2016-09-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Tre veckor framåt är det Keno-festival med dubbla högvinster på flera av nivåerna, om det finns någon annan Keno-spelare där ute som är intresserad.
Testar att köra en Keno 8 med kung Keno då jag hade en tia på SSkontot, inte för att jag tror att det blir en vinst men man an ju alltid hoppas.

Var för ett tag sen nära att plocka in 800k på Keno, hade jag bara valt 6 & 54 istället för 4 & 50 så hade jag kammat hem stålarna
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=im5x5l&s=9#.V87esvmLSM8
Citera
2016-09-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Var för ett tag sen nära att plocka in 800k på Keno, hade jag bara valt 6 & 54 istället för 4 & 50 så hade jag kammat hem stålarna
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=im5x5l&s=9#.V87esvmLSM8

Oh... så nära!
Citera
2016-09-23, 04:45
Medlem
ponnylover99s avatar
Om jag drar en Tarzan* med låt säga 11 nummer +kung och raden går in, kan jag då hypotetiskt (väldigt hypotetiskt jag vet) vinna 3 miljarder och ruinera hela Svenska spel? Hur ser reglerna ut på Keno? På Lotto delas ju vinsten upp.

*Dra samma kupong flera gånger.
Citera
2016-10-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Om jag drar en Tarzan* med låt säga 11 nummer +kung och raden går in, kan jag då hypotetiskt (väldigt hypotetiskt jag vet) vinna 3 miljarder och ruinera hela Svenska spel? Hur ser reglerna ut på Keno? På Lotto delas ju vinsten upp.

*Dra samma kupong flera gånger.

Nix. Det finns begränsande regler:

"För den sammanlagda vinstsumman för Keno och Kung Keno i högsta vinstgruppen gäller per Keno-nivå och Spelomgång en övre begränsning om 30.000.000 kr. Skulle den sammanlagda vinstsumman i högsta vinstgruppen på någon Keno-nivå vara så stor att den sammanlagda vinstsumman i vinstgruppen, beräknad med belopp enligt vinstplanen ovan, överstiger 30.000.000 kr ska för den ifrågavarande vinstgruppen de i vinstplanen angivna beloppen för Keno och Kung Keno reduceras så att den sammanlagda vinstsumman i vinstgruppen blir lika med 30.000.000 kr. Därvidlag ska vinstbeloppen i högsta vinstgrupp för Keno och Kung Keno reduceras med samma procentsats. De omräknade vinstbeloppen avrundas till närmast lägre hela krontal.

För den sammanlagda vinstsumman för Keno och Kung Keno i högsta vinstgruppen på Keno-nivå 9, Keno-nivå 10 och Keno-nivå 11 tillsammans gäller per Spelomgång en övre begränsning om totalt 40.000.000 kr. Skulle den sammanlagda vinstsumman i högsta vinstgruppen på Keno-nivå 9, Keno-nivå 10 och Keno-nivå 11 tillsammans vara så stort att den sammanlagda vinstsumman för de vinstgrupperna, beräknad med belopp enligt vinstplanen ovan samt efter eventuell reducering enligt föregående stycke, överstiger 40.000.000 kr ska för de ifrågavarande vinstgrupperna de i vinstplanen angivna beloppen för Keno och Kung Keno reduceras så att den sammanlagda vinstsumman i vinstgrupperna blir lika med 40.000.000 kr. Därvidlag ska vinstbeloppen i högsta vinstgrupp för Keno och Kung Keno på Keno-nivå 9, Keno-nivå 10 och Keno-nivå 11 reduceras med samma procentsats. De omräknade vinstbeloppen avrundas till närmast lägre hela krontal.

Ovan nämnda begränsningar avseende den totala vinstsumman gäller även vid sådana kampanjer då vinstplanen ändras, vilket i förekommande fall kommuniceras i den aktuella kampanjen."

Hämtat från Svenska Spel: Spelregler Keno och Kung Keno
Senast redigerad av EmeraldForest 2016-10-27 kl. 07:37.
Citera
2016-11-16, 17:59
Medlem
flaskborstes avatar
Satte just in min första Keno rad 4 7 12 13 18 26 34 38 46 54 58 med kung keno. insats 10:-

Får se vad som händer lite senare..
Citera
2016-11-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Satte just in min första Keno rad 4 7 12 13 18 26 34 38 46 54 58 med kung keno. insats 10:-

Får se vad som händer lite senare..
Ja visst eller hur

Högst vinst idag
50 000 kr
2 vinnare på Keno 10 med Kung Keno
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=30ddkic&s=9#.WCy_DfnhCM8
Citera
2016-11-17, 09:09
Medlem
flaskborstes avatar
Hmm fick 6 rätt och kung keno och vann 40:-

Så vinst på första försöket då jag aldrig provat keno innan.

Fördubbling av insatsen med andra ord.
Citera
2016-12-26, 11:20
Medlem
En stor del av lockelsen med Keno för mig är att man kan spela det på så många olika sätt och kan sitta och räkna ut vinstchanser vs vinstsumma. Man kan spela på låga keno-nivåer och vinna ofta, eller spela på höga keno-nivåer för chans till högvinst, men då är det också mycket svårare att vinna.

Jag brukade spela med Kungen, men har insett att det nog är värt mer att få dubbla antalet rader för samma pris.

Ex:
3 rader Keno 11 med Kung Keno = 30 kronor
6 rader Keno 11 utan Kung Keno = 30 kronor

Visst, utan Kung har jag inte längre chansen att vinna 15 miljoner, men dubbelt så stor chans att vinna 5 miljoner. (Och 5 miljoner räcker för att förändra mitt liv till det bättre).

Just nu ser mitt kenospelande ut så här:
Jag lägger jag mina Kenorader varje måndag och för en vecka i taget (online/huxflux):
6 rader Keno 11 (utan Kung), 5 kr insats, 7 dagar = 210 kr/veckan

Så... hur spelar ni andra "Keno-beroende"?

- Spelar ni varje dag eller då och då?

För er som väljer egna rader:
- Hur många rader
- Vilken eller vilka nivåer?
- Med eller utan Kung?
- Vilken insats?

För er som köper färdiga spelpaket:
- Vilket paket? (Keno 30, Keno 60, Keno 120, Keno 250)

För er som spelar Systemspel:
- Vilket system?
Senast redigerad av EmeraldForest 2016-12-26 kl. 11:34.
Citera
2017-10-16, 20:28
Medlem
Neofytens avatar
Jag spelade Keno för första gången idag, en rad 11 nummer med Kung Keno, 10 kr. Givetvis ingen vinst idag, bra start... Men jag har tänkt att spela för 10 kr varje dag ett tag framöver bara för nöjes skull. Frågan är om man borde spela 11 nummer men utan Kung Keno, då får man istället två rader för 10 kr. Då kan man som mest vinna 5 miljoner istället för 15 med Kung Keno men 5 är ju rätt najs det med... Någon annan här som kastar bort pengar på Keno?

P.S
Hur gick det med Kenospelandet EmeraldForest? Jag resonerade lite som du angående Kung Keno eller dubbla rader… Ser iofs nu att du inte varit aktiv på ungefär ett halvår på forumet så jag väntar mig inget svar...

Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Så... hur spelar ni andra "Keno-beroende"?
Citera
2017-11-17, 16:21
Medlem
FatherMartins avatar
Gammal tråd, jag vet... Hur som helst. Gjorde ett "experiment" för ett tag sedan, 35-dagars på nivå 6, utan kung. Vann endast 2 av de 35 dagarna, och fick tillbaka 10 av mina 175 kr. Riktigt skitspel, men chansen att vinna lockar alltid...
Citera
2018-02-04, 22:08
Medlem
EpicureNo2s avatar
Få markeringar ger dåligt med pengar, många markeringar gör det svårt att vinna. Det är bäst att hålla sig mitt emellan.

Jag brukar fördela raderna så här, med Kung Keno:

2 rader Keno 5

4 rader Keno 6

2 rader keno 7 eller 8 (eller en av varje).

Har bara vunnit 2000 kr ett par gånger och 4000 kr en gång. Sedan bara småvinster.
Citera
2021-08-23, 00:49
Medlem
Då var det dags .. 22 augusti
En svensk som lyckades pricka in 11 nummer + Kungen = 20 millar

Vilken turnisse, men grattis ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem