2016-07-20, 20:17
Medlem
C.Lowenskolds avatar
Associerar till fallen Sigrid Giskegjerde Schjetne och Lisa Holm..

Varken mobiltelefon eller kontokort har använts sedan hon försvann, det bådar aldrig gott. Vilken gruvlig mardröm för närstående.
Citera
2016-07-20, 21:29
Medlem
JSelwyns avatar
Vet vi något om i vilket tillstånd hon Emelie och hennes kompisar var i dvs...hade det intagits någon alkohol eller något annat?
Hur var stämningen generellt bland tjejerna/väninnorna?
Skulle någon av dem andra mötas upp av en närstående?
Bodde dom också i närheten?
Fler CCTVs i området?
I övrigt så håller jag med om att det inte ser så ljust ut...tyvärr :-(
Citera
2016-07-20, 21:54
Medlem
Fy vilken mardröm för familjen.

Gissar att man har koll på flickans psykiska hälsa, samt eventuella labila expartners. Då låter det som om hon råkat ut för en okänd gärningsman, som dessutom tycks ha gömt kroppen rätt väl. Hur lång sträcka var det hon skulle ta sig till fots för att komma hem?
Citera
2016-07-20, 22:51
Medlem
Zephrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Vet vi något om i vilket tillstånd hon Emelie och hennes kompisar var i dvs...hade det intagits någon alkohol eller något annat?
Hur var stämningen generellt bland tjejerna/väninnorna?
Skulle någon av dem andra mötas upp av en närstående?
Bodde dom också i närheten?
Fler CCTVs i området?
I övrigt så håller jag med om att det inte ser så ljust ut...tyvärr :-(

Enligt artiklar i Berlingske Tidende (http://www.b.dk) så hade flickorna varit i fest i en närliggande stad, och rest tillsammans hem med ett tåg. Det har inte antytts annat än att stämningen dem emellan var god - alltså inget bråk eller så. De andra flickorna beslöt sig för att dela på en taxi hem, men Emilie ville promera hem. Om jag kommer ihåg rätt så hade hon 3-4 kilometers gångväg till hemmet.

Polisen har granskat de CCTV-filmer som har kunnat uppbringas - tydligen främst från tågstationen med omnejd - men har inte sett något misstänkt där.

Onekligen så måste något allvarligt ha hänt flickan - en i Danmark välkänd f.d. kommisarie (tidigare chef för Reiseholdet, välkänt från den fiktiva TV-serien med samma namn) har uttalat sig i tidningen och sagt att chansen att hon håller sig borta frivilligt är noll nu. Han tror dock att chansen att hon råkat ut för en olycka är ungefär lika stor som att ett brott (direkt riktat mot flickan) är begånget.

T.ex. har hennes troligaste hemväg lett över en bro och längs med kajområden, så hon kan ha fallit i vattnet. (Man har dock letat i vattendragen men utan att ha hittat något.) Den danska motsvarigheten till Missing People uppgav dock häromdagen att man hittat flera föremål som eventuellt kan vara kopplade till Emilie - men vad det rör sig om ville de inte kommentera.

Andra poliser är mer säkra på att brott är begånget, och att Emilie (död eller levande) inte längre finns i Horsens där hon försvann.

Man kan läsa mer i dansk press, se t.ex. den här sidan med länkar till alla andra Berlingskes artiklar i ämnet: http://www.b.dk/emne/emilie-meng
Citera
2016-07-21, 00:33
Medlem
Vilken dålig magkänsla man får av detta försvinnande.Hon ser inte ut att vara kriminell typ gömmer sig med ett gäng bil-tjyvar . själva intrycket är att hon är en ordentlig människa som inte skulle försvinna såhär utan att höra av sig . att vara ute på nätterna är inte riktigt samma sak som att försvinna två veckor .jag har lite svårt att läsa norska och danska så jag är inte säker på att jag uppfattat rätt . men det är sommar och tonåringar kan få för sig att de flyttar hem till killen utan att säga något . hoppas verkligen hon hittas vid liv. står det om det varit familjegräl innan hon försvann ?
Citera
2016-07-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
jag har lite svårt att läsa norska och danska så jag är inte säker på att jag uppfattat rätt . men det är sommar och tonåringar kan få för sig att de flyttar hem till killen utan att säga något . hoppas verkligen hon hittas vid liv. står det om det varit familjegräl innan hon försvann ?

Det står inget om att hon har haft ett bråk med familjen. Hon har tidigare tagit tåget till Köpenhamn för att bo hos en vännina eller pojkvän (kommer inte ihåg), men det var typ en weekend och så kom hon hem igen.

DK är ett litet land och personligt tror jag inte hon har gömt sig frivilligt. Hela DK söker efter henne.
Citera
2016-07-21, 18:45
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Det står inget om att hon har haft ett bråk med familjen. Hon har tidigare tagit tåget till Köpenhamn för att bo hos en vännina eller pojkvän (kommer inte ihåg), men det var typ en weekend och så kom hon hem igen.

DK är ett litet land och personligt tror jag inte hon har gömt sig frivilligt. Hela DK söker efter henne.
Den gången hade hon berättat att hon skulle åka till sin väninna, hon är ju väldigt ung föräldrarna borde ju vetat om ifall hon planerat resa bort.
Citera
2016-07-21, 18:57
Medlem
Citat:
Den gången hade hon berättat att hon skulle åka till sin väninna,

Ahh okej, det hade jag missat.

Citat:
hon är ju väldigt ung föräldrarna borde ju vetat om ifall hon planerat resa bort.

Ja, hon är endast 17.

Det konstiga i denna sak är att polisen inte har set henne gå in i ett tåg från Korsør station, så jag tror verklingen inte på att hon är i CPH.
Jag är rädd för nån har sett henne gå ensam hem och har utnyttjat situationen.
Citera
2016-07-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Citat:
Ahh okej, det hade jag missat.

Alltså jag borde satt ett frågetecken efter den meningen , jag undrade om det är så att hon tidigare alltid säger till och har sina föräldrars tillåtelse att resa iväg . eller om hon typ rymmer .

Citera
2016-07-21, 20:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Kan taxichauffören som körde de andra tjejerna noterat att hon gick ensam hem och sedan vänt tillbaka när han lämnat de andra. Kanske för att ge henne skjuts ändå men så har det gått över styr?

Undrar om hon pratade i telefon när hon promenerade hem mitt i natten eller om mobilen var urladdad? Ofta ringer man ju någon som ung tjej när man går hem ensam...
Citera
2016-07-21, 22:09
Medlem
midvintermorkers avatar
Danska TV2 menar ju att bakgrunden till försvinnandet kan vara kärleksproblem. Vem vet, hon kanske befinner sig i Syrien nu med sin "hjälte". Det har ju hänt förr att de nordiska tjejernas förkärlek till muslimerna leder dem åt helvete
Citera
2016-07-21, 22:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Danska TV2 menar ju att bakgrunden till försvinnandet kan vara kärleksproblem. Vem vet, hon kanske befinner sig i Syrien nu med sin "hjälte". Det har ju hänt förr att de nordiska tjejernas förkärlek till muslimerna leder dem åt helvete

Eller så är det just ett problem, någon vill ha henne, hon vill inte ha honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in