2016-12-26, 14:28
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Efter ytterligare googling så kom jag fram till att asylboendet ligger i ena änden av samma huvudled(Vestre Ringvej) som pekats ut som fyndplatsen.

ja hade dock trott det varit någon där om inte hon försvunnit 6 mil därifrån. är inte ens säkert på GM bor där kan tänka mig det är större chans att GM bor i samma stad som BO.
Citera
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Efter ytterligare googling så kom jag fram till att asylboendet ligger i ena änden av samma huvudled(Vestre Ringvej) som pekats ut som fyndplatsen.
Som en tidigare skrev så är nog polisen där och topsar redan, så hoppas vi att dom får fast GM och att alla patetiska vänster drägg i denna tråd får se vem som hade rätt.
Citera
Medlem
Citat:

Uppe vid rondellen eller?
Citera
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Är det bekräftat att kläderna i säcken tillhör EM?
När man läser alla fantasifulla teorier som backas om upp med egenpåkomna fakta (t.ex. att kläderna i säcken tillhörde brottsoffret, eller ens att säcken är ett faktum. Det är en person som påstår sig ha sett en säck med smutsiga kvinnokläder, det är allt!)

Suck...
Citera
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Suck, FB-grammofonen som repade upp sig redan hösten 2006. Hur orkar ni? Jag vill hävda att GM med största sannolikhet är dansk. (1) Korsör är relativt etniskt homogent. (2) GM slog till i ett område där han kan orientera sig och alltså bor eller mycket ofta vistas i, alternativt utgick han från sitt yrkesfordon, och (3) han har en koppling till friluftsområdet i Borup där Emilie hittades igår, antingen som fiskare eller strövare; få "äckel blatte" (sic!) har sådana hobbies.

Du hävdar mycket i den här tråden! Du skriver om klädpåsar och att fyndplatsen låg 6 km bort. (Nääe, 6 mil. )

"Med största sannolikhet" låter oerhört tvärsäkert.
(Jag vet inte och gör därför inga sannolikhetsbesömningar.)

Alldeles oavsett vem som är gärningsman, någon utpräglad idyll är nog Korsör inte:

http://localeyes.dk/a16793-3512-muligt-bandeopgoer-paa-motalavej-i-korsoer/
Citat:
Politiet er onsdag aften massivt tilstede på Motalavej i Korsør.

Ifølge vidner er der tale om et større slagsmål mellem tilrejsende bandemedlemmer, der ville have fat i en eller flere personer fra området.

En hel boligblok er blevet afspærret af politiet, som i øjeblikket foretager efterforskning på stedet.
(2016)

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/26015933

Citat:
Antallet af dømte unge er steget i mere end hver tredje ghetto uden for landets tre største byer. På Motalavej i Korsør er hver 10. unge beboer dømt for alt fra narko til våben.
(2015)

http://denkorteavis.dk/2014/motalavej-karen-ralf/
Citat:
Området er Motalavej i Korsør. Et boligområde med mange indvandrere. En skamstøtte over det danske samfunds manglende vilje til at sætte sig igennem over for en helt uhørt asocial adfærd.
(2014)

https://www.dr.dk/nyheder/indland/korsoer-ramt-af-ghetto-problem
(1999)
Citera
2016-12-26, 14:29
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har du efter dina 17000+ inlägg och 10+ år på Flashback inte utvecklats någonting?

Det finns inget som tyder på att GM ska tillhöra någon specifik kultur, eller vara född i en specifik världsdel.

nä det enda som man vet om GM har han haft tillgång till bil.
Citera
2016-12-26, 14:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
En teori är att Emilie gav sig iväg på ett litet äventyr och liftade mot Köpenhamn. På vägen ville föraren ha betalt i natura, men hon ville inte betala. Det slutade med våldtäktsförsök eller fullbordat dito och mord. Förhoppningsvis finns mördarens DNA kvar under Emilias naglar.

Att hon skulle gett sig ut och liftat mitt i natten, för att komma fram till Köpenhamn tidig morgon? Långsökt.

Dessutom har vi hennes mobiltelefon. Scenariot utesluter i och för sig inte att batteriet tog slut, att hon (eller GM) stängde av den eller att han tog den och kastade ut den tämligen direkt då hon hoppade in i bilen, men det gör det än mer långsökt.
Citera
2016-12-26, 14:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
nä det enda som man vet om GM har han haft tillgång till bil.

Precis, vilket minskar sannolikheten för att han ska vara asylsökande, och än mer att han ska vara ett ensamkommande flyktingbarn.
Citera
2016-12-26, 14:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Som en tidigare skrev så är nog polisen där och topsar redan, så hoppas vi att dom får fast GM och att alla patetiska vänster drägg i denna tråd får se vem som hade rätt.

Fast den som skrev det har ju fel. Polisens arbete med att topsa har inte ens börjat, och urvalet sker ju mer raffinerat än så (om det ens blir aktuellt med topsning, det kanske inte ens finns något biologiskt material att jämföra med).
Citera
2016-12-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta får mig att tro att GM är en person som av någon anledning stannat till vid Korsör Stn. och av en händelse råkat få syn på EM. En ensam GM i en bil tidigt på morgonen kan indikera på en resande person på väg mot t.ex. Köpenhamn.
Det skulle i så fall vara ett exempel på att "tillfället gör tjuven", så att säga. Hur vanligt är det då med sådana accidental murderers, som bara på en plötslig ingivelse tar livet av någon? Eller rör det sig i själva verket om en utstuderad sexmördare som lurpassade vant (i tankens mognad eller genom tidigare praktiska erfarenheter)?

Jag vågar inte tro något som helst om den/de skyldigas förehavanden, bostadsort och eventuella destination.
Citera
2016-12-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Finns ju även såna som begår det som förstabrott. Finns psykopatäckel överallt!

Absolut! Detta kan ju vara GM första våldsbrott, men det är sällan en helt normalt fungerande person utan en historia av varken våldsbrott, missbruk eller psykiska sjukdomar reagerar helt på impuls och begår ett sådant här brott.
Citera
2016-12-26, 14:34
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Precis, vilket minskar sannolikheten för att han ska vara asylsökande, och än mer att han ska vara ett ensamkommande flyktingbarn.

ja tror som sagt GM smälter in i samhället.
Kan även säkert ha jobb?
har säkert svårt med tjejer i sitt vanliga liv?

brukar vara nått åt de hållet på såna här mord. trodde först hon typ ramlat ner vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in