Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Över 36.000 inlägg, och enighet har ännu inte nåtts om vi har en bostadsbubbla eller ej?
Jag väntar på det slutliga beviset. När de första vägglusangripna och mögelskadade modulbarackerna för "särskilt nyutsatta" ombildas till BRF, så är det dags att sälja av - och krypa ned i bergrummet.
Men det är klart, marknaden har alltid rätt. En samlad familjeförmögenhet för en tulpanlök kan vara ett klipp, likaså länkade lilla lagoma lya!
http://skonahem.com/okategoriserade/12-kvadratmeter-for-2-miljoner-i-stockholm-har-ar-hemnets-minsta-lagenhet/
Ha ha

Detta är ju parodiskt. Denna "lägenhet" (eller skrubb eller vindskupa osv) är ju klaustrofobisk, och nu väntar vi bara på att en mäklare ska hojta" "Det finns ingen spekulation, för det råder bostadsbriiiiist och folk måste ju boooo, fattaruuuu!"
Det finns inte en jävel som köper detta borderlineobjekt för att bo i.
12 kvm
Vansinnets gräns har passerats ... för länge sen ...
Det är lite kul att reflektera över Gamla stans utveckling också. Ett dåligt planerat, trångt, slummigt, skitigt och gyttrigt bostadskomplex utan grönska och ljus har blivit superhett - och fashionabelt
Jag undrar vad en fjortonhundratalsmänniska skulle säga om dagens uppfräschning
Jag memorerar denna lya. Ett perfekt bubbelsymptom.
Och återigen: världen är upp och ner! Asdyr, skitdålig standard har plötsligt blivit det nya svarta .... arbetarklassen brer sig ut sig i småstäder och på bondlandet, får frisk luft, pengar över och massor av boyta, medan överklassen klämmer in sig ett idiotobjekt som det här ...
Ha ha
Det är nog dörren som gör störst intryck på mig
Man kan inte ha en dörr som är 1.50 hög och en sådan takhöjd.
Hur ska lyan ventileras, och vad händer om det brinner ... spelar det någon roll att man bor i ett sorkhål om det brinner
Troligen, ja.
Vid brand, vad inte mer än två personer i lägenheten, och var gärna kort
Så skriver nog mäklaren i sin säljfolder