Citat:
Ursprungligen postat av
ArseneLupin
Därför att kroppen hittade för långt borta. Marina, Vatchareeya och Lisa hittades inom en mil från platsen för försvinnandet. Lovisa hittades fyra mil bort, men det var på en plats som var känd för GM. Holger hittades 20 mil bort, men det är ett lite speciellt mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArseneLupin
De enda uppgifter vi har om Emilie kommer från anhöriga och vänner via media. Självfallet framställs hon som en helylletjej, inget annat är att vänta. Det har hänt förut att 17-åringar har rymt.
Jag förutsätter att vi har att göra med ett sexualmord, där relation mellan BO och GM saknas och GM är bilburen. Utifrån det är sex mil förhållandevis långt, men inte något anmärkningsvärt. Heléne hittades runt 2,5 mil bort, och Engla var väl något liknande?
Fast man kan ju också vända på det: Att klockan 04 på morgonen i hemlighet vilja ta sig till en stad 2-2,5 timmar bort är för de flesta "för långt". Återigen finns det inget som tyder på att hon ville till Köpenhamn, och inte heller vad vi vet några vittnesuppgifter eller tekniska spår som pekar åt det hållet.
Jag håller med om att vi inte kan hålla kusinens ord för sanna för att denne sagt dem, men man kan försöks skapa dig en bild av EM ändå, och jag får verkligen inte en känsla av att det är en strulmaja.
Men om hon nu skulle viljat ta sig till Köpenhamn, vad menar du då att vi ska med den uppgiften till? Vad är så att säga nästa steg i resonemanget? Tänker du att hon skulle liftat med en okänd och blivit mördad på vägen, eller att hon blev hämtad av den i Köpenhamn som hon ville träffa?