2016-12-27, 17:11
  #6925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ja du. Jag är så långt från mördarligans samhällsklass som det går. Har också rumlat runt men att föda ungar, mörda och tömma mordoffrets tillgångar vore helt otänkbart och det kan bara hända i den byhålan. Tycker du själv att såna här människor ska skaffa barn åt staten? Om man drar över en person som AL utan att skydda sig visar bara det prov på att personen inte är duglig som far. Dessutom tänkte hon ge ungen till den andra mördaren då hon gratulerade honom till faderskapet. Har läst deras sms i FUP och då var inte tal om någon annan fader i byn som eventuell kandidat?

Nej, jag tycker inte att det är lämpligt att skaffa barn om man inte är kapabel att ta hand om dem och är man äldre än 13 år så vet man hur man skyddar sig från oönskade graviditeter. Men ändå sker "olyckor" hela tiden, i alla samhällsskikt.

I det här fallet är det mycket möjligt att AL inte ens vet vem fadern är. Det är även möjligt att den nye kandidaten är ett pucko och har ett antal omhändertagna barn. Men det kan också vara så att han jobbar heltid på ICA, har ett välstädat hem och kommer att få enskild vårdnad om barnet.
Citera
2016-12-27, 17:43
  #6926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freaklady
BTW,att en person begår ett sånt brott, lr är på något sätt inblandad,men uppför sig som inget hänt,som dom inte gjort något fel,tyder ju på att något är helt jävla snett i huvudet på dom.ingen av dom har vett att ens skämmas över sin inblandning utan lever på som inget hänt,antagligen för att dom inte anser sig gjort något fel och det är varningssignaler så det skriker om det.du borde höra med en psykolog kanske om deras beteende är normalt? även folk i deras omgivning som sitter och försvarar och förringar detta dåd borde fan genomgå en psykundersökning

Jag vet inte om det är meningen att jag ska ta åt mig när du skriver "försvarar och förringar detta dåd" men om så är fallet så är du helt ute och cyklar. Jag tycker att det är ett hemskt brott, och jag tycker det är extra sorgligt med tanke på vem offret var. Jag har inte heller försvarat de inblandades handlingar.

90% av alla inlägg här bygger på känslor. Det skulle vara väldigt enkelt om vi införde dödsstraff eller riktig livstid i Sverige men för vilka brott ska det då gälla? Och vem ska avgöra vem som är skyldig? I Sverige anvgörs det i tingsrätten som första instans. AL kommer sannolikt att frikännas för medhjälp till mord. Vissa andra kanske frikänns helt. Men de är fortfarande skyldiga i folks ögon. Kan inte påstå att jag tycker synd om dem för det men kan inte heller påstå att jag tycker de ska behöva gömma sig i resten av sina liv för att folk ska slippa se dem.

Och huruvida AL känner någon ånger eller skuld... hon har suttit häktad i ganska många månader så hon har nog hunnit tänka en hel del.
Citera
2016-12-27, 17:53
  #6927
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det är rätt ointressant egentligen vem som gjort avkomman. Ungen har likt förbaskat 2 dårar till föräldrar och förhoppningsvis tar socialen ungen redan på BB. Alla kan knulla och tyvärr blir det ungar som borde fått fortsatt att vara en spermie.

Nä det är inte ointressant för du skrev att det räcker att hon påstår någon är fader. Det gör det inte.
Citera
2016-12-27, 18:06
  #6928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Tryck upp den där bibeln i bajsluckan.
Dom där kräken borde brinna i helvetet om det fanns nåt sånt.

Ett tydligt exempel på inlägg som helt och hållet bygger på känslor. Om du kände offret så kan jag förstå dig.
Citera
2016-12-27, 18:24
  #6929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag vet inte om det är meningen att jag ska ta åt mig när du skriver "försvarar och förringar detta dåd" men om så är fallet så är du helt ute och cyklar. Jag tycker att det är ett hemskt brott, och jag tycker det är extra sorgligt med tanke på vem offret var. Jag har inte heller försvarat de inblandades handlingar.

90% av alla inlägg här bygger på känslor. Det skulle vara väldigt enkelt om vi införde dödsstraff eller riktig livstid i Sverige men för vilka brott ska det då gälla? Och vem ska avgöra vem som är skyldig? I Sverige anvgörs det i tingsrätten som första instans. AL kommer sannolikt att frikännas för medhjälp till mord. Vissa andra kanske frikänns helt. Men de är fortfarande skyldiga i folks ögon. Kan inte påstå att jag tycker synd om dem för det men kan inte heller påstå att jag tycker de ska behöva gömma sig i resten av sina liv för att folk ska slippa se dem.

Och huruvida AL känner någon ånger eller skuld... hon har suttit häktad i ganska många månader så hon har nog hunnit tänka en hel del.


nej,det var inte dig jag syftade på utan hennes vänner på fb.och du har rätt till din åsikt och jag till min och jag tycker att dom borde spärras in,det är tydligt att dom inte borde vara ute i samhället.
Citera
2016-12-27, 18:32
  #6930
Medlem
Hm... han som nu utger sig för att vara far till ALs bebis har lagt ut ett ultraljudsfoto på sin fb-sida. Det ser exakt ut såsom såna bilder gör... Och är daterat till 20 okt... Det går liksom inte ihop! Ultraljudsbilder tas i graviditetsvecka 16 och om det här skulle vara en bild på hennes bebis skulle hon ha blivit gravid i början av augusti. Eller tänker jag/räknar helt fel?
Citera
2016-12-27, 18:40
  #6931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Hm... han som nu utger sig för att vara far till ALs bebis har lagt ut ett ultraljudsfoto på sin fb-sida. Det ser exakt ut såsom såna bilder gör... Och är daterat till 20 okt... Det går liksom inte ihop! Ultraljudsbilder tas i graviditetsvecka 16 och om det här skulle vara en bild på hennes bebis skulle hon ha blivit gravid i början av augusti. Eller tänker jag/räknar helt fel?
Nog bäst att vi lämnar denne blivande pappan ifred. Han har förvisso inte varit en i detta gänget.
Och han verkar ha råg i ryggen, skriver här och visar att hans intention är att bli en bra pappa.
Jag tycker han låter förnuftig, och han visar beskyddar-instinkt gentemot sitt kommande barn.
Citera
2016-12-27, 19:38
  #6932
Medlem
Han kan inte ha sunt förnuft då skulle de aldrig blivit en avkomma. De finns kondomer. Man planerar och bildar familj med någon man älskar och levt ihop med ett bra tag. Och han har DC skor. Det är inte sunt förnuft.
Citera
2016-12-27, 19:56
  #6933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Nej, jag tycker inte att det är lämpligt att skaffa barn om man inte är kapabel att ta hand om dem och är man äldre än 13 år så vet man hur man skyddar sig från oönskade graviditeter. Men ändå sker "olyckor" hela tiden, i alla samhällsskikt.

I det här fallet är det mycket möjligt att AL inte ens vet vem fadern är. Det är även möjligt att den nye kandidaten är ett pucko och har ett antal omhändertagna barn. Men det kan också vara så att han jobbar heltid på ICA, har ett välstädat hem och kommer att få enskild vårdnad om barnet.
Olyckan är han själv och nu blev det 2 då han knullat den tredje. En olycka kommer sällan ensam är en bra beskrivning här. Jag tycker du skriver som en riktig tönt vilket man kan förvänta sig om du är från byhålan.
Citera
2016-12-27, 20:01
  #6934
Medlem
frulinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Hm... han som nu utger sig för att vara far till ALs bebis har lagt ut ett ultraljudsfoto på sin fb-sida. Det ser exakt ut såsom såna bilder gör... Och är daterat till 20 okt... Det går liksom inte ihop! Ultraljudsbilder tas i graviditetsvecka 16 och om det här skulle vara en bild på hennes bebis skulle hon ha blivit gravid i början av augusti. Eller tänker jag/räknar helt fel?

Man kan ju göra ultraljud när som, inte bara RUL.
Hon satt väl i häktet under aktuell tid så de kanske blev när det blev?
Om jag utgår från mig själv så skulle jag haft i slutet av februari, och blev gravid i början av juni, så i min värld borde hon blivit gravid i maj?
Citera
2016-12-27, 20:02
  #6935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä det är inte ointressant för du skrev att det räcker att hon påstår någon är fader. Det gör det inte.

Vad fan är det för fel på dig? Hur fan orkar du engagera dig med en tjackhora som föder ungar likt en brunråtta? Sterilisera kärringen borde vara en order från staten och sociala myndigheter som ska betala för dessa avkommor. Att ens besvara dina byfåneinlägg får bli det sista här.
Citera
2016-12-27, 20:07
  #6936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamtapopcornba
Han kan inte ha sunt förnuft då skulle de aldrig blivit en avkomma. De finns kondomer. Man planerar och bildar familj med någon man älskar och levt ihop med ett bra tag. Och han har DC skor. Det är inte sunt förnuft.
Stirra dig inte blind på ytliga ting. Alla mänskor fungerar inte som du.
Tänk om alla tänkte som dig.
Då skulle alla komma med kondomen -när det blir rätt läge, barn bli till efter långvarig samvaro, äktenskapen skulle bestå, tills döden skiljer oss åt.
Och köpa DC skor är faktiskt helt ok..
Det här handlar om ett mord.
Och anhöriga till de häktade eller anhöriga till dem som varit häktade men som nu släppts,
dessa anhöriga har själva inte deltagit i mordet, så det är inte relevant för tråden att de dras in i spekulationer.
Då tappar vi fokus på brottet. Tänker att alla anhöriga har det nog svårt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in