2016-12-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske inte lika många som promenerar eller rastar hundar på den sidan...därav den långa upptäcktstiden?
Det är ju inte precis några badsjöar, detta komplexet. Jag antar iallafall att det är någon av dammarna/sjöarna på sydsidan om Regnemarks bakke. Om man strosar längs med den lär man inte se mycket av ett paket trycks mot en damms norra brink. Och går man till äventyrs söder om dammarna så kanske det är för långt avstånd för att råka se något tryckt mot en damms norra brink. Förmodligen är där väl vass, alger och allmän grönska som skymmer också. Kanske behövdes det en snö- och isfri vinter för att blottlägga paketet. Kanske skulle det missas under väldigt mycket längre tid om inte en nyfiken hund fått vittring...
Citera
2016-12-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag kan tänka mig att det är därifrån denna bild härstammar, men om hon hittades där vet jag inte?
http://www.ladda-upp.com/bilder/86106/emilie-meng
Utmärkt! Den blå bussen på "din" bild måste vara det polisiära (eller något) provisorium som jag misstog för möjlig stuga på bilden nedan.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-interesserer-sig-campingplads-taet-ved-emilie-mengs-findested
Citera
2016-12-27, 19:29
Bannlyst
bra jobbat med bilderna även om det hade varit avklarat direkt om nån surfat runt på danska forum då dedär syns från stora vägen. Borde finnas flashback danmark, norge osv då det hade hjälpt väldigt mycket pga språkoförståelse osv.

Tycker inte vi kan hurra för att just den sjön är fyndplatsen. Bara kolla på lisa holm-fallet dör dom spärrade av ladan och allt och genomsökte hela området. Väldigt färskt och dom kommer gå igenom hela området i jakt på bevis. kvitton etc som man faktiskit kan tappa som gm.

för övrigt om det är fyndplatsen så är det ett vanskligt ställe att dumpa ett lik på. Privat väg och en ensam bil där kan absolut väcka misstanke om en polis kör förbi. Nu när vi också vet ungefär fyndplats så känns det heller inte troligt att gm skulle dumpat henne samma dag då det hade varit ljust vid den tiden.
Citera
2016-12-27, 19:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Utmärkt! Den blå bussen på "din" bild måste vara det polisiära (eller något) provisorium som jag misstog för möjlig stuga på bilden nedan.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-interesserer-sig-campingplads-taet-ved-emilie-mengs-findested
Jag hittade din bild med högre upplösning och det verkar vara samma buss.
https://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.dr.dk/images/crop/2016/12/27/1482843264_scanpix-20161227-100614-l.jpg&imgrefurl=https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-politi-afhoerer-syv-unge-brandoverfald-mod-hjemloes&h=2608&w=4641&tbnid=YmD5yp0Kezp8mM&tbnh=1 68&tbnw=300&usg=__pjl3oavbFHpPu_REak8pciEvnv0=&doc id=0R28SbWGvnNnoM
Citera
2016-12-27, 20:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag tycker platsen där kroppen dumpats är intressant bla för närheten till campingen och jag tror knappast man ska bli förvånad om det är en camping som GM har besökt en eller flera ggr.

Det är inte den typ av camping som många känner igen ifrån blockbuster-serier som Böda Camping eller någon familjecamping med pooler och lekplatser utan en mindre mer rustik variant i naturskönt område som troligen främst lockar barnfria vuxna med friluftsintresse.
Det finns även stugor till uthyrning så det kan ju locka andra tillfälliga besökare med såklart.

Om man antar att platsen inte är slumpmässigt utvald så kan det mycket väl finnas en koppling mellan GM och campingen.

Det borde finnas goda möjligheter att gå igenom de besökare campingen haft men det behöver heller inte vara fullt så enkelt.
Vad jag förstår så är det fler än boende på campingen som besöker området och dess restaurang tex. Däremot är det uppenbarligen ett spår värt att följa upp för utredarna.

I agree! Och de har nog börjat gå igenom besökare som reggat sig på campingen under året samt stämt av med kortnummer som använts för betalning även i restaurangen.
Citera
2016-12-27, 20:37
Medlem
Hunden007s avatar
var det 6km eller 6 mil ifrån där hon hittades?
Citera
2016-12-27, 20:39
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
I agree! Och de har nog börjat gå igenom besökare som reggat sig på campingen under året samt stämt av med kortnummer som använts för betalning även i restaurangen.
GM har säkert en koppling till området. Så brukar det vara. O jag tror inte att detta är något undantag. Däremot säger jag att gm inte bor nära dammen vilket i sig inte är helt omöjligt men med tanke på avståndet så är jag skeptisk om han (det är oftast en han) nu inte var på väg "hem" och fick syn på Emelie och tog tillfället i akt (i så klart negativ mening). Så visst, han kan bo i närheten av dammen men som jag skrev i ett tidigare inlägg...föga troligt.
Som jag också nämnde...nu ser vi att polisen får in en massa tips/iakttagelser som folk börjar koppla till denna tragiska händelse.
Citera
2016-12-27, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Dom borde även kolla vilka bilar dom äger samt om dom jobbat som exempelvis tidningsbud eller har nån i familjen som har vit bil etc.

Tycker det är en väldig chansning att kasta en kropp där och tror mer på att det är i nån av dom andra dammarna som inte går nära vägen.

Skulle bli väldigt exponerad och inte ha tid att gömma sig om nu någon svängde in på parkeringen tex som ligger bara nån meter från stora vägen.

om vi förutsätter hon är dumpad på natten eller iaf när det är mörkt ute så har gm bättre chans att höra om nån kommer om han dumpar henne en bit in längs grusvägen man inte får köra in på. Följer med spänning detta och hoppas på lösning
Citera
2016-12-27, 20:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
var det 6km eller 6 mil ifrån där hon hittades?

Sex mil från där hon sist sågs i livet.
Citera
2016-12-27, 20:54
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8
för övrigt om det är fyndplatsen så är det ett vanskligt ställe att dumpa ett lik på. Privat väg och en ensam bil där kan absolut väcka misstanke om en polis kör förbi. Nu när vi också vet ungefär fyndplats så känns det heller inte troligt att gm skulle dumpat henne samma dag då det hade varit ljust vid den tiden.

Det behöver inte vara särskilt vanskligt om platsen är naturlig för gärningsmannen. Då reagerar inte förbipasserande eller boende i området nämnvärt.
Citera
2016-12-27, 20:58
Medlem
Citat:
Lista på alla campinggäster
Därför visar polisen intresse för en campingplats i närheten. En gärningsman kan ha bott där vid någon tidpunkt och blivit så bekant med området att han återkommit för att dumpa en kropp.
– Polisen har bett mig att ge dem en lista över våra gäster de senaste par–tre åren, säger Michael Farnø, som driver Corona Camping, till tidningen BT.
– Så jag ska printa ut att jag har liggande i systemet, med adresser, telefonnummer och sådant. Jag hoppas att inte gärningsmannen är någon vi känner. Fast jag tror mer på att det är någon som bara råkat passera här.

Söker samma mobilnummer
Det andra kända huvudspåret i polisutredningen är masterna för mobiltelefoni.
Redan tidigare har polisen fått ut alla nummer som kommunicerat via masten i Korsør den dag Emilie försvann. Det lär handla om 20 000 telefoner vars ägare kontrolleras.
Nu görs samma åtgärd gällande den mast som finns närmst platsen där 17-åringens kropp hittades. Søren Ravn-Nielsen bekräftar att polisen söker efter nummer som registrerats på bägge masterna inom en inte alltför lång tid.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sa-ska-polisen-ringa-in-emilie-mengs-mordare/
Citera
2016-12-27, 20:58
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sex mil från där hon sist sågs i livet.

då känns de mindre troligt personen varit besökare på campingen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in