2016-12-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Säkert massor ute sommartid, bl a folk som har festat, semesterlediga och nattarbetare. Korsør torde vara livligt trafikerad dygnet runt, året runt, med tanke på läget, E20 via Storebæltsbroen. På kort tid kan en gärningsman ta sig till en annan ö eller till och med ett annat land.

Gissningsvis har GM någon kännedom om dumpningsområdet, i detta fallet det tämligen ödsliga Regnemarks Bakke i Borup. Det är väl knappast ett ställe man bara råkar hitta. Därmed inte sagt att den/de skyldiga behöver bo i området. Vare sig i Korsør eller Borup.

Vad är det Leif GW Persson har sagt angående dumpningar: att GM är lata (kroppar är tunga), och tenderar att vid dumpning från bil nöja sig med att dumpa kroppen inom 100 m från en väg och som regel betydligt närmare, kanske inom 25 m?

Detta får mig att tro att GM är en person som av någon anledning stannat till vid Korsör Stn. och av en händelse råkat få syn på EM. En ensam GM i en bil tidigt på morgonen kan indikera på en resande person på väg mot t.ex. Köpenhamn.
Citera
2016-12-26, 14:18
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja den möjligheten finns också. Jag tror inte att detta är GM förstabrott dock, kanske har vederbörande en våldshistorik - våldtäkt?
Finns ju även såna som begår det som förstabrott. Finns psykopatäckel överallt!
Citera
2016-12-26, 14:19
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
I Sverige gissningsvis kanske mellan 0,5 och 5,5 procent av alla män. Dödstraff är primitivt, det finns inga andra skäl än religiösa till att vilja uppehålla primitiva lagar och levnadsregler som var standard för 2000 år sedan.

Trist och sorgligt, men knappast oväntat att han var död, med tanke på hur länge hon har varit försvunnen. Ska bli spännande att se om polisen hittar någon misstänkt gärningsman.

Hur kommer du fram till denna siffra? Ja, dödsstraff må vara primitivt, men det är också våldtäkt och mord! Religiösa skäl? Vad med logiska och rättvisa straff? Det är enkom människans egenpåhittade etik- och moral som sätter "stopp" för dödsstraff och dessa är som vi alla vet, föränderliga över tid...

Hellre medeltida och hårda/kännbara straff, än mesiga som nu Sverige anammar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren har sannolikt en koppling till Köpenhamn samt Korsör, känner till dammen vid Borup, kanske en fritidsfiskare.

Kläderna i en säck tyder på att mördaren har haft EM hemma hos sig, naken kropp ut i ett fordon, kläderna förpackade i en plastssäck.

Jag tror att mördaren bor i Korsör och jobbar i Köpenhamn. Jobbar helg.

Är det bekräftat att kläderna i säcken tillhör EM?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Vet du inte vad en blatte är haha? Herregud.

Varför? För att dom till 95% begår såna här brott. Läser du aldrig flashback? Idiot. Ta ditt naiva och patetiska vänster snack nånstans! Ingen som tar dig på allvar ändå. Sen när det visar sig att hon även är våldtagen så är det garanterat ett "ensamkommande flyktingbarn" som det så fint heter fast dom är 25 bast med skägg som tomten och uppger sig vara 15 år.

Nej, jag vet inte vad en "blatte" är, så berätta gärna. Berätta gärna också vad du menar med "såna här brott", och vad din källa är att de du kallar för blattar ligger bakom 95 procent av de brotten.

Att du skriker högt och framställer dig som lätt begåvningsstörd gör inte att du kan räkna med att slippa bli ifrågasatt.
Senast redigerad av Troian 2016-12-26 kl. 14:23.
Citera
2016-12-26, 14:20
Medlem
ArseneLupins avatar
En teori är att Emilie gav sig iväg på ett litet äventyr och liftade mot Köpenhamn. På vägen ville föraren ha betalt i natura, men hon ville inte betala. Det slutade med våldtäktsförsök eller fullbordat dito och mord. Förhoppningsvis finns mördarens DNA kvar under Emilias naglar.
Citera
2016-12-26, 14:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Finns ju även såna som begår det som förstabrott. Finns psykopatäckel överallt!

Överallt verkligen? Hittills har jag tolkat det som att de bara finns på asylboenden?
Citera
2016-12-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Teoretiskt kan man hitta grusvägen och dammarna och utse ett parti här som dumpningsplats. Men jag tror nog inte att det är en plats en GM börjar leta efter på måfå efter begånget brott. Speciellt inte i mörkret. Irra på främmande mark, med dammar och förmodligen sank mark. Det talar för lokalkännedom. Men dumpningen kan ju ha skett i gryningen redan; då måste det ha gått undan, eftersom det är 65 km från Korsør station där BO senast sågs ca kl 04, till dumpningsplatsen i Borup. Jag antar att det redan är ljust, i princip dagsljus, vid den tid i Borup som GM tidigast kan ha hunnit dit. Det kräver lokalkännedom och/eller ett betydande risktagande för upptäckt. Kan tänkas att den/de skyldiga dumpat först nästa kväll/natt, eller ännu senare?

Jag tror att det vid tiden för brottet var ljust ute, tidig sommarmorgon i början av juli.
Citera
2016-12-26, 14:24
Medlem
Efter ytterligare googling så kom jag fram till att asylboendet ligger i ena änden av samma huvudled(Vestre Ringvej) som pekats ut som fyndplatsen.
Citera
2016-12-26, 14:25
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Överallt verkligen? Hittills har jag tolkat det som att de bara finns på asylboenden?
Finns blattar överallt, så svar ja. Har aldrig sagt att dom bara finns på asylboenden. Du kanske inte kan läsa?
Citera
2016-12-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
En teori är att Emilie gav sig iväg på ett litet äventyr och liftade mot Köpenhamn. På vägen ville föraren ha betalt i natura, men hon ville inte betala. Det slutade med våldtäktsförsök eller fullbordat dito och mord. Förhoppningsvis finns mördarens DNA kvar under Emilias naglar.

Just att hon letat lift verkar troligt, menar tågen på en lördagsnatt där slutar gå runt 03, sen börjar de gå igen runt 08 (tiderna tagna från nu, så kan ju vara att tågen gick tidigare då). Hon ville väl hem och tog sig till ett av lastbilshaken någon km söderut alternativt att en chaufför stod på parkeringen intill stationen.
Citera
2016-12-26, 14:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Av med skygglapparna. Det är klart som korvspad att det är en kulturberikare som först våldtagit henne och sedan mördat henne. Sätter en slant på att det är en afrikan.

Har du efter dina 17000+ inlägg och 10+ år på Flashback inte utvecklats någonting?

Det finns inget som tyder på att GM ska tillhöra någon specifik kultur, eller vara född i en specifik världsdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in