2016-12-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Hur menar du att det skulle vara en biologisk mekanism? Utbildning är ingenting som funnits i alla tider. Jag köper inte dina argument och dina teorier.

Åja. Nei, det er selvsagt statusen og en sikker inntekt de liker, ikke utbildningen i seg selv.
Citera
2016-12-25, 13:58
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
Tror du hadde gjort mer om du la i fra deg mgtow livsstilen. Kvinner generelt blir destruktive for samfunnet når de ikke er i parforhold. Menn kan fjerne feminismen helt om få kvinner ikke er i parforhold og uten barn, det tror jeg.

Jag har varit mycket i Norge... Ni har ej samma problematik som här.
Era Norska piger är ej smittade av den Svenska problematiken. Jämför bara SR/SVT med NRK så förstår du att klimatet är mycket mera intellektuellt öppet i ditt Norge.
Du bör se Svensk intelligentia ur perspektivet sovjetstatsoperatörer.

Jag tänker hållbart. Med ett livstidsperspektiv. D.v.s. som social och ekonomisk prepping, skyddar mig. Så jag kan verka i den riktning som passar mitt liv och mina manliga ideal.

Att Svenska kvinnor ej kan vara kvinnor eller ens kvinnliga, är något kvinnor måste göra upp med feminismen kring.
Får jag problem med min mgtow-livsstil, så löser jag det. Det enda jag behöver göra är att ändra mig
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-12-25 kl. 14:01.
Citera
2016-12-25, 20:29
Medlem
TS utgår alltså från att svenska mäns största mål och dröm här i livet är att gifta sig och uppmanar därför svenska kvinnor till att hålla tillbaka och sätta sig i beroendeställning till dessa?

Tja, tanken är väl god. Men dum och orealistisk.
Citera
2016-12-25, 23:52
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
TS utgår alltså från att svenska mäns största mål och dröm här i livet är att gifta sig och uppmanar därför svenska kvinnor till att hålla tillbaka och sätta sig i beroendeställning till dessa?

Han är väll inne på att det skadar samhället, vilket han har helt rätt i.

Samhället förlorar massor på att kvinnor ej kan leva upp till de feministiska idealen.
Inte nog med det förlorar samhället massor på oss män som ej vill bidra till det radikalfeminiserade systemet/samhället.

Jag tycker dock att det är nice och precis vad den radikaliserade gynokratin förtjänar. Win, win, win situation
Citera
2016-12-26, 01:03
Medlem
Citat:

Tanken min er vel det motsette. At menn skal ta mer utbildning. Jeg skal heller ikke nekte for at kvinner genrelt egentlig ikke egentlig trenger så mye utdanning for å oppnå det meste her i livet.

Og jo, de fleste menn har det å finne seg ei kvinne som et av de viktigste målene i deres liv.
Senast redigerad av Oleoh 2016-12-26 kl. 01:07.
Citera
2016-12-26, 01:24
Medlem
Vem är du att tala om för kvinnor vilket ska vara deras problem?
Citera
2016-12-26, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vem är du att tala om för kvinnor vilket ska vara deras problem?

Det er den eneste statistikken som er negativ for kvinner i Sverige. Selvsagt er det et problem for menn og, men der er det mange flere negative statistikker å ta av.
Citera
2016-12-26, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
Tanken min er vel det motsette. At menn skal ta mer utbildning. Jeg skal heller ikke nekte for at kvinner genrelt egentlig ikke egentlig trenger så mye utdanning for å oppnå det meste her i livet.

Og jo, de fleste menn har det å finne seg ei kvinne som et av de viktigste målene i deres liv.

Enligt dig är det svenska kvinnors fel att svenska män inte utbildar sig mer och får dåliga betyg.
Du tycker att svenska kvinnor ska hjälpa männen så att dessa sedan ska ha lättare att kunna skaffa sig en fru.
Det enda det skulle leda till skulle vara var att de skulle sitta och skryta om sin egen förträfflighet med varandra och klanka ner på svenska kvinnor och sedan leta efter en tonårsfru utomlands när de känt att de lekt klart med svenska kvinnor.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-26 kl. 04:18.
Citera
2016-12-26, 08:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Enligt dig är det svenska kvinnors fel att svenska män inte utbildar sig mer och får dåliga betyg.
Du tycker att svenska kvinnor ska hjälpa männen så att dessa sedan ska ha lättare att kunna skaffa sig en fru.
Det enda det skulle leda till skulle vara var att de skulle sitta och skryta om sin egen förträfflighet med varandra och klanka ner på svenska kvinnor och sedan leta efter en tonårsfru utomlands när de känt att de lekt klart med svenska kvinnor.
Seså, harkla och spotta bara.
Men sluta tala om för folk vad de tycker okej?
Skolan är anpassad till kvinnor, det är kvinnliga lärare helqa vägen upp och flickor som behöver hjälp får den fortare och lättare än män, men inte nog med det. Om en pojke och en flicka skriver samma inlämningsuppgift så får pojken två nivåer sämre betyg för densamma.
Nej, det är inte kvinnors sak att rätta till detta, det är skolverket och lärarna som inte gör sitt jobb.
De strävar inte efter jämställdhet i den svenska skolan, de strävar efter kvinnlig överhöghet och "so what", om det är på mäns bekostnad.
Enligt den svenska radikalfeminismen är det helt okej.

Det är det inte.

Svenska kvinnor, och speciellt de som kallar sig feminister ska man varken leka med eller umgås med. De är cancer.
Citera
2016-12-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ja. Och vad är det för fel med det då?
Blir det lättare för männen så blir det lättare för kvinnorna. Men du vill förstås inte ha en man eftersom du är feminist.
Citera
2016-12-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Seså, harkla och spotta bara.
Men sluta tala om för folk vad de tycker okej?
Skolan är anpassad till kvinnor, det är kvinnliga lärare helqa vägen upp och flickor som behöver hjälp får den fortare och lättare än män, men inte nog med det. Om en pojke och en flicka skriver samma inlämningsuppgift så får pojken två nivåer sämre betyg för densamma.
Nej, det är inte kvinnors sak att rätta till detta, det är skolverket och lärarna som inte gör sitt jobb.
De strävar inte efter jämställdhet i den svenska skolan, de strävar efter kvinnlig överhöghet och "so what", om det är på mäns bekostnad.
Enligt den svenska radikalfeminismen är det helt okej.

Det är det inte.

Svenska kvinnor, och speciellt de som kallar sig feminister ska man varken leka med eller umgås med. De är cancer.

TS har gjort en annan tråd där det stod klart och tydligt.

Haha! Ja och den "undersökningen" ser ju verkligen till helheten eller hur?
Citera
2016-12-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Ja. Och vad är det för fel med det då?
Blir det lättare för männen så blir det lättare för kvinnorna. Men du vill förstås inte ha en man eftersom du är feminist.

Svenska män ser mig som cancer. Nuff said.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in