2016-12-25, 21:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Vi skrev våra inlägg samtidigt, men där finns en bom.

Se inlägget ovan.

Mitt i bilden från Google så finns det en bom.

https://www.google.se/maps/@57.6476709,12.8931171,3a,15y,83.83h,89.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNQHYWFz1uK1q7ed3NArU4w!2e0!7i1 3312!8i6656

Tittar man längst upp till vänster i bild så står det att Goggles foto är från augusti 2009. Jag var vid Mast 1 och Mast 2 i augusti 2013 och då fanns bommarna också där, både vid Mast 1 och Mast två som jag länkade till tidigare ikväll.
Senast redigerad av Pajosv 2016-12-25 kl. 21:54.
Citera
2016-12-25, 21:56
Medlem
Pajosvs avatar
Förhoppningsvis tar jag mig till de aktuella platserna imorgon och går hela vägen från Mast 1 till Mast 2 och försöker lokalisera den aktuella platsen. Kanske hittar jag husgrunden till torpet Djupedal.

Om vädret så tillåter bör tilläggas... Det blåser en hel del just nu...

Tråddeltagaren mappen har också lämnat uppgifter om mord/fyndplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av mappen
Det är vid mast 1. Har varit där flertal gånger och det finns inga tvivel. Kommer du från rydboholm, så ta vänster vid mast 1. Gå ca 50 m in där och vänd dig om, så är du nästan exakt där bilden är tagen på cykeln. Som jag skrev för ett par år sedan så är det taken på polisens fordon du ser på sven Erikssons vägen.
Senast redigerad av Pajosv 2016-12-25 kl. 22:00.
Citera
2016-12-25, 22:30
Medlem
Gyllenborsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R170
Om man tittar på bilden nedan där cykeln hittades så är det någon byggnad? bakom som inte kan finnas på vägen mitt imot mast 2 där vägskälet är för det är en backe upp där om inte cykeln hittades ännu längre in på vägen som verkade ta slut nu.

http://i65.tinypic.com/e1946s.jpg

En inressant detalj på cykeln: Cykelstödet är utfälld. Detta måste innebära att han iaf inte blev påhoppad sålänge han cyklade, utan att RD parkerat sin cykel där efter att ha blivit ilurad något av GM. Kan det vara själva torpet Djupadal GM lockat med? Fanns säkert kvar vid denna tid och att kolla på övergivna/gamla byggnader var alltid spännande i den åldern.

Torpet på kartan: https://www.pixeltopic.com/image/oopgsforshidrip/
(Finns en mängd historiska kartor på Lantmäteriets E-tjänst)

Inressant också att cykeln pekar från skogsvägen vid masten i riktning ut mot Sven Erikssons väg (om det nu är polisens bilar man ser i bild). Nästan så att dom varit och kollat på torpet och var påväg att dra igen. Att kroppen hittas en bit bort från cykeln tyder väl på att RD försökt fly.
Citera
2016-12-25, 22:40
Medlem
R170s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
En inressant detalj på cykeln: Cykelstödet är utfälld. Detta måste innebära att han iaf inte blev påhoppad sålänge han cyklade, utan att RD parkerat sin cykel där efter att ha blivit ilurad något av GM. Kan det vara själva torpet Djupadal GM lockat med? Fanns säkert kvar vid denna tid och att kolla på övergivna/gamla byggnader var alltid spännande i den åldern.

Inressant också att cykeln pekar från skogsvägen vid masten i riktning ut mot Sven Erikssons väg (om det nu är polisens bilar man ser i bild). Nästan så att dom varit och kollat på torpet och var påväg att dra igen. Att kroppen hittas en bit bort från cykeln tyder väl på att RD försökt fly.

Citera
2016-12-25, 23:30
Medlem
R170s avatar
Senaste 24h så har ~2100 varit och läst här
Så har du något att tillföra fallet så snälla gör det...
Citera
2016-12-26, 03:45
Medlem
Något som kanske inte tillför något men som jag tänkt på är, att Ingemar knappast kan ha släppts vind för våg till Stockholm när han bara var 16 år, vilken förälder gör det o hur fick han bostad där? Kan han ha gått något gymnasium med inackordering eller haft någon släkting han fick bo hos. Föräldrarna måste ha valt få bort honom härifrån, dels hade ju polisen ögonen på honom flera år även om utredningen var nerlagd, dels visste ju alla viskaforsare vem han var och var rädda för honom. Även om I kanske fick nåt skadestånd kan det inte räckt till en bostad i Sthlm och inte släpper man iväg sin 16åring dit ensam även om han själv insisterar?
Citera
2016-12-26, 11:19
Medlem
Pajosvs avatar
Så, då är man nyss hemkommen efter att ha varit på platsen vid Mast 1.

Jag parkerade bilen vid bommen vid Mast 1 och gick ca: 50 meter in på skogsstigen, som mappen beskrev det, och så vände jag mig om och ser stigens krök och lilla uppförsbacken där cykeln låg.

Jag har fotat och filmat och kommer att lägga upp detta under dagen. Bilderna kommer först, filmerna får redigeras lite. Och så tänker jag hitta en bra sida som kan visa filmerna rättvist. YouTube är väl kanske det bästa så jag får nog ordna ett konto där...

Jag gick ytterligare en bra bit in på stigen och på en sten eller stubbe sitter en yngre man, 16-20 år, med ett gevär. Det var tydligen rådjursjakt på gång, och jag frågade honom om det var farligt att ströva omkring där i området just nu. Det var det tydligen inte eftersom hans hund inte fått upp något spår.

Jag fortsatte en bit till för att gå "hela rundan" så att jag kom ut vid Mast 2, men stigen var för blöt och eländig. När jag är på väg till min bil möter jag en äldre man som också var jägare och han hejade glatt. När jag kommer fram till min bil vid bommen vid Mast 1 kommer en bil med ytterligare en jägare. Han trodde först att jag tillhörde jaktlaget.

När jag kört 10, 15 meter från platsen ser jag ett äldre par gå längs med Sven Eriksons väg där kvinnan höll på med sin smartphone. Kanske var de "privatdetektiver"...
Senast redigerad av Pajosv 2016-12-26 kl. 11:58.
Citera
2016-12-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst

Jag kollade i Sveriges Bebyggelse om Djupedal fanns med bland upptagna byggnader i Kinnarumma församling. Det fanns inte med i registret. Antingen var fastigheten riven/ förfallen redan i mitten av 1940-talet när boken gavs ut eller var så liten eller i sådant skick att den inte dokumenterades för de tog inte med fastigheter som hade ett väldigt ringa taxeringsvärde.
Citera
2016-12-26, 12:48
Medlem
Pajosvs avatar
Lite bilder från förmiddagen idag den 26 december 2016:

Bommen vid Mast 1 aug. 2013 och samma bom dec. 2016:

Fotat från Sven Eriksons väg och in mot skogsvägen.

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/Vfs/Jmfr%2001%20Mast%201_zpskmqdhe2x.jpg.html

Foton/Bilder från fynd/mordplatsen: Fotat från skogsvägen och ut mot Sven Eriksons väg.

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/Vfs/Jmfr%2002_zpsduj629zm.jpg.html

Ett ut av fotona har jag även konverterat till svart-vit för en "lättare" jämförelse med polisens bild.
Senast redigerad av Pajosv 2016-12-26 kl. 13:18.
Citera
2016-12-26, 18:46
Medlem
Det ser ju klockrent likt ut så då har jag fått fel plats under alla dessa år. Jättebra jobb Pajos o nu måste jag gå dit också.
J
Den här tråden har ju fått nytt liv senaste tiden, kan det vara pga det BT tar upp det också. Isf stort tack till Skaraborgaren som startade detta. Vem vet BT kanske får in lite tips som kan lösa allt
Citera
2016-12-26, 19:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjej7h
Det ser ju klockrent likt ut så då har jag fått fel plats under alla dessa år. Jättebra jobb Pajos o nu måste jag gå dit också.
Tackar! Men det har ju varit ett "lagarbete", det är många här i tråden som bidragit med lite ledtrådar här och där.

Men jag fattar inte varför jag inte upptäckte platsen redan i augusti 2013 då jag strövade omkring vid Mast 1 och Mast 2.
Citat:
Ursprungligen postat av tjej7h
Den här tråden har ju fått nytt liv senaste tiden, kan det vara pga det BT tar upp det också. Isf stort tack till Skaraborgaren som startade detta. Vem vet BT kanske får in lite tips som kan lösa allt
Det har väl tillkommit några nya tråddeltagare sedan någon vecka tillbaks, och jag tror att några av dem har sett att Borås Tidning hade en podcast på gång.
Citera
2016-12-26, 23:12
Medlem
Pajosvs avatar
Här är filmen från mitt besök vid Mast 1 idag på förmiddagen:

https://www.youtube.com/watch?v=OaUT0dQfZ0Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem