Citat:
Ursprungligen postat av
R170
Om man tittar på bilden nedan där cykeln hittades så är det någon byggnad? bakom som inte kan finnas på vägen mitt imot mast 2 där vägskälet är för det är en backe upp där om inte cykeln hittades ännu längre in på vägen som verkade ta slut nu.
http://i65.tinypic.com/e1946s.jpg
Ja, denna diskussion var aktuell för ett par år sedan i tråden. Då diskuterades efter vilken bilväg mordet hade skett, Fagersbergsvägen mellan ålderdomshemmet Fagersro, förbi bostadsområdet Skansen, förbi infarten till torpet Skräppekärr (som idag tillhör Viskafors scoutkår) och ner för backen mot Rydboholmsbolaget.
Någon i tråden hade då fotograferat infarten till Skräppekärr från Fagersbergsvägen.
Mordet har skett på en skogsväg längs med Sven Eriksons väg. Och den byggnad (om det nu är en sådan) diskuterades också. Jag funderade på om det kunde vara två större civila polisfordon som ex. teknikerna använder, men de ser lite väl stora ut.
Dessutom var tråddeltagarna, inklusive jag själv, osäkra på om fotot med cykeln och byggnaden var fotat
från fyndplatsen och ut mot Sven Eriksons väg, eller från motsatt håll.
Vid platsen för den röda träpinnen, alltså en bit in i skogen från Sven Eriksons väg, så fortsätter väl skogsstigen genom skogen och ut på Fagersbergsvägen, om jag förstått det rätt.
För flera år sedan, innan tråden skapades, om jag minns rätt, så körde jag på Fagersbergsvägen i riktning mot Rydboholm. Strax innan backen ner mot Rydboholmsbolagen, så fanns det en tydlig skogsväg på höger sida av vägen. Jag parkerade bilen på skogsvägen och gick en bit in på skogsvägen och efter någon minut så ser jag några hustak längre bort i skogen. Jag förmodade då att det var Sune på Dammens hustak eller verkstaden hustak.
Men åter igen, om Borås Tidning har rätt om platsen, vilket man får förmoda i och med att de lanserat denna podcast, så har mordet skett en bit in på skogsstigen vid Mast 1.
Men byggnaderna/fordonen som syns bortom cykeln förbryllar en aning...
Idag finns det några byggnader både vid Mast 1 och Mast 2, men de har väl med de olika GSM-masterna att göra antar jag (om det nu är GSM-master).