2016-12-27, 23:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Ombildningar i allmänyttan kan endast ske om politikerna tillåter det, vilket dom inte gör nu sen rödgröna tog över i Stockholm. Du får det låta som det är en naturlag och bara köra på vilket inte är fallet.
Det är inte bara allmännyttan som ombildar. Den största delen är fortfarande privata hyresvärdar som låtit ombilda pga hyresrätter inte har sitt rätta värde.

Citat:
Volvo 240 som första bil? Vilken värld lever du i, är du kvar i år 1992? Haha, du är en riktig stolle.
Vad jag vet är det ingen fel på en 240, den rullar precis lika bra som en Ferrari och lär vara mycket billigare. Gör den jobbet så förstår jag inte problemet?

Citat:
Alla ska ha samma skit som snål-sune= volvo 240 som första bil och bo sambo på 24 kvadrat. Aldrig hört talas om någon som bor sambo på 24 kvadrat meter eller ens ensam på det förutom 20 åringar eller psykiskt sjuka.

Du får bo exakt hur du vill för mig, bara du betalar ur egen ficka. Och allt ditt resonemang går ju ut på att någon annan ska betala din hyra.

En sak är säker. Det är ditt egoistiska synsätt som upprätthåller "bostadsbristen" och förstör för folk som skulle behöva en hyresrätt snabbt. Exakt alla förlorar på detta när arbetsgivare inte ens kan hitta personal eftersom det inte går att hyra hyresrätter med kort varsel.
Citera
2016-12-28, 00:02
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte bara allmännyttan som ombildar. Den största delen är fortfarande privata hyresvärdar som låtit ombilda pga hyresrätter inte har sitt rätta värde.

Vad jag vet är det ingen fel på en 240, den rullar precis lika bra som en Ferrari och lär vara mycket billigare. Gör den jobbet så förstår jag inte problemet?

Du får bo exakt hur du vill för mig, bara du betalar ur egen ficka. Och allt ditt resonemang går ju ut på att någon annan ska betala din hyra.

En sak är säker. Det är ditt egoistiska synsätt som upprätthåller "bostadsbristen" och förstör för folk som skulle behöva en hyresrätt snabbt. Exakt alla förlorar på detta när arbetsgivare inte ens kan hitta personal eftersom det inte går att hyra hyresrätter med kort varsel.

Det är inget nytt att du är helt väck i roten. Inget fel på en volvo 240 år 2017......24 kvadrat meter. Herregud. Behåll dessa saker för dig själv du och pracka inte på andra ditt fattighjon skräp. Kommunist-sune.
Åkte inte ens i en volvo 240 som 21-åring och första bil utan köpte en bättre begagnad audi med 250 hästkrafter.

Ingen betalar min hyra med privatvärd och byggd på 40-talet. Hyresvärden får lägre vinst däremot, tydligen gör dom miljonvinster när jag läst deras ekonomi, mer ska dom inte ha.
Senast redigerad av slemhog 2016-12-28 kl. 00:05.
Citera
2016-12-28, 00:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är inget nytt att du är helt väck i roten. Inget fel på en volvo 240 år 2017......24 kvadrat meter. Herregud. Behåll dessa saker för dig själv du och pracka inte på andra ditt fattighjon skit.

Folk betalar uppåt tre millar för 24 kvadratslgh i sthlm city med stockholmsdusch. Det du slemmet. Det kommer du aldrig att begripa dig på.

Men sådana är ni vänstertomtar. Ni vill bara betala vad ni tycker något är värt, men att andra har en annan uppfattning skiter ni fullständigt i. Då ska mellanskillnaden läggas på skatten....

Rättvist och bra, eller kanske inte?
Citera
2016-12-28, 00:06
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Folk betalar uppåt tre millar för 24 kvadratslgh i sthlm city med stockholmsdusch. Det du slemmet. Det kommer du aldrig att begripa dig på.

Men sådana är ni vänstertomtar. Ni vill bara betala vad ni tycker något är värt, men att andra har en annan uppfattning skiter ni fullständigt i. Då ska mellanskillnaden läggas på skatten....

Rättvist och bra, eller kanske inte?

Jodå, jag betalar vad saker är värt och marknadspris, tex en etagevåning i costa del sol på 75 m2 och 20 m2 terass för 1.1 miljoner. Det du.

Har aldrig sett någon kommunist eller vänstetomte äga sportbilar, båtar eller lägenheter i costa del sol.... vart får ni allt ifrån

Den stora skillnaden mellan dig och mig är att jag inte bryr mig om jag får betala 3-4 %mer i skatt till en bra välfärd eller några hundralappar till subventioner medans du inte vill betala skatt, skattesmitare som du är.
Senast redigerad av slemhog 2016-12-28 kl. 00:09.
Citera
2016-12-28, 00:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jodå, jag betalar vad saker är värt och marknadspris, tex en etagevåning i costa del sol på 75 m2 och 20 m2 terass för 1.1 miljoner. Det du.

Har aldrig sett någon kommunist eller vänstetomte äga sportbilar, båtar eller lägenheter i costa del sol.... vart får ni allt ifrån

Kan du vara där på vintern ens? Lär inte vara någon höjdarisolering direkt...

Håll dig där du, det verkar vara ett ställe för dig.
Citera
2016-12-28, 00:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Den stora skillnaden mellan dig och mig är att jag inte bryr mig om jag får betala 3-4 %mer i skatt till en bra välfärd eller några hundralappar till subventioner medans du inte vill betala skatt, skattesmitare som du är.

"Bra välfärd" är att just du har en billig hyresrätt? Nej det vill jag såklart inte ge några subventioner till. Du är redan subventionerad så det räcker och blir över.

Det man däremot borde förmånsbeskatta är bruksvärdesreglerade hyresrätter. Ju mer rabatt mot marknadspris desto högre skatt.

Mellanskillnaden kan då gå till subventioner till byggandet av nya hyresrätter. Det är väl en fair deal slemmet?
Citera
2016-12-28, 00:12
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Kan du vara där på vintern ens? Lär inte vara någon höjdarisolering direkt...

Håll dig där du, det verkar vara ett ställe för dig.

Jag betalar vad saker kostar som sagt, vilket du påstår jag inte gör. Jag betalar inte dom svindyra saker du tycker är prisvärda och gör en dålig affär.

Jodå, ddet är väl en 18 grader på vintern tom på vissa områden i costa del sol, ,ioftast är det 15 grader på vintern, men jag ska ju bara hyra ut lägenheten och var där ett par veckor på på hösten i bästa fall.

Inköpspris 1.5 millar och förväntad avkastning i snitt är 15-16 000 euro år minus skatt och förvaltningskostnader på 10%.
Senast redigerad av slemhog 2016-12-28 kl. 00:14.
Citera
2016-12-28, 00:17
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
"Bra välfärd" är att just du har en billig hyresrätt? Nej det vill jag såklart inte ge några subventioner till. Du är redan subventionerad så det räcker och blir över.

Det man däremot borde förmånsbeskatta är bruksvärdesreglerade hyresrätter. Ju mer rabatt mot marknadspris desto högre skatt.

Mellanskillnaden kan då gå till subventioner till byggandet av nya hyresrätter. Det är väl en fair deal slemmet?

Nej, vi ska alla betala subventioner solidariskt. Du ska tänka på dom lägre bemedlade i samhället och dom yngre kurt-sune, desutom vet du mycket väl att riktade bostadsbidrag som försvinner när folk går från bidrag eller deltid till heltid skapar ingen motivation att jobba då man får knappt ingenting mer i plånboken då hyran rusar. Vad har du för åsikt och lösning på det problemet tänkte du? Eller det kanske du skiter i?
Citera
2016-12-28, 00:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag betalar vad saker kostar som sagt, vilket du påstår jag inte gör. Jag betalar inte dom svindyra saker du tycker är prisvärda och gör en dålig affär.

Bruksvärdesreglerat är inte "vad det kostar". Då har du rabatt.

Citat:
Jodå, ddet är väl en 18 grader på vintern tom på vissa områden i costa del sol, ,ioftast är det 15 grader på vintern, men jag ska ju bara hyra ut lägenheten och var där ett par veckor på på hösten i bästa fall.
har för mig att husen inte har den bästa isoleringen och vintern i spanien är lite "sådär", men visst våren kommer ju snabbt.

Citat:
Inköpspris 1.5 millar och förväntad avkastning i snitt är 15-16 000 euro år minus skatt och förvaltningskostnader på 10%.

Ja det låter ju som ett självspelande piano det där. Vad är haken?
Citera
2016-12-28, 00:21
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Bruksvärdesreglerat är inte "vad det kostar". Då har du rabatt.

har för mig att husen inte har den bästa isoleringen och vintern i spanien är lite "sådär", men visst våren kommer ju snabbt.

Ja det låter ju som ett självspelande piano det där. Vad är haken?

Man har ju driftskostnader och ränteutgifter på 2000 ränta på lånet och driftskostnader på 1500-2000 ungefär som månadsavgift (ägarlägenheter i spanien) så vinsten blir väl 60 000 kr per år. Det är 20% vinst på kapitalet man lagt som kontantinsats, sen värdeökningen lär va grym närmaste 10 åren.
Jag är nöjd med 4% avkastning som sagt och känslan att äga ett flashigt lägenhet i costa del sol =)

Men det duger väl inte åt dig.
Senast redigerad av slemhog 2016-12-28 kl. 00:26.
Citera
2016-12-28, 00:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej, vi ska alla betala subventioner solidariskt.
Det håller jag med om, men subventioner ska bara gå till de som behöver det för tillfället och inte till folk som redan klarar sig väl.

Citat:
Du ska tänka på dom lägre bemedlade i samhället och dom yngre kurt-sune,
Det är just det jag gör till skillnad mot vissa andra som bara tänker på sig själv och sin låga hyra som han tycker sig ha rätt till.

Citat:
desutom vet du mycket väl att riktade bostadsbidrag som försvinner när folk går från bidrag eller deltid till heltid skapar ingen motivation att jobba då man får knappt ingenting mer i plånboken då hyran rusar.
Det beror väl på vad man ställer för krav på folk för att få bidraget?

Hyreskommunism där alla ska betala subventioner till hyresrätter är ännu mer ineffektivt eftersom det då knappast heller lönar sig att jobba mer om man ändå inte behöver betala för sig, vad det egentligen kostar.

Citat:
Vad har du för åsikt och lösning på det problemet tänkte du? Eller det kanske du skiter i?
lösningen är att se individen. Vissa kanske behöver bidraget permanent för att de är sjuka och då är det inte mycket att göra.

Medan andra kanske ska ha en spark i baken och söka jobb som en galning?

Sedan ska man såklart bara kunna få ut en miniminivå på bidraget som inte medger något lyxliv. Vill man ha det flott får man se till att betala själv.

Man får nöja sig med en "volvo 240" helt enkelt.
Citera
2016-12-28, 00:29
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Det håller jag med om, men subventioner ska bara gå till de som behöver det för tillfället och inte till folk som redan klarar sig väl.

Det är just det jag gör till skillnad mot vissa andra som bara tänker på sig själv och sin låga hyra som han tycker sig ha rätt till.

Det beror väl på vad man ställer för krav på folk för att få bidraget?

Hyreskommunism där alla ska betala subventioner till hyresrätter är ännu mer ineffektivt eftersom det då knappast heller lönar sig att jobba mer om man ändå inte behöver betala för sig, vad det egentligen kostar.

lösningen är att se individen. Vissa kanske behöver bidraget permanent för att de är sjuka och då är det inte mycket att göra.

Medan andra kanske ska ha en spark i baken och söka jobb som en galning?

Sedan ska man såklart bara kunna få ut en miniminivå på bidraget som inte medger något lyxliv. Vill man ha det flott får man se till att betala själv.

Man får nöja sig med en "volvo 240" helt enkelt.

Misstänkte lösningen såg ut så, sök jobb eller svält ihjäl. Socialbidraget är för högt tom.

"vi vill inte se folk svälter men för övrigt ska inga standardkrav kunna ställas" - Fredrik Ruinfeldt, sovande folket 1993.

Du är en hård person, sune. 24 m2, volvo 240, äta blodpudding, söka jobb som en galning. marknadshyror och låglönejobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in