Citat:
Dråp är ju möjligt. Om vi tänker oss en sådan hypotetisk rattfyllerist, så skulle vederbörande kunna köra till akutsjukhuset i Slagelse; det torde ta mindre mindre än 10 min i tillåten hastighet från Korsør stn. Det är i praktiken raka spåret: E20 anlöper både stationen och sjukhuset, kan inte bli mer praktiskt.
Låt oss gissa villt.
Småfull ung tjej ensam på vägen en ljus sommarmorgon.
En bil stannar och vävar ned rutan och frågar om hon vill ha skjuts.
1. Det är någon hon känner väl och litar på. Klasskamrat, granne eller bekant till familjen. Eller närmare.
2. Det kan vara en förutbesämd "date" och orsaken/anledningen att hon inte åkte med sina kompisar.
3. En random våldräktsman.
Som med vapenhot, våld eller på annat sätt får in henne i bilen.
4. En full person som kör på henne. Får panik och kör mot sjukhuset. 60 km längre bort inser han att hon är grå och kall. Stannar och dumpar henne.
1 och 2 är de jag skulle satsa pengarna på. Varje tjej vet "åk inte med främlingar" vilket tyder på att hon kände GM. 60 km är så långt man åker på ca 45 min vilket gör att GM bara har ett glapp på 1,5 timme. Och "brottsplatsen" framstår så långt bort att fokus läggs där. GM känner sig trygg.
Småfull ung tjej ensam på vägen en ljus sommarmorgon.
En bil stannar och vävar ned rutan och frågar om hon vill ha skjuts.
1. Det är någon hon känner väl och litar på. Klasskamrat, granne eller bekant till familjen. Eller närmare.
2. Det kan vara en förutbesämd "date" och orsaken/anledningen att hon inte åkte med sina kompisar.
3. En random våldräktsman.
Som med vapenhot, våld eller på annat sätt får in henne i bilen.
4. En full person som kör på henne. Får panik och kör mot sjukhuset. 60 km längre bort inser han att hon är grå och kall. Stannar och dumpar henne.
1 och 2 är de jag skulle satsa pengarna på. Varje tjej vet "åk inte med främlingar" vilket tyder på att hon kände GM. 60 km är så långt man åker på ca 45 min vilket gör att GM bara har ett glapp på 1,5 timme. Och "brottsplatsen" framstår så långt bort att fokus läggs där. GM känner sig trygg.
Detta är ju väldigt långsökt hypotes. Keep it simple. Ockhams rakkniv har konsulterat statistik och bondförnuft och kommer fram till att med befintligt, låt vara knapphändigt, underlag, BO har fallit offer för en eller flera sexualförbrytare med dråp/mord som resultat.