2016-12-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har inte sett uppgift om det, annat än han som påstod att han hittat en säck med kläder tidigare (som inte behöver vara hennes dock).

Ja precis. Det framkommer nog mer information i ärendet efter julledigheterna.
Citera
2016-12-27, 22:52
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Delvis. Tror inte att folk hänger på ett arabcafé och röker vattenpipa av en slump utan att det är ett tecken på hennes umgänge.
Jaha, så dina fördomar gäller inte flyktingar, det gäller folk som röker vattenpipa.

Lägg ner, du är ute på alldeles för hal is innan vi vet mer.
Citera
2016-12-27, 22:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja precis. Det framkommer nog mer information i ärendet efter julledigheterna.

Eller så väljer de att vara tysta om det pga av förundersökningssekretess?
Citera
2016-12-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Jaha, så dina fördomar gäller inte flyktingar, det gäller folk som röker vattenpipa.

Lägg ner, du är ute på alldeles för hal is innan vi vet mer.

Ingen fördom. Slutsats av att ha tittat på caféets instagram-konto. Tror inte att hon och hennes danska vänner helt plötsligt kommit på att man ska röka arabisk vattenpipa utan det är något man fått intresse för genom arabiskt umgänge. Precis som de flesta kulturutbyten sker, genom att man möter människor ifrån andra länder och kulturer.

Du verkar att vara den fördomsfyllda som drar massa konstiga slutsatser av vad andra skriver.
Citera
2016-12-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så väljer de att vara tysta om det pga av förundersökningssekretess?

Media kommer nog förr eller senare att publicera uppgifter förr eller senare med tanke på det stora intresset i Sverige och framförallt i Danmark. Precis som det brukar i alla uppmärksammade mordfall

Jag förutsätter att sekretess råder, men på något konstigt sätt kommer det fram information i alla fall
Citera
2016-12-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ingen fördom. Slutsats av att ha tittat på caféets instagram-konto. Tror inte att hon och hennes danska vänner helt plötsligt kommit på att man ska röka arabisk vattenpipa utan det är något man fått intresse för genom arabiskt umgänge. Precis som de flesta kulturutbyten sker, genom att man möter människor ifrån andra länder och kulturer.

Du verkar att vara den fördomsfyllda som drar massa konstiga slutsatser av vad andra skriver.

Jag ställer mig än så länge öppen för nationalitet på GM. Det kan vara en genomresande eller en infödd dansk.
Citera
2016-12-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag ställer mig än så länge öppen för nationalitet på GM. Det kan vara en genomresande eller en infödd dansk.

Jag med.
Citera
2016-12-27, 23:08
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:

Du började med att framhålla campingägarens flyktingintresse. Sedan bygger du på med teorin att någon som har bott på campingen i Borup träffade en 17-årig tjej som ska sjunga i kyrkokören morgonen därpå och stämmer träff med henne i Korsør kl 4 på morgonen. Vid träffen dödar han henne och kör kroppen till Borup. Det är inte jag som har fördomar.

Behåll din teori, jag väntar tills jag vet mer.
Citera
2016-12-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Du började med att framhålla campingägarens flyktingintresse. Sedan bygger du på med teorin att någon som har bott på campingen i Borup träffade en 17-årig tjej som ska sjunga i kyrkokören morgonen därpå och stämmer träff med henne i Korsør kl 4 på morgonen. Vid träffen dödar han henne och kör kroppen till Borup. Det är inte jag som har fördomar.

Behåll din teori, jag väntar tills jag vet mer.

Det är inte min teori utan din baserat på fördomar om vad jag skrivit.
Citera
2016-12-27, 23:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
GM har säkert en koppling till området. Så brukar det vara. O jag tror inte att detta är något undantag. Däremot säger jag att gm inte bor nära dammen vilket i sig inte är helt omöjligt men med tanke på avståndet så är jag skeptisk om han (det är oftast en han) nu inte var på väg "hem" och fick syn på Emelie och tog tillfället i akt (i så klart negativ mening). Så visst, han kan bo i närheten av dammen men som jag skrev i ett tidigare inlägg...föga troligt.
Som jag också nämnde...nu ser vi att polisen får in en massa tips/iakttagelser som folk börjar koppla till denna tragiska händelse.

Jag sätter inte heller mina slantar på att det är någon dom bor där, eller i alla fall inte som ett permanent boende. Möjligen partiellt under tiden man ligger ute på jobb eller så. Hur som helst, jag tror chanserna att hitta puckot är större nu när man har dumpningsplatsen en bra bit bort än om hon hade lämnats kvar på platsen där hon sist sågs. Dumpningsplatsen säger någonting som kan leda utredningen vidare. Dessvärre finns säkert mindre teknisk bevisning än om man hittat henne direkt inne Korsør, men jag tror man kommer greja det här
Citera
2016-12-27, 23:14
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Det är inte min teori utan din baserat på fördomar om vad jag skrivit.
Vad är din teori då? Glöm inte att ta med campingägarens flyktingintresse, vattenpipa och orterna.
Citera
2016-12-27, 23:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Inte specifikt det men i närområdet till fyndplatsen fanns både ett asylboende och camping med asylvurmande ägare. Det sammantaget med att hon var på ett arabcafé under kvällen gör det intressant. Kan tänka mig att Slagelse med 80 000 invånare är en ort en del åker och festar på såvida man inte åker till Köpenhamn. I Borup eller Korsør är det förmodligen inte något inget uteliv att tala om. Kanske var även gm ute i Slagelse?

Har tidigare varit inne på att hon kanske initialt frivilligt följt med någon som hon träffat mellan rökdimmorna på arabcaféet där de rökte vattenpipa och Korsør för att sedan hamna i Borup dit antagligen gm har någon sorts anknytning.

Vad menas med "arabcaféet"? Att det ägs av en arab eller vad? Att röka vattenpipa är ju väääldigt vanligt bland unga människor oavsett härkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in