2016-12-27, 01:31
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Jag imed det blivit ett problem så får vi hoppas det.
Förstår det ärligt talat inte. Skulle äldre "föreningar" i snitt vara bättre?

Ja, antar att det är det folk tror. 2011? Shit, den här snubben har varit med och lirat FUT i många år. Han är säkert bra! *quit*.

Citat:
Någon som har tips på förändringar?

https://www.futbin.com/17/squad/867356

Är det inte bättre med Lukaku på högersidan då han är vänsterfotad?

Musa, Remy, Vardy eller vem som helst för den delen istället för Lucas Perez.

Smalling istället för Alderweireld kanske? Smalling är sjukt OP och har även M/H i workrates.

Matic eller Kante istället för Azpilicueta som CDM.

Shaw istället för Sagna.
Citera
2016-12-27, 02:29
Medlem
Citat:
Jag imed det blivit ett problem så får vi hoppas det.
Förstår det ärligt talat inte. Skulle äldre "föreningar" i snitt vara bättre?
Det har inte helt med saken att göra. Folk quittar även mot mig som har December 2016...
Hemmaplan är den största orsaken.
Citera
2016-12-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Håller med händer hela tiden i weekend league .

Händer i säsonger med nu....
Citera
2016-12-27, 09:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Suttit i typ 10 minuter och försökt snipa en Rugani eller Sturaro för SBCn. Dykt upp ett gäng för 10k men är alltid för långsam trots att det står "1 timme" på den. Lyckades till slut vara först och just den råkade ha en buy now på 1k

Då känns det gött att man missade de andra för 10k.

Med tanke på din och alla andras poster om hur svårt det varit att snipa Sturaro och Rugani var det rätt gött att ha båda i klubben när MM släpptes 10k för ena, andra till MM - inköpt för 450 coins.

Sitter just nu och nöter Pro League SBC. Ett 100k pack när TOTY släpps är planen. Noterar att precis som med MLS är vissa kort... pricefixade i brist på bättre ord? Det ligger typ 30-50 kort ute som alla ligger i närheten av 4k. Det måste vara folk som bottar tänker jag. Autobuyers inställda på att köpa alla av det kortet under ett visst pris, vara med i budgivning till en viss gräns, sen lista allt automatiskt i intervallet 3.8-4.5k? Måste vara många som köper dessa kort när tålamodet tryter och sista pusselbiten fattas.
Citera
2016-12-27, 12:21
Medlem
Har skrivit ett inlägg om detta tidigare, kanske 2 veckor sedan. Om att sälja av sitt lag innan crashen. Nu har mina lag gått upp ännu mer. SIF Costa har gått upp nästan 100k sedan jag köpte till exempel. Redan sålt av IF Verratti för 105k, köpt för 60k. Funderar starkt på att sälja av resten nu och sedan köpa tillbaka några av dem vid crashen plus resterande spelare för mina två kommande lag.

Är lite osäker på hur det brukar vara med TOTW-kort under crashen. Går dem också ner en del? Eftersom dem korten är begränsade och inte görs fler av. Kollade nyss av lite priser med FUT16-kort på Futbin, ser iaf ut som även dem gick ner en kort kort period i januari (5-7 typ) för att sedan gå upp ännu högre än de legat tidigare. Iaf se få kort jag kollade.

Har lagt ut alla mina +40k spelare för ett överpris till att börja med. Så får jag se om jag bestämmer mig snart. Känns som priserna borde ligga ganska högt nu när många är lediga, priserna går ju upp snart till helgen för WL. En vecka därefter så är ju TOTY på ingång. Då lär väl folk börja sälja av i panik för att inte förlora för mycket.

Vad tror ni andra? Rätt läge att sälja av? Kan tänka mig att lira med två budgetlag tills dess, finns en del OP-spelare som jag inte testat samt ett par favoriter som jagade använde tidigt iår.
Citera
2016-12-27, 12:22
Medlem
Hondishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Är han tillräcklig snabb? Kör annars med 442 (2) med martial på vänster kanten och koscielny på CB .

absolut, han är sjukt OP det här året
Citera
2016-12-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ja, antar att det är det folk tror. 2011? Shit, den här snubben har varit med och lirat FUT i många år. Han är säkert bra! *quit*.

Är det inte bättre med Lukaku på högersidan då han är vänsterfotad?

Musa, Remy, Vardy eller vem som helst för den delen istället för Lucas Perez.

Smalling istället för Alderweireld kanske? Smalling är sjukt OP och har även M/H i workrates.

Matic eller Kante istället för Azpilicueta som CDM.

Shaw istället för Sagna.

Perez är också vänsterfotad Vet inte men jag har fått känslan av att det oftast blir så att min högerforward kommer till skott med sin höger och vänsterforward med vänstern, alltså oftast foten som är utåt i banan. Detta funkar dock kalas då det verkar vara OP att dra skotten i bortre.

Angående Azpli på CDM, så tänkte jag testa hur han verkar där. Ser man till statsen så är han bättre än Kante NIF, dock verkar Kante IF lite vassare, dock 200k dyrare med...

Matic är ju alltid grym, men som sagt rätt likvärdig med Azpli, dock är Azpli kvickare + lite bättre pass.

Klurade på att använda 2 av dessa 3 CBs. Koscielny, Alderweireld, Smalling.
Dock är väl både kosc o smalling med/high..... Vilket inte är bra, vill ha en som stöter.

Gillar att Sagna har Early Crosser, då jag ofta crossar och byter kant. Kanske finns andra iof?
Citera
2016-12-27, 13:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har skrivit ett inlägg om detta tidigare, kanske 2 veckor sedan. Om att sälja av sitt lag innan crashen. Nu har mina lag gått upp ännu mer. SIF Costa har gått upp nästan 100k sedan jag köpte till exempel. Redan sålt av IF Verratti för 105k, köpt för 60k. Funderar starkt på att sälja av resten nu och sedan köpa tillbaka några av dem vid crashen plus resterande spelare för mina två kommande lag.

Är lite osäker på hur det brukar vara med TOTW-kort under crashen. Går dem också ner en del? Eftersom dem korten är begränsade och inte görs fler av. Kollade nyss av lite priser med FUT16-kort på Futbin, ser iaf ut som även dem gick ner en kort kort period i januari (5-7 typ) för att sedan gå upp ännu högre än de legat tidigare. Iaf se få kort jag kollade.

Har lagt ut alla mina +40k spelare för ett överpris till att börja med. Så får jag se om jag bestämmer mig snart. Känns som priserna borde ligga ganska högt nu när många är lediga, priserna går ju upp snart till helgen för WL. En vecka därefter så är ju TOTY på ingång. Då lär väl folk börja sälja av i panik för att inte förlora för mycket.

Vad tror ni andra? Rätt läge att sälja av? Kan tänka mig att lira med två budgetlag tills dess, finns en del OP-spelare som jag inte testat samt ett par favoriter som jagade använde tidigt iår.

Jag tror absolut det är rätt läge att sälja. Julen är här, många nya spelare med mycket fritid som pumpar in Fifa Points och spelar WL, priserna går upp. TOTY annonseras om ca 10 dagar, så jag tror priserna kommer börja droppa snart. Oavsett när droppen sker så tror jag inte på några stora höjningar i det närmaste. Men vem vet, kanske blir vissa TOTY bara tillgängliga via SBC och därmed blir dina snordyra kort ännu dyrare när folk vill ha TOTY Payet med 93 Overall?

Jag tror inte du går miste om någon profit på att sälja nu iaf. Snarare att du tvingas lira med budgetlag längre än vad du vill.

Med det sagt - sist jag trejdade under TOTY var typ 3-4 år sen, SBC är en joker, jag har själv 3 kort på hand värda mer än 10k och därmed en helt annan utgångspunkt än dig, och jag har inga problem att spela med mediokra lag (jag är i division 9 och avancerar långsamt, där kan jag vinna med halvdana lirare). Vore jag i dina skor skulle jag säkert reta mig på att inte ha mina vanliga superspelare och tvingas lira med medelmåttor.
Citera
2016-12-27, 15:55
Medlem
Tänkte för en vecka sen att Zlatan kan bli POTM så köpte på mig hela Malmö ffs lag där Rosenberg kostade mest med 350 coins. Verkar vara fler som tänkt samma tanke nu då Rosenberg kostar 2000, safari 1500, Bengtsson 1500 och Wiland 1000 tex. Då är det ju inte ens säkert att Zlatan blir POTM samt att man vet ju inte kraven. Finns ju en chans att Eriksen får utmärkelsen också så hade ni sålt nu eller chansat och väntat?
Citera
2016-12-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CK031
Händer i säsonger med nu....

jag vete fan i fall det har med detta att göra mitt lag är skapat 2014 men lik förbannat så hoppar folk ut ?

Det jag tror är faktiskt är att lagg plupparna blir gul när man kommer in och så tror folk att det kommer lagga o då hoppar de ut.
Citera
2016-12-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Tänkte för en vecka sen att Zlatan kan bli POTM så köpte på mig hela Malmö ffs lag där Rosenberg kostade mest med 350 coins. Verkar vara fler som tänkt samma tanke nu då Rosenberg kostar 2000, safari 1500, Bengtsson 1500 och Wiland 1000 tex. Då är det ju inte ens säkert att Zlatan blir POTM samt att man vet ju inte kraven. Finns ju en chans att Eriksen får utmärkelsen också så hade ni sålt nu eller chansat och väntat?
Riktigt bra tänkt av dig! Starkt att vara så tidig på den bollen. Jag hade sålt dagen innan det blir officiellt, tror att det är 7 januari någonstans. Då borde priset ha ökat ännu lite mer och du får en garanterad bra profit. Skulle han inte bli POTM eller att MFF inte kommer behövas så dyker ju priset direkt. Så sälj någon dag innan det blir officiellt är mitt tips.
Citera
2016-12-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Riktigt bra tänkt av dig! Starkt att vara så tidig på den bollen. Jag hade sålt dagen innan det blir officiellt, tror att det är 7 januari någonstans. Då borde priset ha ökat ännu lite mer och du får en garanterad bra profit. Skulle han inte bli POTM eller att MFF inte kommer behövas så dyker ju priset direkt. Så sälj någon dag innan det blir officiellt är mitt tips.

Han känns ju nästan självskriven i dagsläget. 5 mål på lika många matcher och två assist. Ligger bakom det mesta i United-spelares offensiv. Vet inte någon så här på rak arm som kan utmana? Undra om det kommer lite krav på tidigare klubbar o så med? Inter, Juve, Barca, PSG, Ajax, Malmö också som nämnt. Såg att Arnasons IF har gått från typ 19 till 38k på ett par dagar nu. Kommer bli en riktigt dyr POTM att göra om Z vinner. Costas NIF är ju 85 rated, Hazard 88 mot Zlatans 90. Dem två tidigare har väl legat runt 500k va?

Synd man inte var tidigt på bollen att investera i Malmö-spelare. Undra vad man mer kam investera i....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in