Fantastiskt
Det börjar bli tjatigt med alla konstiga bubbelspekulationsobjekt, men detta är ju onekligen lite speciellt, eller rättare sagt helknasigt ...
www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-kungsholmen-stockholms-kommun-kungsklippan-11,-2tr-10631316
Yta: 24 kvm
Startpris: runt 2 mille.
Standard och design: blähä ...
Läge: K-holmen/S-holm. Toppenbra, iaf för en barnlös singel. Det är nära till allt kul, centralen, Rålis osv ...
Närmiljö: allmänt trist, nästan helt utan grönska ... luften är kass, typisk för innerstan i S-holm.
Notera den totala bristen på flärd i kök och toalettrum. Mkt basala lösningar, som hittas i varenda litet förortskök, riket runt ...
Toalettrum var det ja ... inte badrum ... duschen delas med grannar, i trapphuset, och detta "drömboende" (som mäklaren kallar det) är alltså otroligt spartanskt.
Jag har själv bott i detta område, och saknar det inte.
Jaha ja ... denna lilla etta är alltså inte bara halvful och dyr. Den är omodern, och de flesta hoppas väl kunna lämna delade badrum bakom sig efter avklarad värnplikt och/eller studentboende ....
Men dagens svintäta spekulanter tycker att det är kul att pröva igen ... jag säger då det ...
Välkommen, du nya, knäppa värld ...
Nu börjar spekulanternas preferenser bli helt absurda ... man ska alltså pynta 2.5 - 3 mille (där hamnar väl slutnotan) för en snäv, spartansk livsmiljö som vanligt folk valde bort för evigheter sedan.
Och överklassen (och wannabe-överklassen) betalar alltså massor för pyttelitet och fult och belånar maximalt, medan knegarna Sune och Lisa Svensson bor ute i spenaten eller i en småstad, har massor av yta, frisk luft, en stor fin kåk, pengar över och massor av förvaringsutrymmen ... och egen dusch
Nånting är lite skevt, om du frågar mig ...
Det är många som tycker att vi S-holmare är lite dumma i huvudet, och jag är benägen att hålla med. Och jag tror inte att de legendariskt bittra norrlänningarna blir mindre bittra när bubblan sjunker ihop, och alla får vara med och betala för att ett fåtal vill spela poker, med bostäder som spelmarker ...