserligen sa Eddie Howe efter matchen att Hazards prestation var något av det bästa han någonsin sätt men ändå.

Samma med Pogbas IF, inte ens en assist i helgen? Tyckte inte heller han var så dominant. Blind borde ju definitivt fått det istället, mål och hållen nolla som föravarare. Det är som du säger, endast för att mjölka ur en jävla massa pengar.

Tror nog SIF Costa kommer vara kvar i ungefär samma prisklass. De två konkurrerar nog inte på samma sätt eftersom de är såpass olika.
Citera
2016-12-28, 18:54
Medlem
Någon som vill ta en match?
Skicka PM

Jag är ganska average skulle jag tro.
PS4
Citera
2016-12-28, 19:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
alla IF går upp..ofta får man ihop SBC utan att ha några länkar till IF kortet.. Jag brukar köpa på mig en hög discard IF varje vecka och spara till SBC..visst ser det tråkigt ut o ha 1,8m istället för 2,5m... menmen de 2,5m kan bli 3m i framtiden så det är värt det

Ådärkomdenja. Repeatable SBC som kräver 2 st TOTW-kort och 84 i rating. Knappt hade man börjat fundera på att fylla på med Banega, Terry och andra billiga 84-kort förrän EA slår till med denna SBC för att verkligen dammsuga på IF-kort.

Lite dubbla känslor nu. Glad att jag köpt på mig 15 st IF-kort för 11k som nu kommer sälja för det dubbla, missnöjd med att jag inte köpte fler. Trodde det skulle dröja länge innan vi fick en till IF-krävande SBC.
Citera
2016-12-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ådärkomdenja. Repeatable SBC som kräver 2 st TOTW-kort och 84 i rating. Knappt hade man börjat fundera på att fylla på med Banega, Terry och andra billiga 84-kort förrän EA slår till med denna SBC för att verkligen dammsuga på IF-kort.

Lite dubbla känslor nu. Glad att jag köpt på mig 15 st IF-kort för 11k som nu kommer sälja för det dubbla, missnöjd med att jag inte köpte fler. Trodde det skulle dröja länge innan vi fick en till IF-krävande SBC.

Den kom väldigt mycket tidigare än jag kunnat tro. Pengarsugna nu. Pogba och Hazard med i TOTW för insatser som för en normal spelare aldrig skulle komma med. Försöker väl suga ut så mycket som möjligt med det och alla nya SBC's som kom med den TOTW är känslan.

Min första känsla var, FAAAN skulle köpt på mig mer IF-spelare. Han fylla på med 28st igår kväll. Efter en stund nu känns de okej ändå. Var ju i valet och kvalet att köpa några i huvudtaget. Får tacka m4staSWE's svar som nog knuffa mig över kanten och köpte. Kan ändå ångra lite att jag inte köpte fler som bara låg på 10k. Men men, får se vad vinsten på dem 28 kort jag har. Ca 380k investerade i dem.

Borde man hålla lite på korten nu? Skorupski har bara gått från 10 till 13k och Valbuena från 14 till 18k. Borde väl rimligtvis stiga ju fler kort som försvinner? Kom inte ihåg hur länge SBC:erna är aktiva...

Borde man köpa fler? IF Dendocker går att köpa sig till för 13-13,5k.
Citera
2016-12-28, 20:03
Medlem
Såna skit sbcer... Säljer av allt jag kan göra bra vinst på. Massa if valbuena. Vietto. Allt 84 ratat som stigit.

SBCrna finns i 5 dagar till. Så frågan är när man bör kränga allt..?
Citera
2016-12-28, 20:32
Medlem
Vurte3Ns avatar
Sitter på ett par IF Nikolic samt dendocker (stavning) som någon skrev har dem gått upp till runt 13k.
Hur länge väntar ni med att släppa dem? Skall man kasta ut direkt kanske?
Citera
2016-12-28, 20:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Den kom väldigt mycket tidigare än jag kunnat tro. Pengarsugna nu. Pogba och Hazard med i TOTW för insatser som för en normal spelare aldrig skulle komma med. Försöker väl suga ut så mycket som möjligt med det och alla nya SBC's som kom med den TOTW är känslan.

Min första känsla var, FAAAN skulle köpt på mig mer IF-spelare. Han fylla på med 28st igår kväll. Efter en stund nu känns de okej ändå. Var ju i valet och kvalet att köpa några i huvudtaget. Får tacka m4staSWE's svar som nog knuffa mig över kanten och köpte. Kan ändå ångra lite att jag inte köpte fler som bara låg på 10k. Men men, får se vad vinsten på dem 28 kort jag har. Ca 380k investerade i dem.

Borde man hålla lite på korten nu? Skorupski har bara gått från 10 till 13k och Valbuena från 14 till 18k. Borde väl rimligtvis stiga ju fler kort som försvinner? Kom inte ihåg hur länge SBC:erna är aktiva...

Borde man köpa fler? IF Dendocker går att köpa sig till för 13-13,5k.

Jag skulle vilja se statistik på chansen att få en IF Pogba, Hazard, Icardi, Lacazette, Thiago, Thiago Silva jämfört med säg IF Plattenhardt via denna TOTW SBC. Rimligen kan chansen inte vara 2/23 att få Pogba/Hazard (ca 9%), eller 6/23 (ca 26%) att dra ett kort som är en ekonomisk plusaffär (någon av de kort jag nämnde?). Nej, känns som en dålig affär att testa lyckan.

Kommer själv avvakta lite. Tror marknaden floodar med IF-kort nu som såldes för 11k efter daily Futmas SBC avslutades, och i takt med att de försvinner kommer priserna gå uppåt.
Citera
2016-12-28, 20:59
Medlem
Citat:

som sagt sådana SBC kommer regelbundet..så bara och dunka hem if när de går billigt

EDIT: Steg ju inte så våldsamt dock.. bruma 21k köpta för 15, Valbuena 20k köpt för 13-14 osv..discard if har bara stigit 2-3k
Senast redigerad av m4staSWE 2016-12-28 kl. 21:03.
Citera
2016-12-28, 21:02
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Jag skulle vilja se statistik på chansen att få en IF Pogba, Hazard, Icardi, Lacazette, Thiago, Thiago Silva jämfört med säg IF Plattenhardt via denna TOTW SBC. Rimligen kan chansen inte vara 2/23 att få Pogba/Hazard (ca 9%), eller 6/23 (ca 26%) att dra ett kort som är en ekonomisk plusaffär (någon av de kort jag nämnde?). Nej, känns som en dålig affär att testa lyckan.

Kommer själv avvakta lite. Tror marknaden floodar med IF-kort nu som såldes för 11k efter daily Futmas SBC avslutades, och i takt med att de försvinner kommer priserna gå uppåt.

Låter vettigt tills dem billigare gått, Lasne går för 14-15k nu men jag gör som dig och avvaktar någon dag.
Citera
2016-12-28, 21:44
Medlem
Qirrens avatar
Hade massa handelsspärrade guldkort som jag förmodligen aldrig kommer använda. Så jag "slösade" två billiga TOTW-spelare för att göra SBCn där man får en TOTW som går att sälja.
Fick åtminstone en Icardi. Men han gick billigare än vad jag trott, ynka 80k.
Citera
2016-12-28, 22:44
Medlem
tvantenns avatar
Vad fan är grejen med att spelarna blir helt jävla förlamade när man kommer upp i div.2?
Spelar ingen roll vad man gör, allt går åt helvete i alla fall. Har pendlat mellan div.2 & div.3 ett tag nu och det vill fan inte fungera i div.2 medans det rullar på hur bra som helst i div.3.
Blir så jävla less
Senast redigerad av tvantenn 2016-12-28 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in