2016-12-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Det är från samma artikel.
Tyvärr sades inte informationen du efterfrågade i EN och samma mening.
Men du kanske har förmågan att lägga ihop ett och ett. (PS, det blir två)
Du kanske också har förmågan att söka efter information själv?

Och blev lite nyfiken på ditt nick, foolson, har det en logisk förklaring?
Hur mycket man än slår ihop ett och ett så står det ingenstans att offret var en "främmande kvinna". Eller?

Är det inte så noga med ordvalen plötsligt?
Citera
2016-12-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om Lottas anhöriga hade gått allmänhetens ärende - vore det ju lämpligast att säga sanningen och varna andra kvinnor från att inleda ett förhållande med Martin.

Att ljuga och låtsas att de knappt kände varandra eller att hon försökte undkomma honom, kommer ju inte att hjälpa nästa kvinna som faller för Martin. Denna kanske tror att hon med "sin kärlek" kan förändra Martin - precis som antagligen också Lotta trodde.

Att ljuga om brottets bakgrund om våld i nära relation mellan två personer i ett pågående förhållande, får hela brottet att framstå som något helt annat. I värsta fall lurar man något nytt offer att gå på myten om den "snälle pojkvännen Martin".

Anhöriga agenda kan därför knappast vara att måna om andra kvinnor!
Då hade man sagt sanningen.
Nu var det där en kommentar gällande media, gjord av dig, inte anhöriga. Du dribblar bort dig själv.

Var det allt du klarade av att kommentera, en påhittad kommentar om de anhöriga?
Citera
2016-12-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Hur mycket man än slår ihop ett och ett så står det ingenstans att offret var en "främmande kvinna". Eller?

Du är en sådan som letar efter minsta lilla fel istället för att se helheten och hur det egentligen ligger till.
Du får allt serverat. Men ändå är du inte nöjd.
Hur gammal är du?
Du framstår som ung i ditt sätt att resonera och sättet du argumenterar på.
Som sagt, du får allt serverat och ändå kan du inte se...
Tyvärr kommer du inte att få det av mig längre i alla fall.
Sök själv och du ska finna.
Tackar för diskussionen, om än undermålig, mellan oss.
Men här avslutas vår diskussion pga bristen hos dig gällande kompetens och förkunskaper i fallet.
Citera
2016-12-28, 13:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det står ingenstans i artikeln att "en stalkande man bryter sig in och slår ihjäl en främmande kvinna". Det var vad jag efterfrågade.

Försök igen?

Om ni nu är så upprörda över anhörigas ordval och versioner så får ni ju för jösse namn vara noggranna med era egna ordval och versioner.

Jag har i mitt postade inlägg inte skrivit att det var ett citat ur någon artikel - vad får du det ifrån?
Jag har skrivit att Martin beskrevs som en stalkande man som bryter sig in hos en främmande kvinna.

Det är precis så Lottas vänner och anhöriga beskrev brottet från början. De angav också att Martin och Lotta knappt kände varandra. Någon sa att de hade träffats en gång.

Idag vet vi att det inte var så. Men trots detta fortsätter Lottas syster att i media att påstå att Lotta och Martin inte var i ett kärleksförhållande och att Lotta endast svarade på hans sms - för att hon var rädd!
Om du läser din Fup , ffa sms-återgivningen, kommer du också till slut att inse att detta är lögn.

Börja med Fupen, läs och begrunda, jämför denna därefter med medierapporteringen - och skriv först därefter ytterligare inlägg här.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-28 kl. 13:26.
Citera
2016-12-28, 13:28
Medlem
Citat:
Du är en sådan som letar efter minsta lilla fel istället för att se helheten och hur det egentligen ligger till.
Du får allt serverat. Men ändå är du inte nöjd.
Hur gammal är du?
Du framstår som ung i ditt sätt att resonera och sättet du argumenterar på.
Som sagt, du får allt serverat och ändå kan du inte se...
Tyvärr kommer du inte att få det av mig längre i alla fall.
Sök själv och du ska finna.
Tackar för diskussionen, om än undermålig, mellan oss.
Men här avslutas vår diskussion pga bristen hos dig gällande kompetens och förkunskaper i fallet.
Det är ju du/ni som letat minsta lilla fel i vad offret och de anhöriga sagt och gjort. Inte lika kul när man är den vars ord och agerande granskas själv?

Det enda du har serverat är lögner och påhitt så jo då jag ser, jag ser att du är en lögnare utan täckning för dina påståenden.

Jag har full förståelse för att du inte vill diskutera mer för du står med brallorna vid anklarna nu, kallt om rumpan?

Att ägna alla sina inlägg åt att kasta skit på ett mordoffers anhöriga för hur de har uttryckt sig, beskrivit saker, anklaga de för lögner och förtal och vilka ordval de gjort för att sedan själv hitta på och ljuga och inte alls bry sig om vilka ordval som görs eller om det finns täckning för påståendena är direkt löjeväckande och ytterst pinsamt för dig/er.

Det är ok att erkänna när man har fel, det gör inte ont och livet går vidare. Istället visar du ditt rätta jag och börjar med invektiv och personangrepp.
Citera
2016-12-28, 13:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Ska vi lägga upp kromosomtester på Lotta och Martin också, för att för dig bevisa att de var av kvinnligt respektive manligt kön?
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-28 kl. 13:34.
Citera
2016-12-28, 13:32
Medlem
Citat:
Jag har i mitt postade inlägg inte skrivit att det var ett citat ur någon artikel - vad får du det ifrån?
Jag har skrivit att Martin beskrevs som en stalkande man som bryter sig in hos en främmande kvinna.

Det är precis så Lottas vänner och anhöriga beskrev brottet från början. De angav också att Martin och Lotta knappt kände varandra. Någon sa att de hade träffats en gång.

Idag vet vi att det inte var så. Men trots detta fortsätter Lottas syster att i media att påstå att Lotta och Martin inte var i ett kärleksförhållande och att Lotta endast svarade på hans sms - för att hon var rädd!
Om du läser din Fup , ffa sms-återgivningen, kommer du också till slut att inse att detta är lögn.

Börja med Fupen, läs och begrunda, jämför denna därefter med medierapporteringen - och skriv först därefter ytterligare inlägg här.
Jag har inte heller påstått att det är ett citat ur en artikel, var får du det ifrån?

Du har påstått att den beskrivningen har getts om brottet i media, backa nu upp det med en källa där den beskrivningen ges?
För du sitter väl inte och hittar på?
Citera
2016-12-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ska vi lägga upp kromosomtester på Martin och Lotta också, för att för dig bevisa att de var av kvinnligt respektive manligt kön?
Allt du behöver göra är att ge en källa till en artikel där beskrivningen av brottet är att "en stalkande man bryter sig in och slår ihjäl en främmande kvinna"?
Citera
2016-12-28, 13:36
Medlem
En fundering,
Om Lotta istället sagt som det var till anhöriga,
Att hon ville ha en relation och en framtid med Martin.
Vad hade hänt då?
Jo, hon hade säkerligen förlorat Per, exet.
Hon talade ju inte heller om sin tidigare relation som pågick under en längre tid.
Var det för att behålla Per?
Men varför i hela friden hålla någon kvar när man inte vill ha personen ifråga?
Varför hemlighöll, kanske fel ord, Lotta sina relationer?
Hon dolde dem mer än visade dem i alla fall.
Citera
2016-12-28, 13:41
Medlem
Läser man sms mellan dem, så vill Martin avsluta relationen flera gånger.
Han träffar till och med en annan, öppet.
Han döljer inget, till skillnad mot Lotta.
Varför vill Lotta ha Martin så extremt?
Och varför i hela friden dölja det utåt?
Citera
2016-12-28, 13:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
En fundering,
Om Lotta istället sagt som det var till anhöriga,
Att hon ville ha en relation och en framtid med Martin.
Vad hade hänt då?
Jo, hon hade säkerligen förlorat Per, exet.
Hon talade ju inte heller om sin tidigare relation som pågick under en längre tid.
Var det för att behålla Per?
Men varför i hela friden hålla någon kvar när man inte vill ha personen ifråga?
Varför hemlighöll, kanske fel ord, Lotta sina relationer?
Hon dolde dem mer än visade dem i alla fall.

Ja något skäl till att undanhålla sanningen måste hon ju haft.
Tänkvärt är kanske att hennes tidigare relation med "Magnus" under 7 (!) år aldrig ledde till att varken han eller hon presenterades för varandras anhöriga. kanske lite märkligt.
Citera
2016-12-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ja något skäl till att undanhålla sanningen måste hon ju haft.
Tänkvärt är kanske att hennes tidigare relation med "Magnus" under 7 (!) år aldrig ledde till att varken han eller hon presenterades för varandras anhöriga. kanske lite märkligt.

Ja, jag tänker i samma banor.
Känns märkligt, måste jag säga.
Nu har jag inte sett någon bild på Per eller Magnus
Men kanske ville hon dölja att hon gillade killar med ett bad guys utseende?
I sådana fall skulle även Magnus ha ett sådant utseende om tesen ska stämma.
Och per, ett mer Svensson utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in