2016-12-26, 15:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja man ska nog inte snöa in för mycket på "Anders Eklund-chauffören", det är ju trots allt lite av en hög-oddsare.

GM kan mycket väl vara någon hon träffat tidigare under kvällen.

Vet inte exakt vad du menar är en högoddsare. Tror inte alls på att GM var någon hon träffat tidigare under kvällen, på en plats två mil därifrån hon försvann.

GM hade tillgång till bil, så han tog knappast tåget som EM och de andra. Fundera lite till på hela händelseförloppet så tror jag du landar i samma slutsats. Svårt att rent logistiskt få ihop det med att de träffades på caféet.
Citera
2016-12-26, 15:47
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
65 km är ett stort avstånd att gissa sig till. Efterklokt kanske man kunde vänta sig att efterforskningar i drev skulle plöjt hela Själland och Fyn, på 100 m marginal på ömse sidan om E20 med hundpatruller... Var det förresten inte hundflanörens hunds nyfikenhet som på julaftonen lokaliserade fyndet? Hunden, människans bäste vän.

Jo. Det var hunden. Hon måste ha transporterats i bil men nödvändigtvis inte i anslutning
till mordet. Det kan ha skett efter en tid.
Senast redigerad av Starback 2016-12-26 kl. 16:28.
Citera
2016-12-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En yrkeschaufför var nog min första tanke när jag tittat på kartan för platsen där hon senast sågs i livet och platsen för kroppen. Det kan ju naturligtvis också vara en person som bor i området.
Överfallet i sig liknar det brottet du syftar på (Ida i U-V) med vad som kommit fram än så länge, då kan ju GM i fallen vara av samma karaktär.

Vi får väl vänta och se om de fynd som gjorts i området har med brottet att göra, men det låter väl inte helt otroligt. Då har polisen en mycket bra utgångspunkt till att hitta rätt person.
Jag är inte så insatt i fallet Ida, men en skillnad mellan dessa två fall är väl att Ida dumpades mer eller mindre på samma ställe som hon förgripits på, medan Emilie tillsynes omsorgsfullt avlägsnats. Kanske det finns likheter i planering/uppsåt, jag vet inte.
Citera
2016-12-26, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag gissar nog på en lokal "förmåga" beroende på att dumpnings-gölen verkar ha legat ganska otillgängligt till. Polisen som klättrade i slänten ned till vattenhålet hade en hel del besvär med att inte halka ned.

Mycket sly i slänten på väg ner mot diket. Vore konstigt om en förbipasserande skulle ha haft turen att "stöta på" detta utmärkta gömställe. Att gömstället var bra framgår av den långa tiden mellan försvinnande och upphittandet.

Trots sökande av Missing People och hundförare tog det lång tid att hitta rätt.

Ja det tog tid innan man hittade kroppen, det var en privatperson som var ute med sin hund som gjorde fyndet. Platsen i sig är väl inte helt omöjlig att hitta (om man av någon anledning regelbundet åker förbi den) för lokalbefolkningen eller en yrkeschaufför. Platsen är dock vald med omsorg verkar det som, men varför vara noggrann i val av dumpingsplats och slarva med kläder, kniv mm? (om nu fynden har med brottet att göra)
Citera
2016-12-26, 15:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
http://www.expressen.se/kvallsposten/nya-heta-sparet-efter-forsvunna-emilie-17/

Ok.

Känns som att bilen lagts på minnet kanske just för att det var en vit skåpbil.
Citera
2016-12-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag är inte så insatt i fallet Ida, men en skillnad mellan dessa två fall är väl att Ida dumpades mer eller mindre på samma ställe som hon förgripits på, medan Emilie tillsynes omsorgsfullt avlägsnats. Kanske det finns likheter i planering/uppsåt, jag vet inte.

Jag tänkte mer på GM som person, liknande karaktärer. Impulsstyrd med psykiska besvär av obestämd grad, våldsbenägenhet mm.
Citera
2016-12-26, 15:53
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Man vad tror du då om den taxichaufför som skjutsade hem de andra tjejerna. Han måste väl ha uppfattat situationen och kanske även sett i backspegeln hur Emelie borrade in sina hörlurar.

Det behövde inte ha tagit lång tid om tjejernas hem låg i närheten. Han kan ha fått idéer och åkt tillbaks och begått övergreppet. Han är naturligtvis förhörd men förmodligen inte som misstänkt.

Hennes tjejkompisar sms:ade henne när de satt i bilen och det sista sms:et läste hon aldrig. Det kan indikera att EM blev överfallen ganska snart efter att de skiljts åt.

Tänk också på att om taxichafören åkte tillbaka till platsen han sist såg EM på så lär EM ha varit borta för längesedan.

Vi kan med väldigt stor säkerhet utesluta taxichafören som misstänkt.
Citera
2016-12-26, 15:53
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har du efter dina 17000+ inlägg och 10+ år på Flashback inte utvecklats någonting?

Det finns inget som tyder på att GM ska tillhöra någon specifik kultur, eller vara född i en specifik världsdel.

Förutom statistiken då...

Undrar hur dessa predatorer finner sina offer? Är det så att de flesta mördare och våldtäktsmän "roamar" gator- och torg efter offer eller är de flesta GM "stationära? Vad tror ni? Är det tillfället som gör tjuven eller går de flesta ut, medvetet, för att finna sig ett oskyldigt offer?
Citera
2016-12-26, 15:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Hennes tjejkompisar sms:ade henne när de satt i bilen och det sista sms:et läste hon aldrig. Det kan indikera att EM blev överfallen ganska snart efter att de skiljts åt.

Tänk också på att om taxichafören åkte tillbaka till platsen han sist såg EM på så lär EM ha varit borta för längesedan.

Vi kan med väldigt stor säkerhet utesluta taxichafören som misstänkt.

Taxichauffören lär vara ordentligt kollad.
Citera
2016-12-26, 15:57
Medlem
Citat:
Vet inte exakt vad du menar är en högoddsare. Tror inte alls på att GM var någon hon träffat tidigare under kvällen, på en plats två mil därifrån hon försvann.

GM hade tillgång till bil, så han tog knappast tåget som EM och de andra. Fundera lite till på hela händelseförloppet så tror jag du landar i samma slutsats. Svårt att rent logistiskt få ihop det med att de träffades på caféet.

Menar bara att de här Anders Eklund-typerna som jobbar som chaufförer och kidnappar/mördar kvinnor är rätt ovanliga vad jag vet.

Att dom träffast på just caféet är kanske inte det mest troliga heller.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-12-26 kl. 16:04.
Citera
2016-12-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Vart har du läst att hon varit där?

Det var en slutsats jag drog av att hon var på ett ställe där man röker vattenpipa och så många verkar det inte finnas på orten. Hursomhelst så är det samma klientel på ett ställe där man röker vattenpipa.
Citera
2016-12-26, 16:00
Medlem
Citat:
Tror inte GM finns i caféet, eller på tåget. De på tåget är vad jag förstår avförda, och svårt att med bil följa efter en person på ett tåg.

Vad du förstår är bara dina egna gissningar. Så länge kroppen inte varit funnen så har givetvis inte alla som korsat hennes väg mellan cafét och tåget definitivt kunnat avföras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in